Benzínová sekačka na trávu.

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#16 Příspěvek od EKKAR »

Napadá mě 4takt z nějakého "přenosného" elektroagregátu - a měl bys to i s možností elektrického přenosu výkonu, některé typy dávají na výstupu 12V=, takže pak by už stačila jen nějaká regulace a patřičný motorek, nebo prostě výstup 230Vstř transformovat... Tyhle motorky ale nemívají ani 50ccm a jsou vybavené regulátory, které u nich drží stálé otáčky kvůli synchronizaci na 50Hz - zase jsou velmi tiché a relativně úsporné...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Milan121
Příspěvky: 716
Registrován: 07 pro 2005, 01:00

#17 Příspěvek od Milan121 »

Aha výborný nápad!A tyhle motorky jsou asi spolehlivé i na start.Teď ještě typ kde by se dalo něco staršího pořídit.

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#18 Příspěvek od bu2520 »

zažilo jsme chlapa, který měl armádní elektrocentrálu, velikosti kufříku měl k ní připojenou stovku žárovku a svítil si tak cestou do hospody byl to český výrobek :-), možná někde v armádním výprodeji je mají :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

DOBRÝÝÝÝ!!!
Ale jako další alternativa mě napadl nějaký Briggs & Straton - poohlídni se po nějaké starší klidně i nesamojízdné sekačce na trávu, už se to sem vozí drahně let (Mount-pole, musí jich být v republice tuny), tak nějaká starší určo bude k mání - mají obsah tak 100-150ccm, ale jsou s vertikálním klikovým hřídelem, jestli by to nebylo na závadu... Máme v rodině starší takovou, bubnovou, má asi 115ccm a 3,5HP, je to 4takt s rozvodem SV, start šňůroškubem, mazání rozstřikem ze skříně, membránovej karbec s gumovou startovací špric-pumpou. Nevýhoda je, že je to hooodně hlučný, protože výfuck je jen plechová škatulka s dírkovanou boční stěnou a šíleně rezonuje, navíc je to zase optimalizovaný jen na minimální rozmezí otáček - na míň než na půl plynu se to docela fest dusí... A musel bys stejně bastlit nějakej přenos výkonu - buď převodovku a kuželový kola, nebo aspoň generátor a elektromotor... I když mě napadá - nevím, nezkoušel jsem to - ale takovej hydropřenos by nemusel bejt marná věc, hydropohony se dají koupit už od minimálních výkonů, sehnat nějakej starší - a čerpadlo je zubový, tomu je putna, jestli má pohonnej hřídel svisle nebo vodorovně...!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od durkovic »

zdravíčko,

už ked tu je téma o motoroch, chcem sa spýtat na Váš názor na motory Tecumseh

ja som si teraz kúpil malotraktor s pohonnou jednotkou Tecumseh centura 60 OHV a predčil moje očakávania.

je to 195ccm dáva 4,7 kW

spotreba sa ustalila pri rotavarovaní alebo kosení na 0,9 litri

pri oraní to berie 1 liter

s vozíkom podľa naloženia.

prenos výkonu cez suchu kužeľovu spojku s plynulím spínaním .

Motory brigss už osobne nechcem ani vidieť mal som LS45 a po 2 rokoch je na zrušenie a to bola na kosačke s ktorou sa kosilo iba pred domčekom. a naviac tie ich vynálezi že membrámový karbec....

predtým som mal JIKOV 133ccm 2 takt typ JM4-003 s plavákovým karbecom kde sa dalo všetko nastaviť..... to bol stroj!

brigss ma sklamal a tak som volil staru klasiku plavák od tecumsehu a v spojení s obejmom cca 200ccm je to fakt výkonna pohonna jednotka

aspon podla mna

Váš názor???

diky
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#21 Příspěvek od TomasX »

Já jinou než Brigss & Straton nechci.
Mám B&S 10 let každých 10-14 dnů sekám cca 1600m, "kastli" jsem už musel vyvařit, mám 4. nůž, ale motor maká jak "za mlada". ťuk, ťuk :lol:
Poslední dva roky nechce na jaře nastartovat na "podzimní" benzín.
To černé kouření z výfuku mě taky dělal, běžel nepravidelně a svíčka byla vždy černá. Jednou to dělal povolený karbec a podruhý mě pomohlo vyčistit karbec a dát "teplejší" svíčku. Už asi nemá tu kompresi a blíží se jeho konec.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#22 Příspěvek od stasek »

Tak dnes jsem ji rozdělal, je to fakt šunt, motor je ten Brigs straton nebo jak se to píše. Vačková hřídel je plastová. Navíc je všechno v těch jejich podělanejch palcovejch mírách, takže jsem ani simerring neměnil. Ventily a sedla byly zakarbonovaný, tak jsem to vyčistil mosazným kartáčkem do lesku, odkarbonoval jsem hlavu a složil. Zítra jdu koupit novou svíci, preventivně jsem přehodil indukční cívku, měl jsem jednu starší doma a uvidíme. Pokud by to nešlo dobře, zkusil bych tu teplejší svíčku. Jakou by měla mít asi hodnotu? Na původní je nějaký divný značení. Jo a magneto pootočený nebylo. Fakt je ten, že ten píst zase nějak moc netěsní, ale válec není na omak vyběhanej. Ještě dotaz, jaká by měla být vůle mezi magnetem a pólovými nástavci cívky?

