Stránka 2 z 2

Napsal: 18 říj 2008, 21:38
od Kocur
No ale některý soustruhy jsou dělaný přímo pro reverzování,teda spíš pro brzdění reverzem,např.SV18R nebo SU50.Podle toho co píše,že tam má motor 7,5Kw,tak to vypadá spíš na nějakej ten typ jako SU50,ten měl dokonce dva motory po 5,5Kw,který nebyly standartní,takže by se nedaly vyměnit za slabší,ale nevím jak to má jeho soused.
Každopádně si pořídil dost velkýho macka na ty jističe.

Napsal: 20 říj 2008, 22:24
od 60723
Při řezání závitů "do zápichu "se musi reverzovat za chodu a to dost tvrdě . Pokud je to přírubový motor je problém i výměna ale s mezideskou asi nejschůdnější. Měnič je na rychlý reverz asi "měkký".Co se týče SU 50 tak tam jsou dva motory 5,5 kw při reverzu jdou do serie.

Napsal: 26 pro 2008, 18:27
od Patrolvagon
Já tam mám 25A D a přelepenej štítek a Čez ví kulový. Padalo mě to když jsem zapínal svářečku WTS500.

Napsal: 01 led 2009, 19:19
od pajosek2
60 píše:Při řezání závitů "do zápichu "se musi reverzovat za chodu a to dost tvrdě . Pokud je to přírubový motor je problém i výměna ale s mezideskou asi nejschůdnější. Měnič je na rychlý reverz asi "měkký".Co se týče SU 50 tak tam jsou dva motory 5,5 kw při reverzu jdou do serie.
Při řezání závitů nožem nemusíš reverzovat vůbec a pokud máš přípravek na závit.očko,tak to taky nějak nepospíchá.Možná mi něco uniklo,ale nepochopil jsem tu poznámku o tvrdé reverzaci.

Napsal: 01 led 2009, 20:01
od Andrea
pajosek2 píše:
60 píše:Při řezání závitů "do zápichu "se musi reverzovat za chodu a to dost tvrdě . Pokud je to přírubový motor je problém i výměna ale s mezideskou asi nejschůdnější. Měnič je na rychlý reverz asi "měkký".Co se týče SU 50 tak tam jsou dva motory 5,5 kw při reverzu jdou do serie.
Při řezání závitů nožem nemusíš reverzovat vůbec a pokud máš přípravek na závit.očko,tak to taky nějak nepospíchá.Možná mi něco uniklo,ale nepochopil jsem tu poznámku o tvrdé reverzaci.
60 asi myslel, když řežeš závitníkem do slepé díry.

Napsal: 01 led 2009, 23:05
od kbulda
Soustružení

Napsal: 02 led 2009, 15:55
od pajosek2
Andrea píše:
pajosek2 píše:
60 píše:Při řezání závitů "do zápichu "se musi reverzovat za chodu a to dost tvrdě . Pokud je to přírubový motor je problém i výměna ale s mezideskou asi nejschůdnější. Měnič je na rychlý reverz asi "měkký".Co se týče SU 50 tak tam jsou dva motory 5,5 kw při reverzu jdou do serie.
Při řezání závitů nožem nemusíš reverzovat vůbec a pokud máš přípravek na závit.očko,tak to taky nějak nepospíchá.Možná mi něco uniklo,ale nepochopil jsem tu poznámku o tvrdé reverzaci.
60 asi myslel, když řežeš závitníkem do slepé díry.
To je jedno,protože pokud řežeš závit do slepé díry je situace stejná.Pokud použiješ závitník ve vodícím přípravku,tak přípravek držíš rukou.Dojedeš na konec ,ucítíš velký záběr a pustíš přípravek.pak vklidu zastavíš vřeteno a půstíš opačný chod.Žádné razantní obrácení otáček není zapotřebí.

Napsal: 02 led 2009, 21:10
od kbulda
Už jsi takhle řezal třeba závit M 42 x 4,5 ?

Napsal: 03 led 2009, 15:58
od pajosek2
To víš,že ne:U těch velkých závitů se to dělávalo tak,že se to předřezalo nožem a dojelo závitníkem.V každém případě lze zvolit tak malé otáčky,aby šlo stroj bezpečně zastavit.Možná se to dnes dělá jinak,ale já osobně jsem nikdy prudkou reverzaci nepotřeboval.Na soustruhu jsem nedělal zas tak moc.Sem tam jsem něco ufušoval po dobu,tak 10 let a pak jsem cca 2roky dělal jako součást svého prac zařazení na soustruhu a frézce.

Napsal: 03 led 2009, 16:30
od Milan121
tvrdý stop je pro tyto práce nezbytný! musí se zastavit třeba jen na jedné otáčce.Pozorovat některé koncertní mistry byla lahůdka.

Napsal: 03 led 2009, 18:27
od pajosek2
Milan121 píše:tvrdý stop je pro tyto práce nezbytný! musí se zastavit třeba jen na jedné otáčce.Pozorovat některé koncertní mistry byla lahůdka.
To snad záleží na šířce zápichu,do kterého se závit ukončuje.na začátku tazatel psal,že jde o závit do zápichu.A navíc se nebavíme o tvrdém stopu,ale prudkém reverzu.Nebo jsem to blbě pochopil?

Napsal: 03 led 2009, 19:27
od Milan121
Nepříjemný je dlouhý doběh i vpřípadě že děláš seriovku potřebuješ neustále zastavovat a vyměňovat kusy.
Nevím jak je to dnes ale dříve se na brždění používalo zreverzovaní motoru,aby proudový náraz nebyl velký tak se motor zapl obráceně ale nějak,ne na tvrdo,teď si již nevzpomínám jak.Tím se brzdilo.Na hřídeli byl snímač otáčení (jestli alnico?)jakmile byly indikovány nulové otáčky motor se přepl na plný výkon a roztočil se obráceně.
Zručný soustružník vystihnul nulové otáčky poodjel s nožem (aby se nevylomil) a vrátil se na začátek a znovu reverz a dokola.