Napsal: 27 črc 2023, 22:33
Jako vždy jen žvásty .
Vše, co potřebujete vědět o elektronice :-)
http://www.ebastlirna.tech/
Ať se tomu říká jakkoliv, nic to nemění na tom, že systémy s "membránovým regulátorem" se montují i do aut se vstřikováním. Z hlediska funkce benzínového systému je jedno, jaký typ LPG systému v autě je, ty systémy jsou oddělené. Jen je potřeba, aby benzínový systém nepoznal, že auto nejede na benzín, a nerozhasil se.EKKAR píše:špalek
Tuhle odvážnou teorii bych asi potřeboval trochu dovysvětlit prosím.EKKAR píše:Mohlo, klasickej problém začínající špinavou škrticí klapkou v sání, která netěsní a motor si cucá falešnej vzduch.
EKKAR píše: Takže 3x uložená klika, 8kanálová hlava se 4bodovým nepřímým vstřikem Bosch Motronic
Znečištěná škrticí klapka sice možná těsní "až moc", ale uzavřená je v poloze, která nesouhlasí se základním nastavením nově vyrobený sestavy - právě díky těm nánosům se pro ŘJ jeví signál ze snímače polohy škrticí klapky jako "pootevřená klapa" - ale do sání žádnej vzduch nejde - v lepším případě. V tom horším se část úsad odtrhne a i když se klapka mechanicky zastaví, protože částí okraje někde po svým obvodě narazí na pevnej karbon, tak v tom místě po odtržení usazenin "profukuje" vzduch, kterej sice prošel váhou vzduchu, ale jeho objem neodpovídá datům, který si ŘJ postupně nastavila při postupným zanášení klapky a tím i postupný změně nulový polohy. Klapa se musí vyčistit a znovu pomocí diagnostiky nastavit výchozí bod a koncovej "doraz", jinak to dělá psí kusy a ve finále to začne padat do nouzáku.bc546 píše:Tuhle odvážnou teorii bych asi potřeboval trochu dovysvětlit prosím. Zanesená klapka přece naopak těsní až moc! chybí vzduch pro správný volnoběh. Jak si co kde může cucat falešný vzduch?EKKAR píše:Mohlo, klasickej problém začínající špinavou škrticí klapkou v sání, která netěsní a motor si cucá falešnej vzduch.
Je rozdíl mezi samotnou ŘJ a vstřikovacíma jednotkama = vstřikovačema. Fanouš měl nejdřív mechanickej karbec Pierburg s automatickým sytičem, existovala i verze Ecotronic, která měla elektronikou podle lambdy spoluřízenej karbec Pierburg (ale to byla naprostá katastrofa, to nejelo ani politý svěcenou vodou) a od roku 1990 pro export a od roku 1991 i pro tuzemsko jednobodovou stříkačku Bosch Monomotronic, felda do roku 1996 taky - pak dostala vícebodovej Motronic (spolu s odstraněním rozdělovače a zapaltrafa, protože zapalování přešlo na lištu s dvojicí integrovanejch zapalcívek). Existovala i karburátorová felicie 1,3, ale celá série šla na export do zemí, kde neměli dost kvalitní benzín pro vstřikovou verzi. Motronic měly tyhle motory od roku 1998 i ve fábuli 1,4 s rozvodem OHV, to byly původní škodovácký 3x uložený s výkonama 40 a 50kW. Motory 1,4 s ŘJ značky SIPMOS ve fábiích byly motory 1,4 (a 1,6) z produkce VW s 5x uloženou klikou a výkonama 55kW (16V), 59kW (8V) a 74kW (16V) (77kW motor 1,6) a konkrétně ŘJ značky Magnetti Marelli měly jen 2 typy motorů 1,4 z konstrukce VW - celohnilíkový agregáty