O náklaďákách a tak... (odděleno)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#16 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše: celkově inspirovanej druhoválečnýma US náklaďákama jako byly Studebaker nebo Ford. Rozhodně to ale nebyl tak krutej opajc jako "GAZ AA" a podobný "doslovný kopie" americkejch auťáků spáchaný v parodii říše,
Zapoměls na rumunskej benzínovej náklaďák Bučegi. Ten pamatuju v ČSAD ještě koncem sedmdesátek. Byla to přestavba invazního Forda z Normandie. Kámoš garážmistr byl dokonce v Brašově na školení. Tam se dozvěděl, že se počítalo, že ten původní Ford vyveze akorát náklad z lodi a ujede pár kiláků do vnitrozemí a skončí. Byl totálně okradenej a odlehčenej, neměl ani boudu a místo ložisek jen lágry.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#17 Příspěvek od dvorak »

Já jsem si také dost véesky na vojně užil, byl to jako radiový vůz s označením RUT (nevím, co ta zkratka znamenala), uvnitř čtyři pracoviště s ruskými přijímači R 323 pro příjem VKV, rozsah 50 - 300 MHz, jako zdroj tkzv. vibrační měnič. Z auta vedlo několik drátových antén, asi 50 m dlouhých, na konci trojnožka a přes odpor byla do země zapuštěna tkzv. rovnováha. Na střeše auta byla ještě tkzv. diskontní anténa, připomínajíc rozevřený deštník. Kamínka se obsluhovala zvenší. Ke konci vojny nás vytáhli na jakési cvičení na Doupově, při jízdě po hrázi se to málem převrátilo, rychle jsme vyskočili.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#18 Příspěvek od ok1hga »

Celeron píše:Zapoměls na rumunskej benzínovej náklaďák Bučegi. Ten pamatuju v ČSAD ještě koncem sedmdesátek.
https://www.garaz.cz/clanek/bucegi-a-ca ... a-21005679
. . . u nás s ním rozváželi uhlí taky ještě ve druhé půlce 70tých let.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#19 Příspěvek od konosuke »

Šak se taky vetřieskám slangově říkalo "volejničky" pro nadměrný únik oleje
ale, vím to jenom z doslechu - vod šoférů v hospodě takže potvrdit nemohu...
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Behemot »

tatrovácký motory jsou prej lehce pověstný tím volejem, asi to bude neco jak Sikorsky

hňup ekar zase mele sračky, jak obvykle, tvl :roll:

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#21 Příspěvek od konosuke »

P V3S sloužila v armádě i jako nosič raketometu vz.51 (130mm)
tento vůz je legendou, škoda ho...
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Víš co, škoda - byl to projekt pro vojáky, jednoduchý auto do všeho terénu, blbuvzdorný, pojízdný i po blízkým jaderným výbuchu. Jenže nafta byla za dvě koruny a na nějaký emise nikdo nehrál, prostě komu to kouřilo, tomu to kouřilo. Dneska když ekofašouni doslova žvaněj i do toho, kolik krav může mít farmář v maštali, bohužel tohle auto propadlo sejtem. Ale bejt odpovědným čunitelem armády, nechám jich pár stovek schovanejch zakonzervovanejch, s podepřenýma nápravama a bez náplní jako železnou rezervu, protože kdyby se něco opravdu posralo až tak, že by to rozvrátilo státní inštytuce, vejtřasy budou to jediný, co pojede furt ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Hubert_79 »

Tvoje pravomoc ředitele zeměkoule na tohle nedosahuje?
Jinak "bez náplní" by to asi nešlo, protože by to co? Zkorodovalo, vy blbci. No a zase kdyby tam náplně byly, tak z toho za pár let vychčijou a stejně by byly pak k nepoužití.
Jinak podobně jednoduchých aut máš víc, ona ani Tatra 815 nebo 813 není žádný složitý orloj, stejně jako třeba Liazky řady 100.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

