inkluzivní vzdělávání na průmyslovce

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#16 Příspěvek od Cust »

janabombiskova píše:On můj klient má problém s výslovností, osahává spolužáky a láme červené věci (třeba propisky).
janabombiskova píše:Nebo vy snad schvalujete šikanu jiných lidí? Např. házení kamenů na Foresta
Kdyby mě spolužák osahával a lámal propisky, tak mu rovnou jednu vrazím - nebudu se zdržovat hledáním kamení. Tedy ty ostatní děti nešikanujte a zkuste prosadit pro vašeho klienta jiný, vhodnější, ústav.
Naposledy upravil(a) Cust dne 14 čer 2023, 09:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#17 Příspěvek od Crifodo »

Ondra2 píše:Vám to pořád nedošlo, že krmíte trolla?
To je problém majitele/správce EB, jestli ho baví krmit případně dělat z EB fejcbůůk.

Uživatelský avatar
ferdislav
Příspěvky: 933
Registrován: 15 srp 2011, 02:00
Bydliště: Mostecko

#18 Příspěvek od ferdislav »

Ještě že nejde o lidojeda, to by třída rychle prořídla ;)

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#19 Příspěvek od p32 »

Nechal bych to tady hodit do koše a zabanovat autora. Je to nejspíše záměrné trollování, protože nikdo s pedagogickým vzděláním nemůže být tak blbej, aby problém jednoho žáka (vrozený) házel k zodpovědnosti jiným žákům. Zvláště, když podle svého vyjádření nestíhá svou placenou práci a chce veřejně šikanovat jiné.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#20 Příspěvek od Hill »

Ivo, Kutná Hora není zase tak velká, aby se o tom případu, který láme červené propisky, a/nebo o jeho asistentce pomáhající mu šikanovat ty, kdo to nedělají, nevědělo.
Píše z Lázňovského Comhalu, tak to bude v místě.
A stejně si myslím, že skutečná asistentka by tak nepsala.

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#21 Příspěvek od ransom »

Úkolem školy je naučit děti číst, psát a počítat (na ZŠ), získat jakýsi obecný přehled o okolním světě (na dalších stupních) a získat odborné vědomosti.
To může fungovat za předpokladu jisté kázně ze strany žactva. Ta má být s přiměřenou autoritou vyžadována.
"Moderní" přístup na jednu stranu likviduje autoritu učitele, na druhou stranu zbavuje kázně kohokoli, kdo potřebný řád narušuje. Jak má tedy podle vás škola plnit svou funkci? Jak má učit děti číst, psát a počítat, když je místo toho indoktrinuje? Děti neumějí pozdravit nebo poděkovat, ale dovedou nasadit šprcku na rohlík a znají svá práva, nikoli povinnosti.
Před školou dohlížející strážník místo aby děcka zastavil, zavelel jim "rozhlédnout, počkat, můžeš", skáče před ně a zastavuje dopravu. Takto se snažíme ty nejschopnější srazit na úroveň lemplů, aby lemplové lépe zapadli?
Postižený samozřejmě není vinen. Ale on NIKDY nebude žít stejný život jakpo nepostižený. Inkluze neinkluze. Určité věci mu budou nedostupné vždycky. Nebude jim rozumět, nebo na ně prostě nebude mít fyzicky.
Vstříc mu může vyjít jeho rodina, pomocník, dobrovolník. Nemůžete to ale vyžadovat ode všech plošně.
Tím, že mu dovolíte obtěžovat spolužáky a rušit výuku, nijak mu nepomůžete. Pouze poškodíte řadu dalších. Oni za to též nenesou vinu.
Zakazujete rodičům dát děcku jednu přes zadnici přesně v okamžiku, kdy je to jediná věc, které opravdu rozumí.
Ty skutečně týrané děti ale neochráníte.
Můžete právě tak vyžadovat toleranci k opilcům, fetkám či násilníkům - protože je to jejich porucha, jejich slabost, jejich vývojový stupeň.
Maturoval jsem 1986. Zažil jsem šikanu, jak pasivně, tak aktivně. Zažil jsem jako dítě a dospívající psychické i fyzické týrání od matky - mimochodem byla to jedna z prvních nadšených stoupenkyň alternativní výchovy, učila nás říkat rodičům jménem, byli jsme "kamarádi". Ale byla regulérní magor a nějak jí to nevycházelo.
Ve škole jsem mnohokrát dostal od učitele za ucho nebo šťulec a věděl jsem moc dobře proč. Vážím si jich dodnes.
Nic z toho mě nakonec nijak nepoškodilo, což vám potvrdí kdokoli z příbuzných a známých.
Pár let jsem jezdil s dětmi jako vedoucí na tábory. Pak jsem byl patnáct roků neevidovaným inventářem venkovské školy, kde učila moje první žena. Soukromě jsem si študoval i odbornou literaturu.