Uživatelský avatar
xxxe
Příspěvky: 2340
Registrován: 12 zář 2005, 02:00
Bydliště: Trutnov

#23 Příspěvek od xxxe »

A co ten karburátor?Nečistil se?

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#24 Příspěvek od stasek »

Karburátor jsem pouze vypral v benzínu, on je celej z plastu a rozpadne se po vyšroubování na 2 kusy. Membrána a těsnění bylo v pořádku. Doufám, že se mi to dnes podaří dodělat a tak dám vědět jak jsem dopadl.

Uživatelský avatar
xxxe
Příspěvky: 2340
Registrován: 12 zář 2005, 02:00
Bydliště: Trutnov

#25 Příspěvek od xxxe »

Ještě pak koukni na výfuk,opravoval jsem tady jednu elektrocentrálu co neměla výkon,občas začudila,zaprskala.Svíčka černá zakarbonovaná a všechno jen ucpaným výfukem od karbonu.Na test ho odšroubuj(sousedi chvilku vydrží) :lol:

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#26 Příspěvek od Sandal »

EKKAR píše:Napadá mě 4takt z nějakého "přenosného" elektroagregátu - a měl bys to i s možností elektrického přenosu výkonu, některé typy dávají na výstupu 12V=, takže pak by už stačila jen nějaká regulace a patřičný motorek, nebo prostě výstup 230Vstř transformovat... Tyhle motorky ale nemívají ani 50ccm a jsou vybavené regulátory, které u nich drží stálé otáčky kvůli synchronizaci na 50Hz - zase jsou velmi tiché a relativně úsporné...
To by musel asi agregát běžet ve¨svejch¨otáčkách,jinak se poškodí regulace.Třeba se pletu ale řídit výkon otáčkama agregátu je blbost.
Mám doma EC Slavia DES 15 a tam se zakazuje aby motor běžel ve volnoběhu nebo sníženejch otáčkách.Jak naskočí motor tak se musí rozběhnout na 3000 ot/min.
Já jen aby to někoho pak nestálo moc peněz.

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#27 Příspěvek od TomasX »

Používám svíčky z BABETTY. (jinou jsem doma nenašel)
Původně jsem dal do sekačky N17C a ta byla černá, tak jsem ji vyměnil za N15Y a seká jak nová.
Ty svíčky BRISK jsou trochu větší, ale fungujou a jsou levný. :wink:
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#28 Příspěvek od rezis »

TomasX píše:Používám svíčky z BABETTY. (jinou jsem doma nenašel)
Původně jsem dal do sekačky N17C a ta byla černá, tak jsem ji vyměnil za N15Y a seká jak nová.
Ty svíčky BRISK jsou trochu větší, ale fungujou a jsou levný. :wink:
To jsi nám mírně zatajil dost dulezotou vec na zacatku :lol:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#29 Příspěvek od rezis »

Sandal píše:
EKKAR píše:Napadá mě 4takt z nějakého "přenosného" elektroagregátu - a měl bys to i s možností elektrického přenosu výkonu, některé typy dávají na výstupu 12V=, takže pak by už stačila jen nějaká regulace a patřičný motorek, nebo prostě výstup 230Vstř transformovat... Tyhle motorky ale nemívají ani 50ccm a jsou vybavené regulátory, které u nich drží stálé otáčky kvůli synchronizaci na 50Hz - zase jsou velmi tiché a relativně úsporné...
To by musel asi agregát běžet ve¨svejch¨otáčkách,jinak se poškodí regulace.Třeba se pletu ale řídit výkon otáčkama agregátu je blbost.
Mám doma EC Slavia DES 15 a tam se zakazuje aby motor běžel ve volnoběhu nebo sníženejch otáčkách.Jak naskočí motor tak se musí rozběhnout na 3000 ot/min.
Já jen aby to někoho pak nestálo moc peněz.
Ty motory jsou vyvázeny na 3tisice. jakmile jedou v jinych otacka produkuji vibrace a trpi sebedestrukci.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Milan121
Příspěvky: 716
Registrován: 07 pro 2005, 01:00

#30 Příspěvek od Milan121 »

Hmm tak to je blbý,bude se muset hledat jiný typ

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“