tachograf
Moderátor: Moderátoři
Zdravím Vás přátelé. Nestačím se divit Vašim znalostem, proto bych Vás rád požádal o radu. Dávám do kupy krásný stroj Liaz 122.053 (3 nápravy - 1 zvedací). Mám tam namontovaný elektronický analogový Kienzle 1318 ale nějak nefachá. Proto bych se Vás rád zaptal jestli někdo nemáte schéma zapojení. Od tachografu jde kabel, který je na konci zakončen 4-pólovou zásuvkou a připojen ke snímači na převodovce. Dále je s tímto kabelem po podvozku tažen ještě jeden, který je na ovšem na konci obnažen a nevím kam patří každopádně je napájen (+).
Díky za cené rady
Díky za cené rady
Naposledy upravil(a) Toman dne 23 lis 2008, 19:19, celkem upraveno 1 x.
Ten zvláštní drát tedy netuším. K tomu schematu - když tachograf vytáhneš z palubovky, na tělese by měla být nálepka kde je vyobrazeno propojení. Zkus proměřit napětí na tom konektoru od snímače.
Vývod 1 - +5V
2 - GND
3 - signal
4 - signal
Napětí na vývodech 3 a 4 jsou navzájem inverzní, tzn. pokud je na 3 +5V tak na 4 je 0V a naopak.
Pokud je vadný nebo odpojený snímač, tuto situaci TG oznámí tak, že začne poskakovat ručička TG v rozsahu 0 - 30 km/h
Předpokládám že napájení funguje tedy jdou hodiny.
Vývod 1 - +5V
2 - GND
3 - signal
4 - signal
Napětí na vývodech 3 a 4 jsou navzájem inverzní, tzn. pokud je na 3 +5V tak na 4 je 0V a naopak.
Pokud je vadný nebo odpojený snímač, tuto situaci TG oznámí tak, že začne poskakovat ručička TG v rozsahu 0 - 30 km/h
Předpokládám že napájení funguje tedy jdou hodiny.