Měl jsem v nejbližší rodině postiženého příbuzného - mongolismus na úrovni dvouletého dítěte. Nejmladší tátův brácha byl milovaným maskotem celé rodiny a hluboce obdivuju babičku s dědou, že se o něj starali až do konce svých dnů. NIKDY ale nebudu po komkoli požadovat, aby podobnou přítěž bral na sebe. To se nesmí přenášet na kohokoli jiného a vyžadovat jakékoli ohledy.

Jestli si myslíte, že svět bude pestřejší, když smícháte všechny barvy dohromady, zkuste to nejprve s plastelínou nebo vodovkami. Pak vám možná dojde, že barevnost světa spočívá právě v tom, že jsou barvy oddělené od sebe.
Naposledy upravil(a) ransom dne 14 čer 2023, 12:14, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#22 Příspěvek od pepik9 »

V poslední době se to tam nějak zvrhává.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#23 Příspěvek od Hill »

A to jsem původně chtěl toto vlákno i s autorkou zahodit, protože se už v úvodu nepředvedla jako asistentka. Ale chvíli jsem to tu nehlídal a začalo to být zajímavé.
Ransom to napsal přesně, a to maturoval 14 let po mně, tedy v době, kdy se začali diskriminovat nepostižení, kterým se neslevilo nic...
Tak mi jistě odpustíte, že tu to vlákno ještě nechám. Mazat a udílet BAN můžu kdykoli později stejně snadno.

Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 402
Registrován: 10 úno 2009, 01:00

#24 Příspěvek od dracekvo »

janabombiskova píše:Já je taky nechci chránit po zbytek života.¨

Cílem je i hlavně výchova zdravých dětí ke schopnosti snášet odlišnosti.

Celý problém by neexistoval, kdyby byly ostatní žáci důsledněj trestání za svou netolerantnost.

Třeba jsem jim zcela jasně řekla, ať nenosí do hodiny něco, co je červené. A oni se toho nejsou schopni držet. Nedokáži vyhovět potřebám jiných.
Když holky osahává, to je podle tebe snášení odlišností?

Za co chcete ty ostatní žáky trestat? Za to, že se jim nelíbí když sahá bez dovolení holkám někam, nebo spolužákům ničí věci?
Tímto vyjádřením si myslím, že jste neskutečně hloupá. Určitě absolventka nějakého humanitního zcela zbytečného oboru.
Prosím o konkrétní výčet zákonů, nebo bodů školního řádu, který oni žáci porušují?

Vy jim nemáte co říkat, nebo nařizovat? Pokud dělají něco, co odporuje šlolnímu řádu, tak to řešte přes vedení školy.
Je snad ve školním řádu něco o zákazu nošení červených propisek? Není!

Je ve školním řádku něco o ničení věcí spolužákům? Je. Takže začněte dělat svojí práci a pohlídejte si toho svého svěřence. Ať nedělá to co nemá.

Upřímně se divím, že ještě nedostal od nějakého z rodičů pár facek, nebo tam neposlal policajty. Já zjistit, že mi někdo osahává pravidelně dceru, škola to ví a neřeší, tak tam udělám takovej bordel, že to bude i ve zprávách.

I autistické dítě se je schopné naučit co může a co nemůže. Začal bych hledat možná chybu i v samotných rodičích co nejsou schopno ho vychovat.

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#25 Příspěvek od bu2520 »

Myslím, že příčina toho co se děje okolo nás, je docela jednoduchá ovšem nemá jednoduché řešení. Ta příčina se jmenuje feminizace společnosti. Jednání muže se řídí cca 90% logikou a deseti procenty emocemi. U žen je to cca 50 na 50. Má to evoluční logiku že jako matka má jinak nastavené vnímání aby vnímala potřeby mláděte. Bohužel díky potřeby levné pracovní síly hlavně ve válečném průmyslu za světových válek, ze začal propagovat názor, že ženy mají být stejné jako muži.
Svět je postavený na logice a díky feminizaci nyní všichni ochutnáváme to jak to vypadá když logiku nahradí emoce. Žen si nesmírně vážím a jsou nenahraditelnou součástí lidstva, ale mají svojí roli zrova tak jako muži a když se role míchají tak důsledky vidíme na každém kroku.

