Stránka 2 z 3

Napsal: 28 čer 2008, 12:30
od zouzel1
Taky jsem loupal destičku z krabičky, kdysi se to zalívalo lukoprenem. Po opatrném vyloupání jsem zjistil zkorodované součástky a úplně užrané vývody MAA 725-ky. Lukopren byl nějaký agresivní, nebo špatně namíchaný, úplná časovaná bomba. Stalo se to postupně u pěti kusů. Pak výrobce od zalívaní upustil...

Napsal: 28 čer 2008, 14:27
od E8723
tak jsem se dal do kuchání. posílám fotku.už teď je jasné, že je vevnitř nějaký "šváb"(asi mb4213) nevzdávám se naděje, že je jen na omezení otáček a že babeta zapojení to nahradí. kondík tam je 2,2 mikro 400V

Napsal: 28 čer 2008, 18:05
od E8723
tak jsem vyrobil náhradní zapalovaní na principu babety. zapojil do skůtru a ono nic:( mel jsem totiž přehozenou anodu a katodu. tak jsem si to přepájel (na fotce to mám ještě špatně) a chytlo to na druhou otáčku. za chvilku to zdechlo. asi odešel kondík, byl dost zahřátej

Napsal: 28 čer 2008, 21:02
od TomasX
Pokud jsi tam dal ten co vidím na obrázku, tak se ani nedivím, že nejede. :lol:
Kondik musíš použít kvalitní pro pulzní zatížení. Řekl bych, že stačí do 1uF, použil bych 0,47uF. Zkus to jenom s jedním a případně přidej druhý.
Menší kondík se rychleji nabije, ale působí jako omezovač otáček, to musíš vyzkoušet.

CDI " BABETTA" jsem před léty dělal do KAWASAKI 50 a možná funguje dodnes.

Napsal: 28 čer 2008, 21:20
od Radix
Dnes to je ale brnkačka udělat elektronické zapalování. Když někdy před čtyřiceti lety potřebovali pánové Rain a Voňka do svého závodního motocyklu RAVO (složenina jejich jmen) s unikátním rotačním šoupátkem elektronické zapalování, tak dalo dovézt ze západu za v tu dobu neuvěřitelných 2.500 Kčs (více než měsíční plat).

Napsal: 28 čer 2008, 21:42
od E8723
v originálu jsem našel 2,2 mikro/400V (při kuchání jsem ho řízl). ten co je na fotce je jen na 100V, tak se asi prorazil. žádnej jinej dnes nemám:( moje zapalování zatím přišlo na 26+4kč:)
vrtá mi hlavou, co je za součástku černý obdélník na fotce vypájený vedle vypájeného kondíku) má rozměry asi 20x7x2mm jediný nápis SARBA.
má to dva silnější a dva slabší vývody a chová se to jako polovodič,
podle připojení v CDI to vypadá, že v té součástce je dioda i tyristor. dělá se něco takového?

Napsal: 30 čer 2008, 13:19
od EKKAR
Může to být můstek, nebo jak píšeš - tyristor s diodou.

Napsal: 30 čer 2008, 20:32
od E8723
hledal jsem na netu něco k tomu švábu MB4213. našel jsem jen japonský návod asi na zapalování napájené z aku : http://www.110v.cn/html/1/9/2/20070706/15593_2.html
píšou tam něco o 5000 a 2300 a 8 stupňů. napadlo mě, jestli ten šváb nemění
předstih v závislosti na otáčkách. Je to přece jenom čtyřtakt, tak by se měl měnit předstih v závislosti na otáčkách, ne? přesně jak je na tom schématu, tak i u mě je desátej vývod u švábu přivedený na tyristor (je to ta černá součástka SARBA)

Napsal: 30 čer 2008, 21:21
od martinekk
Predstih sa s otáčkami mení, aj u nás na aute. U nás sa riadi podtlakom z karburátora do rozdeľovača. Natáča sa hallova sonda... U teba, ak nieje to riešené takto, tak to riešia elektronicky. Je to veľmi možné.

Napsal: 30 čer 2008, 21:48
od E8723
ještě jsem nezkoušel, jestli je špatný ten tyristor, nebo MB4213 (šváb) kdyby to byl šváb, myslíte, že by šel někde v česku sehnat? náhrada bude asi CP1023, FM4213
PS:stránka, co jsem uvedl jako japonský odkaz je čínská. Přesto mi to kamarád japanolog přeložil. MB4213 mění předstih v závislosti na otáčkách:(
Babeta zapojení bude fungovat, ale sníží se výkon:( budu muset opravit originál C.D.I . Snad bude špatnej jen tyristor.

Napsal: 01 črc 2008, 18:14
od E8723
dnes jsem zkoušel v origo CDI nahradit součástku s nápisem SIRBA tyristorem a diodou. Nefunguje to:( o té součástce SIRBA jsem na netu nenašel ani čárku:( Dnes jsem znovu zkusil i Babeta zapojení, s tím to ujelo asi půl kilometrů pak to chcíplo a už nic

Napsal: 02 črc 2008, 12:02
od pepik9
Kupovane asi nechces kvuli cene?
http://www.ignitech.cz/
www.imfsoft.cz/hardware/produkty/
http://www.velorexy.cz/garaz/beton/beto ... cni-soubor
jinak kondenzatorove zapalovani na pionyra bylo kdysi v: "Udelej/Urob si sam", a v Prakticke elektronice 3/2006, pred asi 3 roky tamtez rizeni predstihu s mikroprocesorem.

Napsal: 02 črc 2008, 13:30
od E8723
díky za odkazy. Zkusím doma prostudovat. Ještě jsem na netu našel toto:
http://www.minibike-shop.cz/cdi-turbo-r ... p-258.html
ATV má čtyřtaktní motor licence honda 110ccm

Napsal: 24 črc 2008, 09:32
od E8723
skůtr stále ještě nejezdí. pořád nevím, čím nahradit součástku se čtyřmi vývody a jediným nápisem SIRBA. neporadíte někdo?
tu jsem našel nějakou další teorii, je to pro jiné HONDY ale funkci součástky SIRBA zatím neznám :(
http://www.brommerforum.nl/knowledgebase/Honda/MT/9

Napsal: 26 črc 2008, 13:52
od suzukidriver od jinud
Zdar mne take odešlo CDI na Suzuki DR600 a nelamal sem si z tím nìjak hlavu.. udìlal sem si to jak je tu u babetty jen sem to kapanek upravil a motorka bìží..