Stránka 2 z 2

Napsal: 19 říj 2007, 15:46
od masar
Se systémem Logo! (nevím co ten vykřičník u toho znamená) jsem se seznámil celkem nedávno a musím říct, že mě v lecčem zklamal. Je spíše určen pro náhradu programovatelných relé a regulátorů. Možnostem S5 a S7 je dost vzdálen a dokazuje to právě obtížnost, s jakou lze v Logo! řešit danou úlohu. Chybí tam např. možnost vkládání a porovnání konstant. Posuvný registr má omezené možnosti a nepodařilo se mi vložit do programu víc, jak jeden, zcela chybí aritmetické operace atd. Mám dojem, že ten docent chtěl na této úloze zviditelnit nedostatky systému kdy z jinak jednoduchého příkladu vzniklo tak bizarní schema. :wink:

Napsal: 19 říj 2007, 19:58
od Piitr
MaH píše:Tohle je klasická školní úloha, kde není potøeba bádat nad praktickým využitím. Spíš slouží pro získání znalostí a praxe s danou technikou, tedy PLC.
Jasnì, tak to jo.

Napsal: 20 říj 2007, 22:13
od masar
wh1sp3r - něco jsem vytvořil, posuď sám, poslal jsem ti SZ.

Napsal: 23 říj 2007, 12:50
od ViPali
Prikladám ideové schémy.
Riešim to up/down čitačmi.
V prvej scheme treba ešte ošetriť 2. a 3. stupeň.
Ak použiješ na vstupe markery, tak môžeš "programovať" poradie vstupov bez toho aby si prerábal celý program.