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#26 Příspěvek od ransom »

V tomhle vzniká právě nejvíc nepochopení. Nejsme různě hodnotní. Jsme jedni i druzí nenahraditelní. Ale nejsme stejní ani zaměnitelní. Jsme komplementární. Jeden bez druhého nefunguje správně.
To už jsme ale zase dost daleko od tématu.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#27 Příspěvek od Hill »

Zase tak moc daleko nejsme - pořád to nějak souvisí s neschopností nastavit správně tu hranici mezi dobrým a špatným. Podle toho, co je v úvodu vlákna, je tato hranice umístěná naprosto blbě. Zůstává faktem, že se nám školství zvrhlo na nežádoucí stranu: šikanování většiny ve jménu ochrany jedince. A pronásledování a trestání všech, kdo s tím nesouhlasí.
V podstatě cvičíme většinu těch nechráněných k tomu, aby se v budoucnu přidala do té pověstné mlčící většiny, a dobroserům, kteří jim sedí nad hlavami, přejeme zdravou stolici.

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#28 Příspěvek od ransom »

Dokud systém nezasahuje přímo do výchovy v rodinách, má pořád každý možnost vychovat děti podle svého a vliv školy odfiltrovat.
Někdo z nich vychová nácky, někdo opilce a násilníky, někdo sluníčkáře, další zas sobecké zmvdy, jinej nevyrovnané trosky co nadosmrti nebudou vědět čím jsou. A někdo zdravé osobnosti.
Zatím stále ponejvíce potkávám ty posledně jmenované.

Uživatelský avatar
rudolf02
Příspěvky: 445
Registrován: 05 zář 2012, 02:00
Bydliště: ústeckoorlicko

#29 Příspěvek od rudolf02 »

Vážená Jano Bombiskova (Vaše jméno neznám)
Tak po pořadí:
1) Vaše požadavky jsou založeny na základě požadavku (ano) nebo pouhého doporučení (ne) PPP?
2) Vaše požadavky jsou podloženy Školním řádem školy na níž působíte?
3) Pokud jste dvakrát odpověděla ano, co Vám brání tento problém řešit se školní inspekcí příslušného krajského hejtmanství?
Děkuji za Vaše odpovědi ke každému bodu.
PS: Váš svěřenec se dle Vašeho popisu začíná chovat nekontrolovaně v reakci na červenou barvu. Tak co má co dělat elektrikáře, který běžně pracuje s nízkým napětím. A nízké napětí je do 1000V. On toto napětí vydrží bez újmy na zdraví?
A pokud nedělá obor Elektro, tak co zde dělá Váš příspěvek?

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#30 Příspěvek od kevin_mitnick »

Pomuzu si jednim citatem. Tnkrat se mluvilo o integraci jedne etnicke mensiny, ale myslim ze plati i pro tenhle pripad:

„Děti, které jsou určitým způsobem handicapovány, by neměly být umísťovány do tříd s nehandicapovanými žáky. Protože je to neštěstí pro oba. Mohl bych to samozřejmě rozvádět, mohl bych mluvit o šikaně, že rychlost kolony je určena rychlostí nejpomalejšího vozidla, takže učitelé se nemohou věnovat těm, řekněme talentovanějším dětem. Ale sám se domnívám – a to není žádný rasismus, to není preference nějaké etnické skupiny – že ty děti jsou daleko štastnější, když jsou v rovnocenné komunitě, než tehdy, když jsou zasazeny do komunity...

Víte, dětská krutost je jedna z nejstrašnějších, je možná ještě horší než krutost dospělých. No, a když jsou tyto děti takzvaně integrovány, když dochází k té inkluzi, tak jsou oběti určitého pohrdání a šikany. Já miluju hrozně tenhle multikulturalismus, myslím, že si to vymysleli blázniví intelektuálové z pražské kavárny, kteří nikdy nebyli ve škole, kdyžtak tak možná na půl hodiny, a to se jim ještě předváděla Potěmkinova vesnice. Čili jsem proti inkluzi. Vím, že mě multikulturalisté napadnou, že jsem rasista, ale vůbec ne. Z hlediska duševní pohody těch dětí bude lepší, když pro ně budou existovat osobitné třídy...."

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“