Yan píše:Prestáva to mať zmysel. Doprava je hustá, čo krajina to iné frekvencie, a čo som ani vo sne nemyslel tak skoro, (minulý týždeň): chlápka u nás "zblejskli" asi na kilometer ručným laserovým radarom .... aj s telefoto.... keď robil "myšičky" v relativne hustej premávke.
Jo, tak takový přístup policajtů schvaluji. Jestli někdo ohrožuje sebe, je to jeho věc, jestli ohrožuje ostatní v hustém provozu, zaslouží po čenichu a záznam.
Jenže daleko častěji se měří (nebo měřilo?*) tam, kde to z hlediska bezpečnosti postrádá smysl, nejčastěji před či za obcí, kde snad jen kvůli tomu jsou značky ohraničující obec posunuté daleko do polí. Například. Nebo na třicítce před školou o prázdninách, kdy to omezení klidně mohli sundat - potkat tam v té době tři živé duše za týden je na oslavu. Měří se a rejžuje, ale bezpečnost to nezvýší. Pro takové případy, že jezdíš bezpečně, jen si neuhlídáš rychlost, bych ti antiradar schválil.
Jde o to, kam jezdíš a s čím se tam můžeš setkat, osobně si myslím, že pro takové, kdo dnes nemají páru, kam je pošlou zítra, je antiradar jen částečná pomoc a vcelku vyhozené peníze.
Proč?
Nejsou to totiž jen radary, které umí měřit.
Je fakt, že o lidaru se dovíš až tehdy, když jsi změřen a často i vyfocen. O změření indukční smyčkou pod vozovkou se dovíš, až tě předvolají. I když u nás se ty smyčky používají zatím ojediněle a spíše k ovládání kamery, když projedeš na červenou křižovatku (místo toho by raději měly ovládat semafor podle hustoty provozu). V některých okolních zemích ty semafory ovládají a měří i rychlost. Ve dne v noci.
V takových místech je ti antiradar na dvě věci. Hádej, na které!
*) rád bych věřil slibům nového šéfa dopr.policie, že se v budoucnu orientují na skutečné zvýšení bezpečnosti provozu a zamezí buzeraci řidičů v zájmu zvýšení kreditu dopravní policie u motoristické veřejnosti...