Benzínová sekačka
Moderátor: Moderátoři
tak to potom chce ten motor hlbkovú GO, to že sa prehrieva môže mať na svädomí znečistenie rebier valca, chce to rozobrat obecne sa dáva dole nádrž a kryt so systemom starteru ktorý pri starte zaberá do rohatky. potom by už mali byť dostupne všetky hlavne diely, hlavne aj ta lopatka omedzovača otáčok ovládana vzduchom od ventilátora. miekde ihned poblíž by malo byť umiestnene bezkontaktné magneto a prose všetko okolo vyčistit a hlavne osičku na ktorej je nasadená ta lopatka obmedzovača NEMAZAT žiadným mazivom, všeobecne sa to po chvíli zaprasí zeminou prachom travou a výsledok je že to zostane v istej polohe a teda už škrtiaca klapka nepriviera a honí sa to na max otáčkach.
takže snad takato GO pomôže a tie hadičky ak su popraskane tak dať nové.
takže snad takato GO pomôže a tie hadičky ak su popraskane tak dať nové.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
To video sem točil ještě když to blbě startovalo, pak sem to seštěloval a startuje za studena napotřetí. Jinak sem si vždycky myslel že nižší otáčky motoru nevadí, spíš sou horší vyšší ale nenapadlo mě to rozstřikování oleje, na volnoběh to mam docela v nízkých otáčkách, co to de aby to nemělo tendenci chcípnout... Pak sem nstavoval "sekací" otáčky, tam naplno, to slyší půl vesnice.... soused má taky motorovou sekačku a zdá se mi že má docela nízký otáčky, tak sem to šešteloval podle poslechu jeho sekačky...Jinak ten tvuj karbec je podobnej, akorát ho máš novější...
tak ja som mal takto tiež tie otáčky priškrtene na kolko sa dalo v podstate to bežalo tak aby bol nejaký predstih a aby to davalo iskru, čili zachovaný pracovný ciklus 4 takt motoru a beží to na volnobeh, holt potom to má mizerné mazanie a dochádza k poškodzovaniu takže ak s nou chceš ešte paru rokov sekat tak ich zdvihni tak aby bol voľnobeh aspon taký "sebavedomí" . holt už to niesu motory JIKOV 2 takt. zlatá éra agrozetu.patt_01 píše:To video sem točil ještě když to blbě startovalo, pak sem to seštěloval a startuje za studena napotřetí. Jinak sem si vždycky myslel že nižší otáčky motoru nevadí, spíš sou horší vyšší ale nenapadlo mě to rozstřikování oleje, na volnoběh to mam docela v nízkých otáčkách, co to de aby to nemělo tendenci chcípnout... Pak sem nstavoval "sekací" otáčky, tam naplno, to slyší půl vesnice.... soused má taky motorovou sekačku a zdá se mi že má docela nízký otáčky, tak sem to šešteloval podle poslechu jeho sekačky...Jinak ten tvuj karbec je podobnej, akorát ho máš novější...
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Sakra hoši. Vy jste si nevšimli, že u každé sekačky je taková páčka s oznašením želvy a zajíce? Tak co tady plkáte o otáčkách. Otáčky si tou páčkou nastavím podle potřeby ne? A motor se na volnoběžné otáčky bez zátěže neničí. Akorát když je moc zatížený, tak se musí logicky dát vyšší otáčky aby měl vyšší výkon. A sekáči, kteří honí sekačky pořád s páčkou na symbolu zajíce si těch sekaček moc dlouho neužijí.
Netřep se mnou!
Tak to je dobrý, taky me zajímalo proc mam na tý páčce VOLL a LEER (VOLL=plný, LEER=prázdný, asi běžet na prázdno), kdyby se při nišších otáčkách ničil motor tak tam nebudou dávat LEER dneska koupim novou svíčku a benzín a uvidim....PLV píše:Sakra hoši. Vy jste si nevšimli, že u každé sekačky je taková páčka s oznašením želvy a zajíce? Tak co tady plkáte o otáčkách. Otáčky si tou páčkou nastavím podle potřeby ne? A motor se na volnoběžné otáčky bez zátěže neničí. Akorát když je moc zatížený, tak se musí logicky dát vyšší otáčky aby měl vyšší výkon. A sekáči, kteří honí sekačky pořád s páčkou na symbolu zajíce si těch sekaček moc dlouho neužijí.
Jo ještě mi táta přinese zbytky takovej sarjatů který čistěj motor utěsnují vůli apod. Takže by to mohlo pak slušně sekat.....
