Stránka 2 z 3

Napsal: 13 čer 2023, 20:58
od pocitujlasku
Ekkar: nejaky rozmaznany. Ja vozim v kufri klasicku rucnu pumpu. Totiz na starom aute mi trocha na letnych unikal vzduch - trebalo raz za 3-4 dni trocha dofuknut. Neskor som sa uz naucil pohladom zistit, ktora ma mizsi tlak nez ostatne.

Napsal: 13 čer 2023, 21:21
od rnbw
Prave zadne koleso mi prepustalo cez vadny ventil a vsimol som si to az ked to bolo na nom vidiet. Auto nikam netahalo. Teda v ramci moznosti nasich ciest (na niektorych taha dolava, na niektorych doprava a na inych ide ako vlak cez vyjazdene kolaje).

A potom som mal este jednu zahadu - velmi pomaly prepustalo prave predne a lave zadne koleso na zimnych. Pricina = hnily okraj plechoveho disku.

Napsal: 13 čer 2023, 22:18
od Celeron
Co to máte za mizerný gumy? Já je dofoukám akorát při výměně, jednou ročně, leťáky na jaře, zimáky na podzim. Úbytek maximálně 0,2 barů za rok. Gumař mi ráfky při výměně patlá nějakým sračkolem, možná to pak líp drží.
Rezervo jsem poprvé z lenosti kontroloval 5 let po koupi auta. Originál Mušelín na plecháči. Nevím kolik mělo nový ale naměřil jsem 2,4 barů.

Napsal: 13 čer 2023, 22:57
od rnbw
Ked nebol problem s ventilom a diskami, tak som fukal tiez len pri vymene.

Napsal: 14 čer 2023, 01:15
od EKKAR
Celeron píše:...Gumař mi ráfky při výměně patlá nějakým sračkolem, možná to pak líp drží.
....
Ale prd na druhou i se sousem, to čím se to matlá je mejdlo, buď nějaký obyčejný rozvařený v hrnci s vodou, nebo kupovanej klasickej "mazlák" známej každýmu, kdo byl na vojně. Usnadňuje to přetažení patky gumy bez poškození přes hranu ráfku a při nafukování gumy vyskočení její patky přesně na rantl. U dušovejch gum na tom tolik nezáleželo, patky nemusely k ráfku tak pevně a těsně přilnout, bo tlak držela duša. Bezdušový musejí udržet patku na ráfku i při relativně velkým bočním zatížení v zatáčkách, kdy se bok gumy deformuje - ale patka musí zůstat v co nejtěsnějším kontaktu s ráfkem, aby guma "neupšoukla" a neztratila tlak. Patky jsou proto mnohem pevnější a tužší - kdo někdy zkoušel ručo-fučo obouvat starší dušovku a modernější bezdušovku, ví o čem je řeč. Nebožtík táta se při přechodu u svý šáde na OR34 a 13" ráfky něco nanadával, že to není možný na ty ráfky doma obout - starý dušový OR6/36 na 14" ráfky nasazoval ručně jako knedlíky, u těch OR34 to po několika marnejch pokusech vzdal a začal jezdit do pneuservisu na strojovou nazouvačku ...

Napsal: 14 čer 2023, 08:25
od rnbw
Existuje aj nejake lepidlo, ci co to je. To mi dali na tie hnile disky po obruseni, utesni to nerovnosti povrchu.

Napsal: 14 čer 2023, 15:31
od Celeron
Přesně tak. Bohužel tato informace ke Karlovi ještě nedorazila. Černej mazlák nebo mejdlo v kartuši (jako jsou silikony), tak to jsem ještě neviděl. Vždycky vytlačí asi 5 cm nudli a prstem to objede kolem ráfu.

Napsal: 14 čer 2023, 22:10
od EKKAR
Vzhledem k tomu, že mám kamaráda zaměstnance pneuservisu, tak vím co při nazouvání gum BĚŽNĚ používají. A je to normální mejdlo, pajcovaný na ráfek normální natěračskou 2,5" štětkou. Pokud se dává lepidlo, je to na ráfek s viditelným poškozením na patce - DROBNÝM POŠKOZENÍM, protože větší viditelný poškození u bezdušáků znamená potenciální únik a taky rozhození vyvážení, který dneska umí hezky potrápit. Existujou i pneuservisy, kde umějí podobně poškozený disky opravovat - vyklepat a vyválcovat drobný průhyby, vybrousit a vyvařit větší jámy i vyštípnutý alu-slitiny. Poměrně běžně se v takovejch servisech stahujou dosedací plochy patek na soustruhu ...

