Stránka 2 z 4

Napsal: 13 srp 2008, 20:18
od Sendyx
No z čeho, baterku a zbytek energie dodá generátor na kliku.

Napsal: 13 srp 2008, 20:36
od helios
Ak tým nechceš poháňať Titanik, tak je jednoduchšie použiť hotový stroj ako ho pracne vyrábať:
http://www.pelada.sk/elektromotory/

Napsal: 13 srp 2008, 20:38
od EKKAR
No, když si vzpomenu na své teenagerské pokusy s lodními modely v kategoriii E-X (elektropohon, bez omezení velikosti, bez dálkového ovládání), tak takový 2m dlouhý a zhruba 50cm široký, nějakých 8-10kg vážící model nám jezdil na plně nabitý 6V/14Ah akumulátor do motorky asi hodinu - motorek byl z nějakého topení, snad z Traboše nebo z něčeho takového, s výkonem asi 150W. Později jsme "upgradovali" na motor z topení Š120 ("pouhých" 60W) a přidali druhou 6V baterku - těch 14Ah pak stačilo asi na asi 2 hodiny ježdění i s napájením RC soupravy (2 kanály - kormidlo a směrový přepínač pohonu) - kupodivu rychlost plavby se téměř nezměnila, asi to bylo tím, že ten původní 6V motorek byl nějaký zpomalený a značně topil - možná závitový zkrat...?

Napsal: 13 srp 2008, 20:44
od gogokt
Mno je pravda ze kdyz zapojim starter o vykonu 1kW tak proud pri rozjezdu je cca 83A :D ale zese ta rychlost :)

cerpadla z pracek atd. jsou spatne a hotove pohony lodi zvysujou ponor coz na nasem kujaku nepotrebuju... na rekach malo vody :D

takze myslite ze slabsi motor bude dostatecne fungovat ? Ja si to totiz nijak nedovedu predstavit. Co jsme zati zkouseli tak nam to zabrzdilo i vrtacku 500W v bazenu a porad jsme to udrzeli v ruce narozdil od original pohonu na lode.

Napsal: 13 srp 2008, 20:56
od EKKAR
Víš co - vodní pohon má 3 alternativy - buď je to zcela ponořený šroub s relativně malým stoupáním lopatek s relativně velkým průměrem, poháněný motorkem s (relativně) malými otáčkami nebo sice s velkými, ale přes reduktor - pomalé otáčky jsou důležité, aby nedocházelo k odtrhávání proudnic od lopatek a tím k tzv. KAVITACI - to prudce snižuje účinnost pohonu. Druhá možnost je rychloběžný šroub s lopatkami nastavenými do strmého úhlu, ktaré ale nejsou celé ponořené do vody - používají se u rychlých kluzáků, tzv GLIDERŮ (vodní Formule 1) nebo u modelů třídy FSR(e). Třetí možností je už výše zmíněný vodomet neboli reaktivní pohon - ve směrovatelné trubce umístěný opláštěný rychloběžný šroub/čerpadlo, často umístěný i mimo osu výtokového otvoru(= kanál je lomený), takže pohon neomezuje průchodnost zvětšením ponoru díly vyčnívajícími pod dno plavidla. Reaktivní pohon zároveň nahrazuje kormidlo.

Napsal: 13 srp 2008, 21:00
od Crifodo
kajak, jeho zatížitelnost a výkonný pohon s rozumným dojezdem nejde moc dohromady. Dáš do kajaku ke 2 chlapům 60-80 kg akumulátor?
Pro pomalé přesouvání v klidné vodě ti bude stačit 100W pohon, ale na jízdu se zdviženou přídí po desítky minut s dvěma chlapy a to všechno na baterie zapomeň, takové možnosti prostě v současných akumulátorech nejsou.

Napsal: 13 srp 2008, 21:14
od Sendyx
Ještě může zkusit motor na tuhá paliva... takových vyřazených PL raket bude co nevidět plno, expirace skončí a do Ruska se už nejezdí trénovat. Jen nevím, co ostatní vodáci na to :D

Napsal: 13 srp 2008, 21:16
od EKKAR
A má to výhodu - TPL vzhledem k obsahu okysličovadel bude hořet i pod vodou, takže se to bude moct přivázat i pod loď a nebude to nápadné...

