Pájení Cu smalťáku

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mahoney
Příspěvky: 347
Registrován: 26 říj 2019, 02:00

#16 Příspěvek od Mahoney »

Já z toho mám pocit, že jsi tam prostě náhodou trefil rezonanční frekvenci toho motoru. S tím nic neuděláš, leda znova převinout trochu jinak, ale jestli byl blbej základ (jádro / plechy / magnety), tak asi spíš rovnou vyhodit. Navíc mám i pocit (ale nehádám se), že dvanáctipól má být převinutý stylem "každá čtvrtá" (záleží tedy i podle magnetů, ale kdyby byly "nařídko", tak tam nikdo nedá dvanáctipólové jádro).

To je z CD/DVD? Jezdíš nebo lítáš?

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#17 Příspěvek od ok1hga »

Celeron píše:No budeš se divit, ale ty dvě cívky vedle sebe motaný vždy na opačnou stranu je právě ten "zázrak" proč BLDC motory 12T/14M chodí. Taky mě to poprvé překvapilo.
né, máš to blbě nakreslené !
takto to namotat nejde !!!
. . . musel bys u druhé cívky provlékat drát pod tím propojením !

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#18 Příspěvek od Celeron »

Ano, je to blbě nakreslený. Jenže jsem to nekreslil já ale chlap, co ty motory v podstatě kolem roku 1998 "vynalezl". Možná neví, co dělá ale jeho motory vyrobený v Maxonu jezdí i po Marsu. 8-)
Tenhle dnešní motor jsem odmotával a kreslil a je naprosto stejnej jako ten výkres.
Podle nákresu to prostě s těma proti sobě motanejma cívkama vedle sebe chodí. A to tak, že s vrtulí 400/150 má tah na Lipol 4S1P 4Ah skoro 5 kg a baští 48A na čerstvou baterku.
Mahoney, jakej se udělá u motoru "krok" a závitů na pólu je potom výsledný KV. Tohle je pro KV 350. Jak se to přesně počítá nevím, mám tady pár nákresů pro různý KV od fy PJS v Josefově, která dokud to tady nezavalil PRCák svým hnojem, dělala tyhle motory ve velkým.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Mahoney
Příspěvky: 347
Registrován: 26 říj 2019, 02:00

#19 Příspěvek od Mahoney »

Co to lítáš za monstra, že potřebuješ cca. 800W výkonu a 5 kg tahu? To je vrtulník?

Vyplatí se to dělat? Co jsem se díval, tak podobné motory jsou k dostání celkem levně (začíná to asi na $25 čína, kvalitnější dvou- až čtyřnásobek), a určitě tě u nich nepotká problém, který teď právě řešíš (a to ani nemluvím o ušetřeném času)… Osobně bych do toho u takových výkonů nešel.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#20 Příspěvek od Celeron »

Je to do kámošovýho Sbachu 2m na 6S3P 18650. Ten motor stál skoro 5 tisíc a protože pro mě kámoš něco dělá, jsem mu zavázán.
Jinak já používám ještě větší motory do potápěčských scooterů, ty mají na dvě baterky LiIon 7S42P skoro 3kW. A ten nikde nekoupím, je to speciální konstrukce s vnitřním vychlazováním statoru. Navíc převodovka.
Na fotce je kus pomaloběžnýho motoru na přímej náhon vrtule scooteru. To jsem taky motal já. Nevím, jak to s ním dopadne, potřebný magnety zmizely z trhu a jejich cena byla až nehorázná a už jsem na to dost starej a línej. A motorovej poradce už taky nechce nic řešit. Ale jeden se točí, 53 KV, taky kolem 3kW.
Přílohy
direct.jpg
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“