Peugeot 306 - spotřeba proudu při odstaveném vozidle.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Pb-Ca baterie existuju uz davno, akurat ich pouzivaju len niektori vyrobcovia aut. Problem je v tom, ze na nabijanie nestaci nejakych 14,4V, ale treba az 14,8V - inak sa baterie nabude dostatocne dobijat a velmi rychlo odide.

Mozno pre Peugeot to bude sediet, ale mne vsetky tie online databazy baterii podla typu auta ukazovali nezmysly. Nakoniec som aj tak kupoval podla skutocnych rozmerov drziaka baterie. U mna je tych 60 Ah pre 1,5l motor...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Jednoduše bych změřil nabíjecí napětí při cca 2500 otáčkách na motoru - ne hned po natočení, ale nejprve ujet cca 50km nebo použít startovací vozík nebo nějaký externí zdroj, aby baterka nebyla zatížená tím startem a hned po naskočení motoru bylo napětí takové, jako po delší jízdě.
Pokud alternátor/regler bude držet 14,5V ±0,1V, NEDÁVEJ tam kalciovku - rnbw píše proč. Pokud bude nabíjecí soustava udržovat napětí kolem 14,8V nebo pokud se na tuto hodnotu bude dát regulátor nastavit (nekteré typy jdou, jiné ne), můžeš Pb-Ca technologii použít.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od rnbw »

Inak ja som v zime menil bateriu a potom som meral napatie. Nameral som 14,8V. Som myslel, ze je regulator vadny - v servisnom manuali je uvedene 14,1-14,7V - ale pri 25 stupnoch. Ked som to potom meral v lete, tak to bolo OK. Teraz neviem, ci to je naschval, ze v zime nabija viac alebo nie - ale v principe by to bol dobry napad :)

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#19 Příspěvek od Hill »

Tento dobrý nápad se využíval už u regulátorů dynam PAL ve starých Škodovkách (odkdy nevím, ale v Traboších a Warťasech to bylo spolehlivě dlouho před rokem 1972, kdy se objevila první knížka se seřizovacím předpisem). Buď se o to postaral bimetal podle teploty napínající vratnou pružinu kontaktu relé regulátoru, nebo teplotně závislý odpor v sérii s cívkou relé.
Ano, v zimě reguluje na napětí o nějaké to procento vyšší, než v létě. Počítá se s tím, že baterka dostane větší záběr při startech, že se bude zapínat vyhřívání skel, že se bude déle a častěji jezdit se světly (to dnes většinou nějak ztratilo význam, když se musí svítit pořád), a je tedy třeba baterku rychleji dobít. Neublíží jí to, v zimě se tak snadno nepřehřeje.

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#20 Příspěvek od Dingo7 »

Taky sem měl mít v Mazde 323 1,6i nějakou 55Ah aku a měl jsem tam jen 44Ah a odjezdil jsem s tím bezproblému 2roky a nyní je ta aku šoupnutá v UNU 1,4 :lol:

Uživatelský avatar
coolio
Příspěvky: 4
Registrován: 12 pro 2009, 01:00

#21 Příspěvek od coolio »

EKKAR píše:Jednoduše bych změřil nabíjecí napětí při cca 2500 otáčkách na motoru...
Je to ode mne asi blbý dotaz, ale když mám teda zapnutý multimetr, kam mám dát jeho černý a červený drát, abych změřil nabíjecí napětí? Na + a - u baterie?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Ano, přímo na baterii. Ještě lepší je přitom změřit to napětí 2x - jednou přímo na baterce, podruhé "černý" přemístit ze záporného vývodu baterie na hlavní kostřicí bod motoru = konzolu alternátoru. Rozdíl napětí by neměl být mezi oběma místy víc jak několik mV, jinak máš blbě ukostřenou baterku nebo alťas - to může dělat hodně problémů a málokdo o té možnosti ví.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“