Napsal: 13 srp 2008, 21:16
od Crifodo
Sendyx píše:Ještě může zkusit motor na tuhá paliva... takových vyřazených PL raket bude co nevidět plno, expirace skončí a do Ruska se už nejezdí trénovat. Jen nevím, co ostatní vodáci na to :D
Ostatní vodáci budou "dotčenou stranou" jen chvilku, po většinu letu bude spíš konflikt s ostatními rogallisty, případně s PVO :twisted:

Obávám se že s dostupností PL sortimentu to nebude horké, k lidem se nedostanou, co kdyby je chtěl nějaký raketový modelář použít k uvítání spřátelené hlavy, teda hlavy spřátelného státu? zatím jim sice stačila rajčata... :evil:

Napsal: 13 srp 2008, 21:18
od EKKAR
Nebo si nějakej nimrod bude myslet, že na řeku pronikly nevídané formy létajících ryb a zkusí si střelbu na letící cíl...

Napsal: 13 srp 2008, 21:21
od Artaban001
Dva sněhový hasičáky taky nejsou špatnej pohon. Takovej kajak pro jednoho s tím valí docela svižně, ale jsou vysoké náklady na provoz a vysoké nebezpečí omrzlin. Rozprašovací koncovka se musí demontovat.

Napsal: 13 srp 2008, 21:27
od helios
Artaban001 píše:Dva sněhový hasičáky taky nejsou špatnej pohon. Takovej kajak pro jednoho s tím valí docela svižně, ale jsou vysoké náklady na provoz a vysoké nebezpečí omrzlin. Rozprašovací koncovka se musí demontovat.


A potom tá sranda, až z tej sódy začnú ryby okolo hromadne grgať. :lol:

Napsal: 13 srp 2008, 22:21
od gogokt
:D aneb heslo u nasi konstrukce " Pojd na spicku at se neprevratime" je opravdu jen heslo dne :D ale smyslem konstrukce neni sjizdet celou Vltavu bez padel i kdyz by to nebylo od veci treba proti proudu :D a letajici filety rovnou z vody ven.

Jinak trubka je(bude) napevno v lodi na dne zalaminovana a kormidlem bude to padlo.

Zkusim zatim motor ze sahary mam tu CCA 140W tak uvidime. V bazenu to strasne zkresluje i kdyz je z toho krasnej protiproud :D

U lodnich motoru se udava tah kolem 10kg a to si nejak neumim prevest na W

Problematika otacek a motoru je slozita. Je mi jasne ze sroub (vrtule) a parametry motoru musi byt spolu sladeny jinak ucinnost rapidne klesa.

Jinak v jinem foru nekdo tvrdil, ze mu kanoj plula na ventilator z PC zdroje v trubce o prumeru 80cm 8O, tak uvidime :D

Napsal: 13 srp 2008, 22:32
od kevin_mitnick
gogokt píše: Jinak v jinem foru nekdo tvrdil, ze mu kanoj plula na ventilator z PC zdroje v trubce o prumeru 80cm 8O, tak uvidime :D
A pak se vzbudil, ruku mel v nocniku a pod nim bylo mokro... :wink:

Ventilator z PC zdroje ma asi 2 watty. V trubce o prumeru 80cm by tak akorat mirne rozviril vodu...

Napsal: 13 srp 2008, 23:39
od Artaban001
Hele, než se to tady totálně zvrhne: Pro plavbu loďky není potřeba extra velký tah. Nepíšeš sice o tom, jak ta loďka má plout rychle a ani kolik váží. Kdyby jsi sehnal motorek jak se psalo výše z ventilátoru topení škodovky, nebo ávie, nebo lépe větrák z chladiče (auto, ne z PC), máš použitelný pohon na blbnutí na nějakým jezeře. Do loďky naložíš dva gelový akumulátory 12V/12Ah a (dohromady váží 9Kg) , spojiš je paralelně a přes festovnější spínač budeš spínat motor. Regulace neni ani potřebná. Pokud chceš nějaký to "hydroreaktívní", můžeš motorem z větráku honit odstředivý čerpadlo a hadici s triskou dělat tah..
Čím větší výkon bude mít motor, tím víc ho budeš muset živit, tím více váží on sám a mnohokráte víc váží ta baterie.
Jen tak mimo mísu:
Chtěl bych vidět ty baterie, co honí ty "parníky" na Pryglu v Brně.