s kódem BXW a CGGB, 16-ventilový s výkonem 63kW plnící normu €uro4 a €uro5. SIPMOSy následně dostaly v roce 2000 i trojhrnce 1,2MPi/HTP - který ve všech 4 výkonovejch variantách = 40/44 a 47/51kW nahradily původní škodovácký 3x uložený motory OHV, když ty slabší "haťapky" byly až do roku 2006 s 6ventilovou hlavou, po něm dostaly shodně se silnější variantou hlavu s 12 ventilama a výkonovej rozdíl se řešil jen jiným SW. "Jednačtyřku" BXW s Magnetti Marelli sám jezdím od roku 2009 a jedničkovou fábuli 1,4 "ohavu" právě se škodováckým motorem s 3x uloženou klikou měli ještě před asi 3 rokama rodiče - a v obou jsem si stačil zašmírovat ruce.bc546 píše:Jen pro pořádek - zase dezinformace - tento motor nikdy neměl vstřikování od Bosche. Ve Felicii 1,3MPI to bylo Siemens Simos 2P, ve Fabii bylo Siemens nejčastěji, občas to bylo i Magnetti Marelli. Jinak naprostý souhlas s tím co tady napsal Lukas-Peca a Maxipes_EKKAR píše: Takže 3x uložená klika, 8kanálová hlava se 4bodovým nepřímým vstřikem Bosch Motronic
Opět jsi mimo, zase kecáš kraviny. Zanesená klapka má za následek pouze snížení množství vzduchu na volnoběh. Nic víc. Není možné, aby zanesená klapka posunula svůj výchozí úhel v poloze zavřeno, žádné nedovření se nekoná. Kdybys jen neteoretizoval, tak bys to věděl. ŘJ se to snížené množství vzduchu samozřejmě snaží dorovnávat pootevřením klapky, aby byl volnoběh v předepsaných otáčkách. To je běžný jev a počítá se se zanášením.EKKAR píše:právě díky těm nánosům se pro ŘJ jeví signál ze snímače polohy škrticí klapky jako "pootevřená klapa" - ale do sání žádnej vzduch nejde
Motor 1,4 MPi 50KW AME nemá žádnou váhu vzduchu.EKKAR píše:"profukuje" vzduch, kterej sice prošel váhou vzduchu, ale jeho objem neodpovídá datům
Žádný nouzák se nekoná. Pokud je už zanesení nad míru toho co zvládne adaptace, tak je neklidný/nízký volnoběh. Toť vše.EKKAR píše:"Klapa se musí vyčistit a znovu pomocí diagnostiky nastavit výchozí bod a koncovej "doraz", jinak to dělá psí kusy a ve finále to začne padat do nouzáku.
Téma je vstřikování a ty tady zas napíšeš špalek nepodstatných věcí, zamotáš do toho i motory jiné kubatury, favorit Ecotronic...ještě jsi zapomněl jít dál do historie, určitě bych zmínil karburátory SEDR,EDSR a v neposlední řadě JIKOV 32BS montovaný do Škoda 1000, tvl. Bez toho by toto téma bylo nekompletní.EKKAR píše:" špalek nesmyslů
Znova opakuju - tyto škoda motory OHV konstrukce NIKDY něměli řízení Bosch Motronic se čtyřbodovým vstřikem MPI. Ani Felicia ani Fabia I.EKKAR píše: felda do roku 1996 taky - pak dostala vícebodovej Motronic (spolu s odstraněním rozdělovače a zapaltrafa, protože zapalování přešlo na lištu s dvojicí integrovanejch zapalcívek).
Fábie se vyraběli od 08/1999. V roce 1998 ještě neexistovala. A ne, opravdu ne, tyto motory byli řízené, jak je uvedeno výše, Siemensem. Žádný Bosch Motronic nikdy neměli.EKKAR píše:Motronic měly tyhle motory od roku 1998 i ve fábuli 1,4 s rozvodem OHV, to byly původní škodovácký 3x uložený s výkonama 40 a 50kW.