Stránka 2 z 7

Napsal: 16 led 2014, 19:53
od Kaca
Potom by stačilo trafo, do primáru triakový regulátor, usměrňovač, ampérmetr a případně i voltmetr. Otázka je kdo to postaví.

To trafo by tedy mělo mít na sekundáru těch 18 až 24V a 300 až 360W nebo VA.

Napsal: 16 led 2014, 19:56
od pawka
Kaca píše:Jak jsem psal. Mrknu a dám vědět. Myslím ale že by mu bohatě stačilo tohle: http://aukro.cz/nabijecka-autobaterii-b ... 18351.html
Vzhledem k Vašim znalostem to bude hned a bez rizika a za pěknou cenu. Sice s ní nemám žádné zkušenosti ale podle udaných parametrů by to mělo být OK. :D
podobnou krabicku ma a vic vrci nez nabíjí. co kdyz to fungovat nebude? diky ze se kouknes!

Napsal: 16 led 2014, 20:10
od pawka
Kaca píše:Potom by stačilo trafo, do primáru triakový regulátor, usměrňovač, ampérmetr a případně i voltmetr. Otázka je kdo to postaví.

To trafo by tedy mělo mít na sekundáru těch 18 až 24V a 300 až 360W nebo VA.
to zní dobre! ampermetr je 0-30A,jeste ten starej cernej, ten mu dam já. voltmetr asi taky,kdyztak se koupi nebo je multimetr,na presny volty. usmernovac to bude horsi, nejaky diody ma a ja taky,ale to bych predvedl jaky
triak jen vim hruba co to je,to uz je mimo me,aspon pro ted

Napsal: 16 led 2014, 20:15
od Pikofarad
Tu velkokapacitní baterku nabije i slabší nabíječkou,bude to trvat déle a pro baterku je to lepší,nebude se zahřívat.A pokud ji musí nabíjet co 3dny,tak je zralá do odpadu

Napsal: 16 led 2014, 20:16
od Kaca
Pro usměrňovač by měli stačit chlazené alternátorové diody a ten regulátor je potřeba vybrat tady: https://www.google.cz/search?q=Triakov% ... 80&bih=897 ale pozor ne všechny dobře snášejí indukční zátěže jako je trafo.
To: Pikofarad - on chce 15A i při samotném startu a asi i při nabité baterce. Jinak je pravda to co píšeš a i ta baterka by na tom byla opravdu lépe.
Pak už jen startovací vozík.
Dobrou!

Napsal: 16 led 2014, 20:27
od pawka
Pikofarad píše:Tu velkokapacitní baterku nabije i slabší nabíječkou,bude to trvat déle a pro baterku je to lepší,nebude se zahřívat.A pokud ji musí nabíjet co 3dny,tak je zralá do odpadu
slabsi ma a ja mu pujcil lidlovku a jeste mam regulovatelny zdroj 15V/15A , nic ,vsechno konci brzo. druhy den ma baterka 12,4. jemu nejvic vadi,ze kdyz nabiji,tak ani za tri dny se u zadny baterky 140(ma tri) nezacne ani lehce plynovat. fakt jen minimum bublinek.
jedna baterka ma rok,druha 3 a treti kolem 5. cisty je ma. ono traktorem jezdi jen od jara do podzimu no. ma to na zahradu. nema ani dobytek.jsou to takovy jeho poklady,uz je starsi duchodce

Napsal: 16 led 2014, 21:02
od Pikofarad
Asi bude muset koupit novou a poraď mu,pokud traktor v zimě stojí 4měsíce nečinně aby baterku nabíjel trvale malým proudem,tak 300mA.Bude se udržovat v kondici a nezleniví.

Napsal: 16 led 2014, 21:03
od fredis
Podle mého jsou už ty akumulátory v takovém stavu, že jim nepomůže žádná nabíječka, ani kdyby byla pozlacená :wink: .

Napsal: 16 led 2014, 21:38
od pawka
Pikofarad píše:Asi bude muset koupit novou a poraď mu,pokud traktor v zimě stojí 4měsíce nečinně aby baterku nabíjel trvale malým proudem,tak 300mA.Bude se udržovat v kondici a nezleniví.
taky sem mu radil ten udrzovac,meli ho i v lidlu. baterky urcite vyhazovat nebude,kdyz startujou. ikdyz koupi novy,nabijecka je potreba. ty rok stary ni nebude. ta pod 12,5 si myslim nebyla,nevim jak ji ublizil. neco snist musi

Napsal: 16 led 2014, 21:38
od Kaca
A co takhle použít hustoměr aby se zjistil stav nabití baterie a potom taky kapacitoměr? Asi by to vyřešilo mnohé.
Napětí nabité baterie by nemělo při startování poklesnout pod 10, v nejhorším případě pod 9V. Taky by se mohl změřit klešťákem proud při startování.

Napsal: 16 led 2014, 21:54
od jjilek
Kaca píše:Toho jsem si fakt nevšiml.
Taky jsem nekoukal, ale když někdo vytáhne stoleté vlákno, pokračuje o něčem jiném a neumí si založit nové, tak se to snadno přehlédne.
To pawka: 12,5 V na baterce po odpojení nabíječky, to je celkem dobrá hodnota. A plynování ke konci nabíjení? To chce měřit zároveň napětí přímo na svorkách, mělo by být cca 2,6 - 2,7V na článek, to ten 15V zdroj asi nedá, když se ještě odečte ztráta napětí na kabelech od nabíječky.
Jen na okraj, stará (zasulfátovaná) baterie plynuje již při podstatně nižším napětí.

Napsal: 16 led 2014, 22:44
od pawka
vsim disponuju ja i on. zatezak mam v praci ja, hustomer oba, multimetr taky. ale to baterku nenabije. nejdriv se musi sehnat trafo.

Napsal: 17 led 2014, 06:32
od Kaca
Dnes nebo zítra prohrabu zásoby a dám vědět jestli nějaké bude vhodné.

Napsal: 17 led 2014, 11:35
od Kaca
Našel jsem doma trafo z 220V na 24V/ 500VA, to je 20,8A.
Dnes bohužel nemám čas. V 15,30hod. z práce a od 17,00 zkouška 30Km od baráku. Tak až zítra pokud bude zájem. Není nové ale je funkční. Zítra dodám foto.
Zdravím!

Napsal: 17 led 2014, 15:40
od pawka
to je prave ono, 12,5v v klidu je slusny. Ale jak pises svorkovy napeti nejde pres 13,5v zhruba, i po tydnu. Co to je za nabijecky? Nebo to je baterkou. Hustomer jeste zkusim jednou,ja mam ten puvodni,tak kamosoj reknu at to zas zapne.