Stránka 2 z 3

Napsal: 16 led 2009, 21:16
od Jenys
vrky píše:Moje první auto bylo fiat croma 2,5td. Ucpal se odvzdušňovcí otvor na hlavě a hlava se zkroutila. Musel jsem ji odvézt do Činěvsi a tam jeden pán opravuje hliníkové hlavy. Myslel jsem že je prasklá ale byla jen zkroucená. To že se hliníkové hlavy dotahují jen jednou mám od automechanika. U škodovky se udělal tuning stylem: snížit vůli na ventilech, vyleštit kanály, odlehčit setrvák, a dát ostrou vačku z Š110R. ALE BUDE TO STÁLE JEN DODO. To jsem ale odbočil od tématu.
Jo na ten setrvačník jsem zapomněl, ten jsem si nechal osoustružit. Jo to byly naše Dodo autíčka, ale zase nás to těšilo, že to můžeme vylepšit. Ostrou vačku jsem něměl :cry:

Napsal: 21 led 2009, 10:54
od jopo166
je to tesnenie ako som povedal nakolko aj olej na mierke je hnedy porovnal som z mierkov inej feldy kde je cierny a voda je zase fuc spitam sa este ohladne tesnenia ci sa robia viac druhy a ci od viac vyrobcov chcel bi som tam dat kvalitne nakolko vzmena neni zrovna lacna 2000sk.a nechcem kupit nejake turecke co o tizden menim zase.

Napsal: 21 led 2009, 12:09
od rnbw
Cierny olej znamena, ze dlho nebol vymeneny.

Napsal: 21 led 2009, 14:15
od Jenys
jopo166 píše:je to tesnenie ako som povedal nakolko aj olej na mierke je hnedy porovnal som z mierkov inej feldy kde je cierny a voda je zase fuc spitam sa este ohladne tesnenia ci sa robia viac druhy a ci od viac vyrobcov chcel bi som tam dat kvalitne nakolko vzmena neni zrovna lacna 2000sk.a nechcem kupit nejake turecke co o tizden menim zase.


Pokud by byla voda v oleji, tak za prvé bude stoupat hladina na měrce a olej udělá tu bílou emulzi. Jak píše rnbw, černý olej je jen opotřebovaný a dlouho neměněný, také je to známka opotřebovaného motoru.

Kolik té vody ubylo :?: Zatím bych s tím těsněním nespěchal. Spíš bych se zkusil zeptat někoho známého co rozumí motorům. V servise by kvůli kšeftu mohli říct, že je to těsněním a bylo by to. Ještě další věc, kterou by jsi mohl udělat, je po delším stání motoru, by voda, která by ti tekla do motoru, měla být na dně, tedy při povolení zátky dole, by vyteklo něco vody, pokud jen olej, voda tam není :wink:

Napsal: 21 led 2009, 16:40
od jopo166
nechapem tu biely povlak na zatke ked otvorim zatku na ventiloch co sa tika vody tak za tri tizdne asi 3 litre a ta nadrzka na vodu z vnutra je cela spinava aj v minulosti som doplnal vodu ale len raz za cas ten olej na mierke je hnedy comu tiez nerozumie sak ked som ho menil mal bi bit bud cierny alebo priesvytny sak aj do malotraktora somnedavno lial olej a vydim jak na mierke vyzera auto bolo v minulosti raz prehriate ked som isiel s vleckov no len aby som sa nesekol ale ta voda sa niekde musi stracat ked ju stale dolievam rozmislal som tiez ci nekde neprepusta hadica ale auto je v garazi a nevydno nic natecene.

Napsal: 21 led 2009, 16:55
od Jenys
jopo166 píše:nechapem tu biely povlak na zatke ked otvorim zatku na ventiloch co sa tika vody tak za tri tizdne asi 3 litre a ta nadrzka na vodu z vnutra je cela spinava aj v minulosti som doplnal vodu ale len raz za cas ten olej na mierke je hnedy comu tiez nerozumie sak ked som ho menil mal bi bit bud cierny alebo priesvytny sak aj do malotraktora somnedavno lial olej a vydim jak na mierke vyzera auto bolo v minulosti raz prehriate ked som isiel s vleckov no len aby som sa nesekol ale ta voda sa niekde musi stracat ked ju stale dolievam rozmislal som tiez ci nekde neprepusta hadica ale auto je v garazi a nevydno nic natecene.
Stoupá olej na měrce :?: Pokud by jsi dolíval 3litry, tak by to muselo vytékat měrkou :roll: možná jezdíš na vodu :lol: Aspoň ušetříš :wink:

Jestli je i nádobka špinavá, to by to mohlo být únikem vody a asi i oleje do vody. Není možné, jestli jsi to přehřál, že by praskla hlava :?: To asi bude tedy lepší to nechat, pokud si netroufáš sám udělat výměnu, zkontrolovat v nějakém servisu či u dobrého fachmana. :wink:

Napsal: 21 led 2009, 21:44
od EKKAR
Motorový olej po poměrně krátké době provozu změní barvu - ztmavne. Není to na závadu, pokud při přetečení po dlani zanechá stopu, která je stále světlejší, jak olej odtéká. Pokud zanechá černou neblednoucí stopu, je to zlé - je plný karbonových částic = zuhelnatělý. Zhnědnutí předtím tmavého oleje je známkou přítomnosti vody - ta se emulguje a zároveň při ohřevu motoru odpařuje, proto jí není v oleji tolik, kolik by se zdálo podle úbytku v chlazení. Vodní emulze je bílá, ale její malé množství olej nevybělí, pouze zesvětlí. Mazací systém motoru není hermetický, prostor nad ventily (stokovými kanály volně propojený s vanou motoru) je spojen se sáním, takže pára je odsávána a přes spalovací prostory vyletí výfukem. Pokud není díra v těsnění příliš velká, stačí se voda odpařovat, takže stoupnutí hladiny oleje nemusí být tak nápadné. Rozhodně bych to nenechával jezdit a navštívil bych s tím servis.

