Stránka 2 z 2

Napsal: 02 kvě 2008, 11:12
od Crifodo
záleží v jakých proudech se pohybuješ a jaký režim motorku potřebuješ ochránit, trubičková se vyrábí myslím do 10A a odpor jaký má normální pojistka ve funkčním držáku se nemůže nijak pozorovatelně projevit na chodu motoru.
Číselně: když použiješ pojistku 5A s odporem (odhadem) 0,1 ohm, tak při proudu dejme tomu 3A jakožto normálním provozním proudu bude 8,4V motor ochuzem úbytkem 0,3V. Takový úbytek nemůže být vůbec znatelný.
Jestli dochází k chvilkovému přetěžování motorku nebo rozbíhá větší setrvačnou hmotu, tak navíc taková pojistka každou chvíli odejde.

Napsal: 02 kvě 2008, 11:17
od masar
Podobná vec sa stala aj mne . Pred poistkou , za poistkou U , ohmetrom poistka v poriadku , ale svetlo nesvietilo .
Pojistka bolo hrdzavá a bez záťaže viedla U.
Ale z toho je zřejmé, že napětí "před pojistkou ..za pojistkou" bylo tehdy, když nebyla světla zapnuta. K čemu takové měření je? :wink:

Napsal: 02 kvě 2008, 11:28
od SMITH


Napsal: 02 kvě 2008, 11:34
od Sendyx
Ty staré keramické autopojistky tohle dělaly, buď rez, nebo se ohřály a chytly přechoďák. Já jsem párkrát zažil, že třeba 10 minut fungovaly a pak nic, a po vypnutí a hodince klidu zase šly, akorát těch 5-10 minut. A párkrát jsem to projížděl žárovkovkou, vše OK, ale 10A nepustily.

Napsal: 02 kvě 2008, 13:07
od Deny
Sendyx píše:Na jištění baterek se používají nejlépe speciály, microfuse, které mají dovoleno jen 24 nebo 32V a mají krátké vlákno a malý odpor. Moc běžné nejsou. Doporučuji zvážit koupi polyswitche, může mít velmi malý odpor a je vratný.
Svatá pravda. Pouze u těch polymerových je nutno dát pozor na dobu odezvy, která je řádově větší, než u tavných pojistek. U baterky asi nevadí, ale polovodiče by šli do kytek dřív, než by se polymerová pojistka rozkoukala.