Napsal: 14 čer 2023, 23:20
od Celeron
Já nemám kamaráda zaměstnance ale rovnou kamaráda, spolužáka a majitele pneuservisu. Tak co je víc? :lol:

Napsal: 15 čer 2023, 00:02
od EKKAR
No, Jirko, na to ti řeknu jedno - voko není 3,14ča, voko vidí - a já vzhledem k tomu, že mám 4 voči, tak asi vidím, co mají gumaři vedle nazouvačky v "kelímku" z ustřižený petky a v čem namáčejí před každým nazutím štětku, kterou ten ráfek a patku gumy napajcujou ... Jestliže dávají nějakej "silikon" nebo podobnou substanci vytlačovanou z kartuše, nejspíš to nebude tak úplně běžná záležitost, ale nějaký "dotěsňovadlo" na ty ráfky, u kterejch už mají povědomost o tom, že mají nějak podělanou patku a že je na nich jinak neodstranitelnej únik. Nebudu si tady s tebou poměřovat příslušenství ve formě kdo má významnějšího gumaře jako kámoše, když namydlení ráfku a patky používají i gumaři v oblasti motorsportu - z jednoho jednoduchýho důvodu, protože to rapidně zlepšuje a usnadňuje přesmeknutí patky přes hranu ráfku a po vyschnutí to má neměřitelnej vliv na vyvážení celýho kola. Zároveň to má nulovej negativní chemickej vliv na samotnou gumu a nezhoršuje to následnou demontáž - po jakýkoliv době nasazení.

Napsal: 17 čer 2023, 10:22
od Behemot
Průmyslový (volně balený) Panasonic mám za 39, tak zhruba nejaká taková je rozumná hladina.

Napsal: 18 čer 2023, 01:38
od adakar
Snáď nebudem úplne mimo tému. Najprv skúsenosť 1: Panasonic (AA) mám v trezore už viac rokov, a držia stále, neviem koľko by jeho prevádzka odobrala z iných značiek, ale predpokladám že by ľahli už len tým, že by tam toľkú dobu boli vložené.. Skúsenosť 2: v rodine kúpili nejaké Lidl baterky. V ext. meteo čidle vydržali v zime asi "iba" mesiac. Vyhrešil som ich, prečo kupujú baterky v Lidli a priniesol som im na zaučenou ako darček nejaké Hitachi? Toshiba?, neviem už odkiaľ, ale iste z predajne s menším obratom ako Lidl s ich baterkami. Vydržali 3 dni... Teploty vonku boli obdobné. Aby som sa nevyhanbil, priniesol som Varty. Z Datartu vedľa Lidla. Vydržali taktiež 3 dni... Ako bolo vyššie napísané, čerstvosť je dôležitá; možno viac ako značka...

Ale k mojej veci: v DO auta mám Renatu CR 1620 Swiss Made. Na nete som ju našiel za 1,60, nechcelo sa mi čakať vraj 5 dní, tak som šiel a kúpil ju v hodinárstve v nákupnom centre, lenže za 5€. No čo už, adekvátna prirážka. Chlapík potvrdil, ale že až tak adekvátna nie, pretože za 1,60 nie je ani nákup, a teda s tými na tom nete zrejme asi nebude niečo v poriadku... Posúdiť to neviem... Ale celkovo akú kvalitu môžem čakať od Renaty CR 1620 Swiss Made :?: Keď som tam už bol tak som kúpil tiež Renata CR2032, do nezávislého kúrenia, tá je však už m.i.China...

Napsal: 18 čer 2023, 09:16
od Behemot
CR1620 Hitachi Maxell 29 korun, 5 ojro je zlodějna.

Napsal: 18 čer 2023, 09:37
od tomasjedno
adakar píše:Ale celkovo akú kvalitu môžem čakať od Renaty CR 1620 Swiss Made :?:
Baterky Renata se dávají do drahých švýcarských hodinek.

Napsal: 18 čer 2023, 11:31
od Behemot
tak samozřejmě, drahý hodinky, tak si na to jeden ze subdodavatelů hodinkovejch dílů založil značku na drahý beterky

což ani omylem neznamená, že se to nedá v obdobné kvalitě udělat za zlomek ceny