Bodovka

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od workhard »

No jenom aby se ti to v zatáčce nerozpadlo pod pr*elí... :roll: jo a čelní náraz ve Škodě 120 je smrtelný již při rychlosti 50km/h.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#17 Příspěvek od nxn »

To mě ani neříkej já si říkám když stim jedu že jestli narazim že je to jak tank a projedu třeba i barákem tak mě nech v iluzích... :D
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od mtajovsky »

Nikdo tady ještě nevzpomenul pájení na tvrdo. Viděl jsem tak opravovat karosérie, asi 1/4 spoje bylo pájení na tvrdo, jakési přibodování rovnoměrně po obvodu spoje, zbytek na měkko. Takový cínovaný spoj je velmi odolný proti korozi.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od rnbw »

Motor radsej nechaj tak a daj ostatne veci do takeho stavu, aby sa ti to nerozpadlo na ceste.

Inak dost nechapem, ake vraky jazdia po cestach. A ja som bol s Mazdou STK na dvakrat, lebo nebola dobre nastavena rucna brzda...

Uživatelský avatar
007
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 216
Registrován: 11 lis 2003, 01:00
Bydliště: střední čechy

#20 Příspěvek od 007 »

Kód: Vybrat vše

http://mike82.bloguje.cz/249568-crashtest-skody-105.php
007

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od stepa »

007 píše:

Kód: Vybrat vše

http://mike82.bloguje.cz/249568-crashtest-skody-105.php
A stejne jim to nevysvetlis...budou si mlit svou. Ten XNXnuv nazor uz najivnejsi byt nemuze.

Ale je to OT.
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...

zdenoeddie666

#22 Příspěvek od zdenoeddie666 »

No neviem ale aj tak mi tam viacero veci nepasuje. napriklad 105 z 1988 8O ved to uz sa nevyrabali pokial sa nemylim. A dalsie..... detaily.
Aj tak ja MB najlepsie vozitko do pola a snehu (vlastne zazitky), tromfne ju snad uz len V3S.

zdenoeddie666

#23 Příspěvek od zdenoeddie666 »

Pre spravnost, v 1988 sa uz nevyrabali 105, ine modely 120 a dalsie sa vyrabali (my sme mali 120 presne z 1988)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

Ale dělaly se, jen se neprodávaly v ČSSR (tehdejším) - do Maďarska se například vyvážely šáde s motorizací 1044ccm (neboli 105) až do samého konce výroby téhle řady.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

zdenoeddie666

#25 Příspěvek od zdenoeddie666 »

EKKAR píše:Ale dìlaly se, jen se neprodávaly v ÈSSR (tehdejším) - do Maïarska se napøíklad vyvážely šáde s motorizací 1044ccm (neboli 105) až do samého konce výroby téhle øady.
mozne to je, ale myslel som to v ramci ceskoslovenskeho sojuzu.
Ja by som bol za to, aby sa obnovila vyroba MB 120, ale s 5 rychlostnou prevodovkou (myslim ze uz boli 125), samozrejme by to trebalo prepracovat, ale zachovat ten "raz", ktory ziadne ine auto nema. A hlavne zadny pohon. A ma to super tvarovanu karoseriu a motor ktory opravis na prikope s vreckovym nozikom :lol:

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#26 Příspěvek od Atlan »

ved prave ze trebalo opravovat :)

zdenoeddie666

#27 Příspěvek od zdenoeddie666 »

Atlan píše:ved prave ze trebalo opravovat :)
ak si sa o neho/nu dobre staral, netrebalo. My sme mali 120 13rokov asi, a za cele obdobie jeden problem - termostat zastrajkoval a vyvrela voda. To bolo vsetko za to obdobie. Kdezto dnes s autami sami problem :?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#28 Příspěvek od EKKAR »

Šáde s motorem 105 a 5kvaltem se vyráběly pod označením 105LE a 105GLE. Na tuzemský trh jich moc neproniklo, přece jen ten motůrek 34kW s kompresí 8,5 nebyl na český kopečky nic moc. V Maďarsku na jejich plochý nížině byl dostačující.
O kvalitě kastle šádyn 105/120/130/Garde/Rapid se nehodlám bavit - protože to byl největší "nepodarok" z Boleslavi. Ty plechy 0,5mm z VSŽ Košice nestály už v surovém stavu za mnoho, natož ještě po vylisování - to se zeslabily v místech výdutí a hran až na 0,3mm... Antikorozní ochrana veškerá žádná, deformační zóny pofidérní - co by taky člověk chtěl od čumáku plného vzduchu...?
Takže zbývá vlastně jediná věc, která mi oproti šádyně na dnešních autech chybí - jednoduchá opravitelnost (kladivo a šroubovák...). Její jízdní vlastnosti byly způsobeny uspořádáním pohonu - motor vzadu za poháněnou zadní nápravou, špajzka před ním - nikde jinde pod autem nic těžkýho. Výborná věc na jakýkoliv povrch - na suchu nehrabe, na kluzku zatáčí sama.
Bohužel dnešní požadavek je jiný - auto má mít co nejvíc využitelného prostoru a hlavně má jet rovně a ne aby se muselo neustále řídit. Koncepce, která tyto požadavky splňuje nejlépe, je předohrab s motorem napříč nad nápravou. Navíc motor vpředu je dobrá ochrana - to ostatně využívají i Izraelci u tanku Merkava. Silně směrově autostabilní podvozek je ale výhodný jen zdánlivě - hlavně nezkušeným a líným řidičům usnadňuje "práci" za volantem. Do zatáčky je natlačí servo a hotovo...
Osobně jsem ale byl spokojenější (taky už mám předohrab s motorem nad nápravou...), když jsem auto mohl řídit i přidáním nebo ubráním plynu a do smyku jsem ho "hodil" i jen volantem a nepotřeboval jsem k tomu "ručku". Ostatně konstruktéři letadel na to přišli už před docela dlouhou dobou, že éro s vrozenou nestabilitou a s dobrým řídicím systémem je provozně lepší, než autostabilní "bedna kytu", která je prostě od přírody líná mrcha a do každé zatáčky a do každého náklonu se musí rvát silou... Nevím, je to možná tím, že mám "mentalitu stíhacího pilota" a své auto řídím rád a nesnáším, když mi do řízení "kecají" nejrůznější ABS a ESP a další "šváby"...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#29 Příspěvek od rnbw »

Dnes niektore (japonske) firmy vedia robit motory, ktore prakticky opravovat netreba, len sa robi udrzba.

zdenoeddie666

#30 Příspěvek od zdenoeddie666 »


Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“