Přestaň mlet pantem chujoviny, Hubertusi - nikdy v životě jsi neviděl opravdu ZAKONZERVOVANÝ technický zařízení a budeš tady něco plkat o náplních. Náplně se vypouštějí právě proto, aby nedegradovaly a nestaly se zdrojem koroze, takže se buď nahrazujou něčím, co jde snadno odstranit, ale je to chemicky stabilní, nebo se konzervační prostředky (nejlíp) nalejou úplně do všech dutin až po okraj a navrch se nanese něco, co zamezí jednak únikům těch látek a druhak výměně vzduchu nad hladinou těch látek - stačí třeba vrstva vosku, pro lepší zatíkavost naředěnýho benzínem. A celek se umístí do vaku z plastový fólie, kterej se nafoukne přesušeným inertním plynem (stačí dusíkem), aby se jo zabránilo přístupu kyslíku. Takhle zakonzervovaný vozidlo nebo třeba letadlo vydrží bez známek pokračujícího stárnutí až několik let, pak se musí ověřit, jestli nezačalo reznout nebo jinak degradovat - a při takovým uložení samozřejmě nejde nastartovat okamžitě potom, co si vzpomeneš, že s ním vyjedeš - odkonzervování nějakou dobu trvá, musejí se právě vylejt nebo odcucnout všecky nadbytečný a konzervační náplně, nalejt nový čistý s příslušnýma parametrama, nastavit co oje potřeba, dát čistý palivo - a pak se může startovat. U auta nebo malýho letadla typu třeba Albatrosa nebo Alky trvá takovej dekonzervační proces zhruba 48 hodin, když se na to vlítne bez přestávek na spánek, dá se to i za 12-16 hodin ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#25 Příspěvek od konosuke »

Kdo někdy sloužil u bachmačů (železničního vojska) bude nejspíš znát
P V3S na železničním podvozku (dílna, autojeřáb). Dneska bychom řekli
"adaptér".
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#26 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:...
Jinak podobně jednoduchých aut máš víc, ona ani Tatra 815 nebo 813 není žádný složitý orloj, stejně jako třeba Liazky řady 100.
Fajn - tak zkus v momentě black-outu, když nemáš k dispozici ani tu blbou nabíječku na baterky, některej z těch tebou navrhovanejch auťáků někde ve skladu nastartovat. Vejtřasa (řadovej 6-válec 7-litr diesel) dva chlapi s klikou natočit dokážou, ale ukaž mi to na 11,4litrový lízině nebo na 12,5 (8-válec) případně 16,8 (10-válec) nebo dokonce na 19,4 litrový (12-válec) tatře. Takový auto musíš roztáhnout nebo pustit z kopečka - bez vzduchu v brzdách to u tatry nezvládneš, kdežto u vejtřasa stačí povolit brzdový klíče ... Už chápeš, ty hlavo dubová, proč jo ventra a ne tatra libovolnýho typu, přestože je modernější, ale zdánlivě pořád jednoduchá? Z tatrovek ještě tak kačenu 805, ta taky blafne i na kliku, ale je na benál a nějaký náhražkový palivo by jí asi nešmakovalo, zatímco ventra zas vezme i čistej volej z nějakýho semínka ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#27 Příspěvek od vrky »

Vejtřeska se rozjede i bez vzduchu. Nic se nemusí povolovat. Stačí vyšlápnout spojku, zařadit trojku, odbrzdit ruční brzdu. Jak se hne pustit spojku a nechat ji dofoukat a hurá na trať.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#28 Příspěvek od konosuke »

No ale, to už je příliš
P V3S
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#29 Příspěvek od EKKAR »

Kono, ale všecko je tam pravda ... To prostě je něco jako hadraplán pro armádu, nic zbytečnýho na tom autě není ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Hubert_79 »

Ty bys ukládal a konzervoval techniku a neměl bys k dispozici stacionární agregát? Takovou školáckou chybu by neudělal snad nikdo...
Pak bys nemusel nic roztáčet nic klikou.
A Liaz nemá objem 11,4 litru, nýbrž 11,9 litru. Přesněji 11 940 cm³. Když už zas machruješ, jak všechno víš.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“