Fotka nic moc, ale vyčištění karburátoru by mělo být: odšroubovat plovákovou komoru - pozor někdy vypadne plovák i s uzavírací kuželkou. Zpravidla střední díl, za který je přišroubována plováková komara, je hlavní a pomocná tryska, je to cela soustava v jednom, rošroubovat a profoukat, dále profoukat všechny přívodní otvory. Složit zpátky, pozor na všechny o kroužky. Hladina se dá poštelovat přihnutím jazýčku na plováku. Plovák dobře omýt, někdy usazeniny a plovák je těžší - vyšší hladina než má být. Přívod do karburátoru - vložit pomocný filtr.
tak toto počujem prvý krát, ako že nič proti ale s ten voľnobeh sa totiž dá u plovákových karbecov dostavovať, preto je výhoda mať plovákový karbec a nie tie membranové mesmysli čo su na motoroch BS.PLV píše:Sakra hoši. Vy jste si nevšimli, že u každé sekačky je taková páčka s oznašením želvy a zajíce? Tak co tady plkáte o otáčkách. Otáčky si tou páčkou nastavím podle potřeby ne? A motor se na volnoběžné otáčky bez zátěže neničí. Akorát když je moc zatížený, tak se musí logicky dát vyšší otáčky aby měl vyšší výkon. A sekáči, kteří honí sekačky pořád s páčkou na symbolu zajíce si těch sekaček moc dlouho neužijí.
to či sa motor na voľnobehu neničí je diskutabilné, o kakom voľnobehu sa bavíme? o takom kde motor levda ledva blafe alebo o takom kde je voľnobeh "s prehladom" a stabilným chodom. ono to tak treba aj nastaviť,
to že sa motor nedostatočne maže pri takomto blaf blaf voľnobehu som si nevymyslel ja ale potrvdia to servisáci zahradnej techniky kdekoľvek, samozrejme nikomu názor neberiem.
a v neposlednom rade určite záleží na čom je ten motor nasadený a čo poháňa.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
U sekaček se plyn nepřidává klasicky přímo, ale ovládá se žádaná hodnota otáček. Na motoru je namontován regulátor otáček, který otáčky snímá pomocí ofukování takové záklopky větrákem motoru. Popisuji konstrukci u motoru BS. Možná je chyba tady - záklopka jde ztuha nebo je ofukování nedostatečné.patt_01 píše:Ale když to jede naplno tak sou otáčky stašně vysoký, hodně to žere, dělá to strašnej rachot a přehřejvá se, vždycky po nějaké době sekání začne z nějaké hadičky silně vytejkat olej.
Tak sem koupil svíčku, děda dal béna, svíčku sem kupoval v mototechně, řikali že maj svíčky i do sekaček, dali mi BRISK JR19 GARDEN je úplně stejná jako ta původní BS19LM, stála 70Kč, v mountfieldu bych za ní dal nejmíň 1 tolik víc.... No změna asi žádná, tady je nahrávka jak se točí při volnoběhu a sekánim
http://www.uloz.to/436543/v009.wav
Další nahrávka jak se mění otáčky při sekání, najednou to prdne do vejfuku, spadne jakoby na volnoběh, prdne a zase jede
http://www.uloz.to/436544/v012.wav
Akorát nevim kde děda ten benzín kupoval, jestli ho nekupoval u tý samý benzinky jako já... nezeptal sem se ho, páč nebyl doma, jenom mi řek kde ten benzín je...
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Další nahrávka jak se mění otáčky při sekání, najednou to prdne do vejfuku, spadne jakoby na volnoběh, prdne a zase jede
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Akorát nevim kde děda ten benzín kupoval, jestli ho nekupoval u tý samý benzinky jako já... nezeptal sem se ho, páč nebyl doma, jenom mi řek kde ten benzín je...
http://www.brisk.cz/index.php?page=kata ... arden.html
http://www.brisk.cz/index.php?page=download_s.html
sekce download - technický manuál
http://www.brisk.cz/index.php?page=download_s.html
sekce download - technický manuál
Tak to kolísání otáček sem myslim vyřešil, byli tam dvě páčky z drátu, obě byli zachycený na plechový páčce, na jedný byla pružinka, druhá vedla k další páčce ke karburátoru, když sem je vyndaval tak sem je ohnul, pak to mělo vakl a otáčky si lítali.... Ale zatim nevidim zabarvení svíčky, izolátor má pořád bílou barvu jako když sem ji koupil, to se musí třeba půl dne jezdit aby se zbarvila ne? nebo je směs chudá, ale tu sem nastavoval, někde sem to tady popisoval...
Nějaké zabarvení můžeš čekat tak po spálení asi 5-10 litříků benzínu, dřív se ty úsady nemají šanci projevit. Znám to ještě ze starého "chrchla", také mne zajímalo, jak "pálí" - ale prostě se to nedá uspěchat. Chce to svůj čas - a taky dobře utaženou svíčku, aby těsnila a "nefoukala". Špatně dotažená svíčka mi jednou udělala v hlavě tornádo - špekuloval jsem nad tím dva dny, než mi to došlo - svíčku je po namontování a prvním běhu potřeba po vychladnutí znovu dotáhnout - nebo minimálně zkontrolovat dotažení. Netěsnící svíčka znamená zhoršenou kompresi - horší startování - horší spalování - vyšší spotřebu - a tím i vyšší usazování nespalitelných zbytků a karbonu ve válci a na svíčku. Výsledkem je nakonec nepravidelný chod nebo samozápaly vinou rozžhaveného karbonu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)