Stránka 2 z 12

Napsal: 22 čer 2023, 14:08
od HF_Tech
Akorát když se ti ta černá skříňka potopí do hloubky jako třeba u Air France Flight 447 uprostřed Atlantiku, tak je ti ten zvukový maják celkem k ničemu.

Napsal: 22 čer 2023, 14:57
od Celeron
A jak teda obě na dně Atlantiku po cca 2 letech našli?

Napsal: 22 čer 2023, 15:10
od EKKAR
HF_Tech píše:Akorát když se ti ta černá skříňka potopí do hloubky jako třeba u Air France Flight 447 uprostřed Atlantiku, tak je ti ten zvukový maják celkem k ničemu.
"Ping" toho akustickýho podvodního majáku je v moři speciálním hydrofonem s filtrem příslušnýho mezinárodně deklarovanýho kmitočtu zachytitelnej na vzdálenost desítek kilometrů - je to daný hustotou vody. Ano, vinou tepelnejch rozhraní je ten přenos částečně zkreslenej, ale protože takový akce se obvykle neúčastní jen 1 plavidlo nebo letadlo, není zase tak velkým problémem uskutečnit triangulaci a korekci podle vzájemnýho porovnání výsledků zaměřování. U havárie AF 447 byl problém hlavně v tom, že nebyla přesně deklarovaná trasa, kterou mělo letadlo letět a v době pátrání bylo potřeba globálně prohledávat oblast příliš velkou, aby se "ping" dal zachytit na první dobrou (záchranná akce začínala v oblasti několik stovek km od finálně zjištěný polohy právě proto, že společnost nebyla schopná záchranářům sdělit koridor, kterým měli piloti letět - jednoduše prostě proto, že i přes schopnost obousměrný satelitní komunikace s letadlem piloti neměli povinnost hlásit skutečnou hodnotu kursu, kterej si sami podle údajů o počasí nad oceánem měli možnost zvolit. Ta povinnost už dneska existuje, na jejím zavedení se podílela i ztráta letadla MH317 a její porušení letovým personálem mají aerolinky povinnost sankcionovat, bohužel když to (ne)udělá pilot pohybující se nad oceánem nebo neobydleným územím, je těžký ho okamžitě dostatečně citelně potrestat - už jen proto, že je v tu chvíli cca 10km vysoko a obvykle má za sebou několik stovek cestujících ...

Napsal: 22 čer 2023, 17:12
od bdn
Ponorka "Ocean Gate Titan" prý je experimentální plavidlo a tak certifikace se nějak nedělaly. Jj. chudáci lidi, kteří tam zůstali.

Napsal: 22 čer 2023, 17:23
od ransom
Šli do toho zcela vědomě. Je to sice hrozné, ale byla to čistě jejich volba. Nelezli do vlaku Vršovice - Benešov.
Já sám jako pravý zápecník si radši najdu podmořská videa od BBC než očumovat místo takové katastrofy okýnkem v plující rakvi nějakého nezodpovědného magora. Nebo si sednu nad stojatou tůňku a budu sledovat život.

Zásobu kyslíku už měli vyčerpat dnes kolem jedné našeho času. Pokud se někdo nerozhodl, že ji lépe využije sám...

Napsal: 22 čer 2023, 17:28
od Nika
pepik9 píše:Černá skříňka z letadla maják má, ale když spadne do moře, je celkem k prdu.
Obsahuje ULB - Underwater Locator Beacon. Nouzový maják začne po ponoření do vody vydávat detekovatelné zvuky - opakované vteřinové "pípání" o frekvenci 37,5 kHz po dobu delší než 30 dní, od roku 2009 to zvedli na 90 dní.

Napsal: 22 čer 2023, 17:46
od samec
Takže uhlíkové vlákna a titán. Čo z toho váži 10 ton? Aké hrubé mohli byť steny?

Ako sa to vôbec dokáže ponoriť. alebo vynoriť? Hentie elektrické pohonné jednotky mali aké IP??
:roll:

Napsal: 22 čer 2023, 18:54
od LADER
Podrobnosti o ponorce
Tloušťka stěny je 127 mm

Napsal: 22 čer 2023, 19:03
od Pikofarad
Stěny musí vydržet tlak slona na cm2,smrt udušením když dochází O2 musí být pomalá a bolestivá,pokud někdo pozřel před ponorem luštěniny o to horší :(

Napsal: 22 čer 2023, 19:21
od EKKAR
Přidej si k tomu ledárnu, v hloubce pod 1000m v severním Atlantiku je poměrně stabilní teplota mezi 2 a 4°C a v momentě, kdy dojde energie nebo když se porouchají elektrický přístroje je z ponorky lednička. Situace stresu, nedostatku kyslíku a chladu - usneš a už se neprobereš ...
Myslím, že se můžou začít sbírky na věnce a na pozůstalý - a jejich případný nepřátelé můžou začít bouchat šáňo ... Nemám k tomu slov, do toho málo vyzkoušenýho vehiklu bez zkušebních certifikací vlezli sami v honbě za něčím, "na co nikdo jinej nemá".

Napsal: 22 čer 2023, 19:55
od Yarda1
Wolfik píše:..."Nechtěl jsem najmout nějakého 50+ letého BÍLÉHO páprdu na design ponorky. Tito lidé nedokážou inspirovat a nepřinášejí nic nového na stůl"...
Nové koště dobře mete.
Ale staré ví, kde je špína.

Napsal: 22 čer 2023, 19:58
od LADER

Napsal: 22 čer 2023, 20:17
od GeXeS
Tak hurá, žádné dušení ve vlastních exkrementech, prostě je to ve vteřině rozpláclo na masokostní kaši pro hlubokomořské ryby. Tak uf, hotovo. A my, armáda klávesnicových generálů, si můžeme spokojeně pošoupnout nohama pod stolem, protože bychom do něčeho takového nikdy dobrovolně nevlezli.

Napsal: 22 čer 2023, 20:18
od bdn
Celkem nehostinné prostředí. Podle zpráv v hloubce 4km má být hydrostatický tlak 400 atmosfér, tj. 40MPa. Dnes 21h. našeho času, má být k tomu tisková konference USA Coast Guard.

Napsal: 22 čer 2023, 20:30
od ransom
Na to přeci nepotřebuješ zprávy. Co deset metrů, to atmosféra. To snad ví každej kdo prolezl osmou třídu.

Hele, zbyla jim nějaká provozuschopná ponorka? Doufám že tahle nebyla jediná. Ještě nabízeli od příštího roku prohlidku horkých vývěrů. To by mě zajímalo víc než Titanic.