Napsal: 21 led 2009, 23:36
od Jenys
EKKAR píše:Motorový olej po poměrně krátké době provozu změní barvu - ztmavne. Není to na závadu, pokud při přetečení po dlani zanechá stopu, která je stále světlejší, jak olej odtéká. Pokud zanechá černou neblednoucí stopu, je to zlé - je plný karbonových částic = zuhelnatělý. Zhnědnutí předtím tmavého oleje je známkou přítomnosti vody - ta se emulguje a zároveň při ohřevu motoru odpařuje, proto jí není v oleji tolik, kolik by se zdálo podle úbytku v chlazení. Vodní emulze je bílá, ale její malé množství olej nevybělí, pouze zesvětlí. Mazací systém motoru není hermetický, prostor nad ventily (stokovými kanály volně propojený s vanou motoru) je spojen se sáním, takže pára je odsávána a přes spalovací prostory vyletí výfukem. Pokud není díra v těsnění příliš velká, stačí se voda odpařovat, takže stoupnutí hladiny oleje nemusí být tak nápadné. Rozhodně bych to nenechával jezdit a navštívil bych s tím servis.
Já mám zkušenost, že když je prasklé těsnění, tak motor má snahu se přehřívat.Asi záleží kde je prasklé. Ale já jsem s tím měl tento problém když jsem jel kdysi, ještě se Š110 na Šumavu, tak jsem motor neustále přehříval, ale jelo to jak z praku. Pak při výletu po kopcích, to prdlo hodně, že voda ubývala maximálně a ani jsem nedojel na tu chatu. Když jsem zastavil, motor chcípnul a nešlo to pořádně nastartovat, jak voda byla tvrdá ve válci. Hřálo se to jako mrcha. Na chatu mě dotáhnul nějakej chlap a já to opravoval před tou chatou a před publikem :lol: Naštěstí jsem měl sebou všechno a vodu z oleje jsem jen zátkou dole vypustil do kýble a nějaké ty kapky tam nechal. Těsnění vydrželo 500Km a tak mi to bylo divné. Změřil jsem uložení vložek, ta čtvrtá, byla šikmo a proto to nedoléhalo. Tehdy jsem to vyřešil položením na těsnění jiného měděného kroužku z pod válce a bylo to v pohodě. Při generálce jsem nechal srovnat blok.

No také si myslím, pokud se do toho nechceš pustit sám a chceš mít jistotu, zajeď do servisu, ať neodrovnáš lágry :lol: to totiž dělá pěkné rány :cry: :lol:

Napsal: 21 led 2009, 23:43
od vrky
Konkrétně škodovky, když jsi ji uvařil nedoporučovalo se ji hned chcípnout. Nechat ji chvilku blafat a pozorovat teploměr. Nechat klesnout teplotu, dokud klesala a pak ji chcípnout.

Napsal: 21 led 2009, 23:47
od Jenys
vrky píše:Konkrétně škodovky, když jsi ji uvařil nedoporučovalo se ji hned chcípnout. Nechat ji chvilku blafat a pozorovat teploměr. Nechat klesnout teplotu, dokud klesala a pak ji chcípnout.
Jo to se ti řekne...ono to chcípalo samo, takže nějaké blafání :roll: Navíc už jsem neměl skoro vodu. Ono to tehdy přišlo naráz, doslova se protrhla díra mezi zadními válci a šlo to do čtvrtého válce proudem. Hlava to přežila. :wink:

Napsal: 22 led 2009, 00:04
od vrky
Ještě že to auto nemělo ruce. :D

Napsal: 22 led 2009, 00:48
od Jenys
vrky píše:Ještě že to auto nemělo ruce. :D


:lol: :wink:

Napsal: 22 led 2009, 08:23
od EKKAR
Ono to nebylo ani tak uživatelem a jeho přístupem k autu - pamětníci si jistě vzpomenou, jaká byla v 70. a 80. letech situace, že se podobná těsnění sháněla pod rukou - a ta továrně vkládaná při výrobě někdy nevydržela ani prvních 10 000km. Hodně záleželo na tom, jak se povedlo výrobci těsnění namíchat várku azbestu s pojivem a jak kvalitně se podařilo spojit měděné kroužky, lemující válce, s vlastní hmotou těsnění. Dalším prvkem trvanlivosti byl způsob, jak byly paralelní plochy na styku - horní rovina bloku a spodní plocha hlavy - PO DOTAŽENÍ - stačila maličká vůle v místě můstku mezi válci a bylo vymalováno, vibrace spolu s teplem poměrně rychle rozdrtily hmotu těsnění a ničím nepodpírané lemovací kroužky se zbortily - následoval lavinový efekt vystřelení...

Napsal: 29 led 2009, 16:55
od jopo166
zaplatil som 175 eura tesnenie bolo na dvoch miestach prasnute bol som tam ked bolo menene bol meneni este olej a chladiaca a olejovy filter auto topi no aj tak to neni v poriadku a rucicka je stale na70 stupne vobec nedviha satermostat je ties novy kudi dal chlapci poratte treba dat nove este to cidlo na termostate???

Napsal: 30 led 2009, 11:52
od jopo166
kupil som snimac a idem experimentovat dalej snimac ma na spode bielz plech dava sa dole alebo nie??? na tom plechu je nadpis vika mislim ze ten stari snimac na spode nema plech len tu gumicku.