Chladiva-Ekologie za každou cenu.

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#16 Příspěvek od Nakadah »

Předpodkládám že se zákaz chladiv od 2025 s GWP >750 týká použití všude, i v autech je tak? Je nějaká náhrada za R134a?

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#17 Příspěvek od keemo »

dle manyru EU to bude peltier :D

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#18 Příspěvek od doktor365 »

Nakadah píše:Předpodkládám že se zákaz chladiv od 2025 s GWP >750 týká použití všude, i v autech je tak? Je nějaká náhrada za R134a?
Od roku 2011 v nových modelech se používa R1234YF

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od Nakadah »

Ptal sem se na náhradu R134a, ne co se začalo používat v autech od roku 2011.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#20 Příspěvek od doktor365 »

Nakadah píše:Ptal sem se na náhradu R134a, ne co se začalo používat v autech od roku 2011.
Žádná náhrada není, buď je R134A, nebo R 1234YF. Ve veteránech ještě R12, to jsem dával i do aut co si někdo dotáhl z ameriky.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#21 Příspěvek od Nakadah »

Takže klimy starších aut s R134a budou po 2025 pápá? Nebo je možno systém původně R134a naplnit R1234yf + odpovídající olej?

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Lukas-Peca »

R1234YF je to slavné chladivo, ze kterého se při požáru uvolňuje fluorovodík? Jak ho testoval Mercedes a při nárazových testech došlo ve dvou třetinách případů k požáru, při kterém zplodiny leptaly čelní sklo auta? Myslel jsem, že se od něj po těch testech muselo odstoupit.

Edit: tak na wikipedii píšou, že v motorovém prostoru jsou přece i hořlavější kapaliny, takže je to vlastně v pohodě.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“