Stránka 2 z 2

Napsal: 02 pro 2008, 11:27
od Sendyx
2 ZdHQ - Eprosin ne, nějaký speciál kovový tmel. Druh nevím, on si to ten restaurátor hlídal. Je to něco, co vydrží nejméně 250 st.C, má vzhled jako zinkal, a tuhne to cca 48 hodin.

Napsal: 02 pro 2008, 11:34
od pajosek2
Ten tmel jsem viděl taky,ale nevzpomenu si na název.Po ztuhnutí to má celkem solidní pevnost.I vyřezaný závit je v tom celkem kvalitní a pevný. Jedna složka byla taková hustá pasta jakoby z mikroskopických kovových pilin a k tomu tužidlo.

Napsal: 02 pro 2008, 11:43
od Sendyx
Těch tmelů je více, některé zvládají i 1100 st. C.

Napsal: 02 pro 2008, 11:56
od pajosek2
Je fakt,že aby člověk podchytil,co všechno je na trhu,musel by mít vysokou školu v daném oboru. Osobně obdivuji ty tmely ,co jsou jako plastelína.Prostě smícháš dohromady žlutou a modrou hmotu,v ruce to hněteš tak dlouho až to zezelená a natlačíš na potřebné místo.Za pár minut to ztuhne jako ocel.

Napsal: 02 pro 2008, 13:03
od EKKAR
Zkusil bych LEPOX Metal - je to dvojsložkový epoxid na bázi polyesterové pryskyřice s kovovým plnivem, je tam tuším hliníkový prášek. Pokud ho neseženeš, pak plně rovnocenné jsou metalickým plnivem ošetřené pryskyřice UHU nebo LOCTITE.

Napsal: 02 pro 2008, 14:34
od no_-_name
Sendyx píše:Těch tmelů je více, některé zvládají i 1100 st. C.
1100? a to kterej, mám prasklý litinový parohy výfuku na felicii 1.6 a bojím se to zavařit, páč by to prasklo znova a kupovat nový nemá cenu, protože praskaj taky :)

Napsal: 02 pro 2008, 15:52
od Sendyx
http://www.prumyslovalepidla.cz/epoxi/h2400.htm

jinak hledej Omegabond, Metalfex...

Napsal: 02 pro 2008, 16:31
od no_-_name
Tak to jsou slušný pálky :) 100g za téměř dva tisíce s nejistým výsledkem... Co doporučujete? Mám hledat schopného svářeče v okolí Mladé Boleslavi ?

Napsal: 02 pro 2008, 17:28
od Sendyx
Sorry, za hitech produkty se platí... když tam nahňacáš sádru, budeš to mít laciný :lol:

Napsal: 02 pro 2008, 17:48
od EKKAR
Osobně bych volil raději pájení mosazí, za přítomnosti tavidla na bázi bóru/kyseliny borité. Stříbrná pájka je moc měkká. Kdyby Zdenda bydlel blíž, nabídnu, že mu to zapájím sám v práci - takhle je to na levačku.

Napsal: 03 pro 2008, 11:54
od no_-_name
Sendyx: ale jo, já něco podobnýho čekal :)
Ekkar: předpokládám, že tu mosaz myslíš na ten stolek, ne na výfokový svody... Nevím, jakou mají v provozu teplotu, ale řekl bych, že ty spaliny jsou horké dost, někde jsem viděl svody rozžhavené do červena :)

Napsal: 03 pro 2008, 17:29
od EKKAR
Jo, myslím ten stolek - na parohách je asi tak 800-1000°C při plných točkách, tam by se mosaz vytavila jako prd...

Napsal: 03 pro 2008, 20:36
od stasek
Litina se svářela za mého mládí s úspěchem autogenem, jako přídavek se používaly pístní kroužky (jsou taky z litiny), důležité je, aby to bylo okolo svaru dost prohřáté a pomalu to tuhnulo. Mám tak svařené největší výměnné kolo na posuv u starého soustruhu Volman a drží už desítky let. Jsem přesvědčen, že svařit tímto způsobem by s úspěchem šla i ta noha od šicího stroje. Po svaření zahrabat do popela, aby to pomalu chladlo a odstranilo se pnutí.

Napsal: 03 pro 2008, 21:32
od EKKAR
Jo, jde to - musí se vařit od prostředka svaru ke krajům, ale málokdo to umí tak, aby to k něčemu vypadalo a nepuklo při chladnutí. Navíc nevíš, kolik uhlíku v té litině je - jestli je "černá", "šedá" nebo "bílá". Mosaz a trochu boraxu je jednodušší, navíc to nemusí přenášet žádný velký síly, tak ta mosaz stačí.