Zblázněný favorit 135 L

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jave
Příspěvky: 1602
Registrován: 26 lis 2005, 01:00
Bydliště: jizni cechy

#16 Příspěvek od jave »

EKKAR píše:Jave, jen malý dotaz - jezdil jsi někdy s Fáčkem? Nebo lépe - měl jsi u něho NĚKDY zvednutou kapotu? Já to "štěstí" měl a mám, jezdil jsem jak s karbcem, tak dneska se stříkačkou, a představ si, člověče, věřil bys tomu, OBA mají řídicí jednotku...!!! FUCKT!!!
Sice každý trošku jinou, protože ta starší řídí "jen" zapalování, ale opravdu OBA... A to, co popisuje markoni, těžko způsobí napájecí proudy řídicí jednotky, které jsou v řádu ampérů, byť impulzně i víc, možná jedna - dvě desítky ampérů, na rozdíl od startovacích proudů, které jsou u teplého motoru v řádu tak 150A, u motoru studeného tak mezi 200 a 250A - hodnoty pro motory Škoda a obyč startéry, rychloběžky (Felicie) mají proudy cca o 25% nižší. Když vezmu přechoďák jen 0,01Ohmu, 200A mi na něm udělá 2V úbytek - a to se prostě MUSÍ NĚKDE VYRAZIT!!!
Jezdil, ale s takovym ktery zadnou nemel, jen to zminene zapalovani. rv. 88 a az na to ze tam byla civka v rozdelovaci a trochu jine zapalovani to byl motor koncepcne stejny jako u S120, ale myslim, ze takove malichernosti nemusime resit. Hlavni je aby se nasla a odstranila vada. Jarda

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

Upřesnění

#17 Příspěvek od markoni »

Typ vozidla škoda 135 L Favorit TMBACA200 rok 90.
Když zapnu při nabíječce varovné blinkry tak blikají rychle, motorky od centrálu vrčí otáčkoměr v rytmu blinkrů se pohybuje ani nemusím startovat a s tým startérem někdy cvaká někdy ne na palubní desce zkoro zhasnou kontolky

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

re:

#18 Příspěvek od durkovic »

Mal som podobnu zavadu na voze Opel Kadett 1.3 LS a bolo to naozaj tými zaoxidovanými kontaktmi (baterka. altík,a hlavne aj ta kostra a uvolnena kostra).Bol to len karbec model ale slapalo slusne.Potom som to predal "odborníkom"a tí asi s toho chceli urobit 2.0 GSI a dali dole hlavu valcov a rozhodili casovanie ventilov a predstih.A bez momentoveho kluca sa to aj tak neda nastavit.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

To durkovic: časování ventilů nemá s momentovým klíčem co dělat. Momentový klíč slouží k rovnoměrnému dotažení všech šroubů, které drží hlavu motoru (vulgo "palici") na bloku. Mezi tyto 2 základní části motoru se vkládá tzv. "těsnění pod hlavu". Je těžce tepelně a tlakově namáhané a proto občas praskne neboli se vyrazí. Následkem je jednak únik chladicí náplně do spalovacích prostorů a do mazacích kanálů (hrozí přehřátí a zadření motoru), druhak vzniklou mezerou uniká pracovní tlak ze spalovacích prostorů a tím klesá výkon, proto se musí i při minimálním poškození toto těsnění bezpodmínečně a co nejdříve vyměnit. Časování ventilů určuje vačkový hřídel, který je u různých druhů motorů umístěn různě - na boku motoru (OHV nebo SV) nebo nahoře v hlavě válců (OHC). Vačkový hřídel se otáčí polovičními otáčkami, než samotný klikový hřídel, od kterého je "vačka" poháněná zase podle druhu motoru ozubenými koly, válečkovým řetězem nebo moderně ozubeným řemenem, vždy synchronně přes převod 2:1. Při sestavování celého tohoto mechanismu, kterému se říká (ventilový) rozvod, je NUTNO nastavit vše do jedné jediné výchozí polohy - přesná pozice kliky (a tím i pístů) a vačky (všechny ventily zavřené). Tuto polohu pravděpodobně neuměli najít ti Tvoji kupci- "odborníci", takže nedokázali rozvod správně sestavit. Proto jim to neběhalo.

To markoni: jednoduše projdi veškeré spoje silových obvodů nabíjení a startování, nejdřív baterka-kostra a altík-kostra, potom spoj altík-baterka a baterka-startér, ukostření řídicí jednotky a indukční cívky, všechny odšroubuj, oškrábej starým nožem nebo osmirkuj obě dotykové plochy, lehce je potři konzervačním tukem a znovu dobře dotáhni. Mělo by Tě to zbavit té základní závady, kdy se nepravidelně ztrácí startovací schopnost auta, přestože jindy běhá jak jelen. Neboj se toho, na takovouhle opravu nepotřebuješ být automechanik, jen si předtím vyndej baterku mimo auťák, ať si ji nějakým způsobem nešlusneš. Mžikový zkrat baterce neuškodí, pokud tedy je opravdu jen mžikový, ale může Tě polekat nebo i dost solidně popálit zajiskření nebo zkratovým proudem rozpálený ten zkratující předmět - klíč, šroubovák... Promiň, jestli už tyhle základní věci jsou pro Tebe obnošená vesta, dělej si to po svém, píšu to pro úplnost, kdyby to četla nějaká úplná LAMA.
Jestli si potom troufneš rozebrat palubovku, nebylo by od věci prostříknout nějakým kontaktním sprejem všechny konektory pod ní a hlavně pod palubním štítem na šikmé vzpěře držící sloupek řízení je umístěn důležitý kostřicí bod palubních přístrojů - a ten bývá hodně zanedbaný, zoxidovaný a někdy i úplně uvolněný, protože se o něj nikdo nestará. Ta palubka je práce tak na 2 hodiny a při prvním pokusu Tě z toho pravděpodobně bude bolet hlava, ale můžeš si přitom i vyměnit žárovičky podsvitu spínačů i samotné palubovky a namazat třeba KONKOREM náhon tachometru. Tahle oprava už není tak nutná, jen zlepší chování přístrojů, obnoví funkci kontrolek a podsvětlení a třeba promazání náhonu i vstupního hřídele tachometru odstraní protivné chvění až klepání jeho rafičky. Podrobnosti můžu popsat i tady, pokud bude zájem, nebo se to pokusím při příští demontáži nafotit a hodit sem na upload - dělám to tak 2x do roka, vždycky když mi odejdou nějaké ty žárovičky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
lacco
Příspěvky: 35
Registrován: 19 dub 2005, 02:00
Bydliště: SK

#20 Příspěvek od lacco »

To elektrické zapojenie skús tu http://www.hrabik.szm.sk/moto.htm

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“