ponorka

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HF_Tech
Příspěvky: 331
Registrován: 25 dub 2022, 02:00

#16 Příspěvek od HF_Tech »

Akorát když se ti ta černá skříňka potopí do hloubky jako třeba u Air France Flight 447 uprostřed Atlantiku, tak je ti ten zvukový maják celkem k ničemu.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#17 Příspěvek od Celeron »

A jak teda obě na dně Atlantiku po cca 2 letech našli?
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

HF_Tech píše:Akorát když se ti ta černá skříňka potopí do hloubky jako třeba u Air France Flight 447 uprostřed Atlantiku, tak je ti ten zvukový maják celkem k ničemu.
"Ping" toho akustickýho podvodního majáku je v moři speciálním hydrofonem s filtrem příslušnýho mezinárodně deklarovanýho kmitočtu zachytitelnej na vzdálenost desítek kilometrů - je to daný hustotou vody. Ano, vinou tepelnejch rozhraní je ten přenos částečně zkreslenej, ale protože takový akce se obvykle neúčastní jen 1 plavidlo nebo letadlo, není zase tak velkým problémem uskutečnit triangulaci a korekci podle vzájemnýho porovnání výsledků zaměřování. U havárie AF 447 byl problém hlavně v tom, že nebyla přesně deklarovaná trasa, kterou mělo letadlo letět a v době pátrání bylo potřeba globálně prohledávat oblast příliš velkou, aby se "ping" dal zachytit na první dobrou (záchranná akce začínala v oblasti několik stovek km od finálně zjištěný polohy právě proto, že společnost nebyla schopná záchranářům sdělit koridor, kterým měli piloti letět - jednoduše prostě proto, že i přes schopnost obousměrný satelitní komunikace s letadlem piloti neměli povinnost hlásit skutečnou hodnotu kursu, kterej si sami podle údajů o počasí nad oceánem měli možnost zvolit. Ta povinnost už dneska existuje, na jejím zavedení se podílela i ztráta letadla MH317 a její porušení letovým personálem mají aerolinky povinnost sankcionovat, bohužel když to (ne)udělá pilot pohybující se nad oceánem nebo neobydleným územím, je těžký ho okamžitě dostatečně citelně potrestat - už jen proto, že je v tu chvíli cca 10km vysoko a obvykle má za sebou několik stovek cestujících ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
bdn
Příspěvky: 436
Registrován: 16 led 2020, 01:00

#19 Příspěvek od bdn »

Ponorka "Ocean Gate Titan" prý je experimentální plavidlo a tak certifikace se nějak nedělaly. Jj. chudáci lidi, kteří tam zůstali.

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#20 Příspěvek od ransom »

Šli do toho zcela vědomě. Je to sice hrozné, ale byla to čistě jejich volba. Nelezli do vlaku Vršovice - Benešov.
Já sám jako pravý zápecník si radši najdu podmořská videa od BBC než očumovat místo takové katastrofy okýnkem v plující rakvi nějakého nezodpovědného magora. Nebo si sednu nad stojatou tůňku a budu sledovat život.

Zásobu kyslíku už měli vyčerpat dnes kolem jedné našeho času. Pokud se někdo nerozhodl, že ji lépe využije sám...

Uživatelský avatar
Nika
Příspěvky: 191
Registrován: 17 úno 2008, 01:00
Bydliště: Dačice
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Nika »

pepik9 píše:Černá skříňka z letadla maják má, ale když spadne do moře, je celkem k prdu.
Obsahuje ULB - Underwater Locator Beacon. Nouzový maják začne po ponoření do vody vydávat detekovatelné zvuky - opakované vteřinové "pípání" o frekvenci 37,5 kHz po dobu delší než 30 dní, od roku 2009 to zvedli na 90 dní.

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#22 Příspěvek od samec »

Takže uhlíkové vlákna a titán. Čo z toho váži 10 ton? Aké hrubé mohli byť steny?

Ako sa to vôbec dokáže ponoriť. alebo vynoriť? Hentie elektrické pohonné jednotky mali aké IP??
:roll:

Uživatelský avatar
LADER
Příspěvky: 273
Registrován: 01 dub 2013, 02:00

#23 Příspěvek od LADER »

Podrobnosti o ponorce
Tloušťka stěny je 127 mm
Ubuntu 22.04.4 LTS, LibreOffice Verze: 7.6.6.3, wxMaxima 20.12.1, Maxima 5.47.0 (SBCL)

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#24 Příspěvek od Pikofarad »

Stěny musí vydržet tlak slona na cm2,smrt udušením když dochází O2 musí být pomalá a bolestivá,pokud někdo pozřel před ponorem luštěniny o to horší :(

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Přidej si k tomu ledárnu, v hloubce pod 1000m v severním Atlantiku je poměrně stabilní teplota mezi 2 a 4°C a v momentě, kdy dojde energie nebo když se porouchají elektrický přístroje je z ponorky lednička. Situace stresu, nedostatku kyslíku a chladu - usneš a už se neprobereš ...
Myslím, že se můžou začít sbírky na věnce a na pozůstalý - a jejich případný nepřátelé můžou začít bouchat šáňo ... Nemám k tomu slov, do toho málo vyzkoušenýho vehiklu bez zkušebních certifikací vlezli sami v honbě za něčím, "na co nikdo jinej nemá".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#26 Příspěvek od Yarda1 »

Wolfik píše:..."Nechtěl jsem najmout nějakého 50+ letého BÍLÉHO páprdu na design ponorky. Tito lidé nedokážou inspirovat a nepřinášejí nic nového na stůl"...
Nové koště dobře mete.
Ale staré ví, kde je špína.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
LADER
Příspěvky: 273
Registrován: 01 dub 2013, 02:00

#27 Příspěvek od LADER »

Ubuntu 22.04.4 LTS, LibreOffice Verze: 7.6.6.3, wxMaxima 20.12.1, Maxima 5.47.0 (SBCL)

Uživatelský avatar
GeXeS
Příspěvky: 246
Registrován: 09 črc 2020, 02:00
Bydliště: jižní Morava

#28 Příspěvek od GeXeS »

Tak hurá, žádné dušení ve vlastních exkrementech, prostě je to ve vteřině rozpláclo na masokostní kaši pro hlubokomořské ryby. Tak uf, hotovo. A my, armáda klávesnicových generálů, si můžeme spokojeně pošoupnout nohama pod stolem, protože bychom do něčeho takového nikdy dobrovolně nevlezli.

Uživatelský avatar
bdn
Příspěvky: 436
Registrován: 16 led 2020, 01:00

#29 Příspěvek od bdn »

Celkem nehostinné prostředí. Podle zpráv v hloubce 4km má být hydrostatický tlak 400 atmosfér, tj. 40MPa. Dnes 21h. našeho času, má být k tomu tisková konference USA Coast Guard.

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#30 Příspěvek od ransom »

Na to přeci nepotřebuješ zprávy. Co deset metrů, to atmosféra. To snad ví každej kdo prolezl osmou třídu.

Hele, zbyla jim nějaká provozuschopná ponorka? Doufám že tahle nebyla jediná. Ještě nabízeli od příštího roku prohlidku horkých vývěrů. To by mě zajímalo víc než Titanic.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“