Stránka 2 z 2

Napsal: 03 črc 2007, 22:19
od Crifodo
O velikosti naindukovaného napětí snad víc než proud (startér má skoro činný odpor) rozhoduje indukčnost a hlavně rychlost rozepnutí. Spolu s vnitřním odporem akumulátoru. Zkuste si někdo vydedukovat, jaký výkon musí mít zdroj špičky, aby vytvořil napětí na vnitřním odporu aku v tisícinách ohmu a obrovské kapacitě.
Favorit býval léta provozován s autorádii, kolik jich uživatelům odešlo při startování?

Napsal: 04 črc 2007, 10:55
od ZdenekHQ
4 gepard : To víš, my co neustále stojíme v opozici hromům bleskům ty transily dáváme už i do guláše :) Na zenerky se díváme s opovržením aristokrata nad neschopností plebejce.

Napsal: 04 črc 2007, 10:58
od ZdenekHQ
Jinak já si taky myslím, že účinnější ochrana než transily je filtr (dolní propust). Hlavně v tom, že je to takřka beze ztrát a i ten puls se využije.

Stačí se podívat do teorie, co udělá dolní propust na výstupu,když je buzená "Diracem".

Napsal: 04 črc 2007, 13:49
od mi-ro
Autorádia ale skoro vždycky mají právě takový filtr z tlumivky a pořádnýho filtračního kondu. Ty tam nejsou jen proti rušení.

Napsal: 04 črc 2007, 20:35
od gepard
ZdenekHQ píše:4 gepard : To víš, my co neustále stojíme v opozici hromům bleskům ty transily dáváme už i do guláše :) Na zenerky se díváme s opovržením aristokrata nad neschopností plebejce.

:lol: :lol: :lol:

Napsal: 04 črc 2007, 20:53
od gepard
mi-ro píše:Autorádia ale skoro vždycky mají právě takový filtr z tlumivky a pořádnýho filtračního kondu. Ty tam nejsou jen proti rušení.
Naprostej souhlas! Taktéž radiostanice do aut, měniče napětí k zesíkům, zesíky, .... do všeho jsou dány účinné obvody proti "U" špičkám, ochranné obvody proti přepětí vůbec, proti proudovým rázům, či zkratům, apod.

A ještě větší průser s přepětím nebo nap. špičkami (cca. 17-20V) nastává při špatné funkci regulátoru napětí - dobíjení. Stačí zoxidování kontaktů (např. u budícího vinutí) na konektorech alternátoru a je postaráno. Již kolikrát jsem se setkal s tímto problémem, v nejlepším případě jsem slyšel cosi o zas.anejch žárovkách, že pořád praskaj a je jedno co je to za výrobce,... stačilo změřit napětí v rozvodu u bat. a bylo jasno proč praskaj. :lol:

Napsal: 04 črc 2007, 23:40
od Crifodo
"účinný obvod proti zkratům"... nemohla by to být třeba tavná pojistka?

Napsal: 05 črc 2007, 16:50
od gepard
Crifodo píše:"účinný obvod proti zkratům"... nemohla by to být třeba tavná pojistka?
:lol: Tak ty jsou samozřejmostí, mínil jsem elektronickou pojistku ... :idea: