Renault Thalia 2006 - kde podepřít auto při opravě?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od PavelFF »

Sandal píše:PavelFF: Na youtube to jde vždycky jak po másle. Realita je úplně jiná. Nic nejde povolit, všechno zarezlý, semtam se utrhne nějakej šroub, a půl dne ho pak dobejváš... někdy potřebuje spešl klíč...
Máš pravdu. Například nedávno jsem podle návodů na YT vyndával pístnici ze sedáku kancelářského křesla.Taky mi to nešlo tak krásně jako jim.

Soused říkal, ať se do toho nepouštím, že to není pro začátečníka, nedělá se to na heveru a je to rasovina.
Na jednom videu třeba pán nechal působit rázový utahovák asi tak 6 vteřin než se matka pohnula. Někdy musejí vzít silnější vzduchový utahovák. Některý videa jsou ale i takový reálný, lidem to tam moc dobře nejde a trápěj se s tím. Ale nakonec to nějak dají - hlavně když vystřihnou tu neúspěšnou fázi. :)

V podstatě musím uvolnit jednu matku 30mm a dvě zarezlé 18mm a nějak vymlátit tisícihran z těhlice. https://www.youtube.com/watch?v=l7Ru8xEL8PU
vrky píše:Nikdy si nenechávám auto jen na heveru. .., Vždycky to jistím podpěrama, aspoň na straně kde dělám. https://www.uni-max.cz/produkty/autotec ... stavitelne
Právě proto hledám další místo, kde to podepřít.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Hubert_79 »

Máš pořádný klíč na tu 30 mm matku? To běžnou golou nepovolíš a to "vymlácení" není úplně nejlepší nápad. Existují na to stahováky, které se upevní místo kola na náboj těmi se ten tisícihran vytlačí ven.
Když tu poloosu budeš vyndavat, tak musíš oddělat těhlici od tlumiče, to asi budou ty 18 mm šrouby. Nevím, jak to <> má, ale dej bacha aby ti nevyskočil ten kloub z uložení.
Pokud nemáš s takovou prací zkušenosti, tak si aspoň přizvi někoho k ruce...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#18 Příspěvek od Sandal »

Hubert má pravdu. Povolit tu matici je někdy problém i pro 1000Nm rázák. Pamatuj, že auto nesmí stát na kolech, pokud je povolená ta středová matice. Musí být alespoň trochu přitažená, aby nedošlo k poškození ložiska kola. Při zvednutém autě a sundaném kole, neber na matici rázák, dokud nevyndáš zajišťovací šroubek(ky) brzdového kototouče, jinak se ti hned utrhnou, a kotouč pak nedrží při nandavání kola.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Hubert_79 »

Já to za dob mé práce v servisu povoloval velkým očkovým klíčem z produkce Tona (30 a 32 tam bylo) a musel jsem si na to pěkně šlápnout. Dělalo se to při autě na kolech, povolilo a pak se to hned zvedlo, tu půlminutu se stane kulový.
No a jestli tam je matka s tím silonovým zajištěním, tak ta se vždycky dávala nová, nikdy se tam nevracela ta stará.
Kvůli takovým záludnostem bych tazateli radil se na to vyprdnout a dát to udělat nějakému garážníkovi. Není na tom moc co zkazit a je to pro něj sotva hodinka práce.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#20 Příspěvek od pepik9 »

Na středovou matici jsem si musel půjčovat 3/4" golu, zvanou tanková. To 1/2" vratidlo by se zničilo. Vhodné je před tím vypustit olej z převodovky, při oddělávání tlumiče od těhlice se poloosa nejspíš povysune a olej by vytékal. Nedávno jsem měnil tlumiče na citroenu a půl dne jsem se snažil vymlátit ten šroub, co drží tlumič v těhlici. Potom jsem odbrousil hlavu šroubu a dotáhl matici. Tím se konečně pohnul o 1-2 mm. Potom už šel vytlouct ven.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Hubert_79 »

Olej netřeba vypouštět. Jestli to má Thalia jako Clio a podobné, tak na jedné straně je poloosa nasunutá na tisícihran trčící z převodovky (a zajištěná kolíkem) a na druhé je sice poloosa strčená do převodovky, ale manžeta je přichycena objímkou na tři šrouby. Když za tu poloosu nebude nějak rvát, tak nic nehrozí.
Stejně bych se do toho někde na ulici nepouštěl.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#22 Příspěvek od kbulda »

Mám Clio ( rodná sestra Thalie ) Hever jezevčík dávám vpravo, podpěrný špalek pod nosník vlevo. Matku na náboji povoluji kvalitní 1/2" ráčnou z Goly , s nasazenou cca 1 m trubkou. Kolo při tom musí být na zemi, případně ještě někdo přišlápnout brzdu.
Přílohy
t_thalia_-_n_pravnice__199.jpg

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#23 Příspěvek od PavelFF »

Takže děkuji za všechny poučné rady a jsem vyléčen. Když čtu o tom, že utahovák 1000Nm nestačí a o metrové tyči a 3/4" ořechu.... tak poslechnu doporučení a odvézu to někam kde mají vybavení a zkušenosti. Je to mnohem víc záležitost hrubé síly, než jsem si představoval - hlavně ta centrální matice.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#24 Příspěvek od MiraSt »

Na autě se dá udělat mnoho věcí doma, ale musíš mít pro to zapálení a cit. Musí tě to prostě bavit se v tom šťourat jako v elektronice. Mě to třeba baví. Sám si měním kapaliny, rozebírám brzdy a rozhybávám válečky... Teď jsem měl rozebraný bezpečnostní pás řidiče poněvadž se mi špatně vracel.... Taky "motýlka" čistím. Je to nutné, pak to špatně startuje.
Když jsem měl stodvacítku tak jsem měnil spojku, přetěsňoval převodku řízení, měnil pouzdra svislých čepů atd...... Tím se nechválím, ale mě to prostě baví se v tom hrabat.
Ještě dodám, že Thálie není až tak chytré auto aby bylo nutné s každým zásahem jezdit do servisu na vymázání kódů. Proto se to doma dá.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#25 Příspěvek od rnbw »

Ano, ale musis mat na to priestor a vybavenie. Aby si sa nedostal do neriesitelnej situacie.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#26 Příspěvek od MiraSt »

Souhlasím. Jsem na vesnici a mám prostor. I vybavení.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#27 Příspěvek od Pikofarad »

MiraSt píše:Jak ti jdou dolů zadní bubny? Na nich se dělá zápich od brzdění a pak to nejde dolů protože tomu brání roztažené pakny které se o ten vytvořený lem zachytí.
Když odšroubuješ matku bubnu,obvykle na ořech 32,tak nasadíš zpět kolo a utáhneš na 2 matky/šrouby.Točením a tahem k sobě za gumu to sundáš lehce.Na tu matku používám trhák 30/32 na kolové matky z Tatry,obyč tečko gola nestíhá

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#28 Příspěvek od MiraSt »

To sundáš lehce protože tam nemáš ten rantl. Jak najedeš tkm a nemáš potřebu to sundávat tak samoštely ti ty pakny pěkně vymezí za ten rantl a máš problém. Cituju z motofóra, že jsou s tím problémy.
Proto jsem to preventivně zbrousil a je klid.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“