![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Bodovka
Moderátor: Moderátoři
A stejne jim to nevysvetlis...budou si mlit svou. Ten XNXnuv nazor uz najivnejsi byt nemuze.007 píše:Kód: Vybrat vše
http://mike82.bloguje.cz/249568-crashtest-skody-105.php
Ale je to OT.
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
mozne to je, ale myslel som to v ramci ceskoslovenskeho sojuzu.EKKAR píše:Ale dìlaly se, jen se neprodávaly v ÈSSR (tehdejším) - do Maïarska se napøíklad vyvážely šáde s motorizací 1044ccm (neboli 105) až do samého konce výroby téhle øady.
Ja by som bol za to, aby sa obnovila vyroba MB 120, ale s 5 rychlostnou prevodovkou (myslim ze uz boli 125), samozrejme by to trebalo prepracovat, ale zachovat ten "raz", ktory ziadne ine auto nema. A hlavne zadny pohon. A ma to super tvarovanu karoseriu a motor ktory opravis na prikope s vreckovym nozikom
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Šáde s motorem 105 a 5kvaltem se vyráběly pod označením 105LE a 105GLE. Na tuzemský trh jich moc neproniklo, přece jen ten motůrek 34kW s kompresí 8,5 nebyl na český kopečky nic moc. V Maďarsku na jejich plochý nížině byl dostačující.
O kvalitě kastle šádyn 105/120/130/Garde/Rapid se nehodlám bavit - protože to byl největší "nepodarok" z Boleslavi. Ty plechy 0,5mm z VSŽ Košice nestály už v surovém stavu za mnoho, natož ještě po vylisování - to se zeslabily v místech výdutí a hran až na 0,3mm... Antikorozní ochrana veškerá žádná, deformační zóny pofidérní - co by taky člověk chtěl od čumáku plného vzduchu...?
Takže zbývá vlastně jediná věc, která mi oproti šádyně na dnešních autech chybí - jednoduchá opravitelnost (kladivo a šroubovák...). Její jízdní vlastnosti byly způsobeny uspořádáním pohonu - motor vzadu za poháněnou zadní nápravou, špajzka před ním - nikde jinde pod autem nic těžkýho. Výborná věc na jakýkoliv povrch - na suchu nehrabe, na kluzku zatáčí sama.
Bohužel dnešní požadavek je jiný - auto má mít co nejvíc využitelného prostoru a hlavně má jet rovně a ne aby se muselo neustále řídit. Koncepce, která tyto požadavky splňuje nejlépe, je předohrab s motorem napříč nad nápravou. Navíc motor vpředu je dobrá ochrana - to ostatně využívají i Izraelci u tanku Merkava. Silně směrově autostabilní podvozek je ale výhodný jen zdánlivě - hlavně nezkušeným a líným řidičům usnadňuje "práci" za volantem. Do zatáčky je natlačí servo a hotovo...
Osobně jsem ale byl spokojenější (taky už mám předohrab s motorem nad nápravou...), když jsem auto mohl řídit i přidáním nebo ubráním plynu a do smyku jsem ho "hodil" i jen volantem a nepotřeboval jsem k tomu "ručku". Ostatně konstruktéři letadel na to přišli už před docela dlouhou dobou, že éro s vrozenou nestabilitou a s dobrým řídicím systémem je provozně lepší, než autostabilní "bedna kytu", která je prostě od přírody líná mrcha a do každé zatáčky a do každého náklonu se musí rvát silou... Nevím, je to možná tím, že mám "mentalitu stíhacího pilota" a své auto řídím rád a nesnáším, když mi do řízení "kecají" nejrůznější ABS a ESP a další "šváby"...
O kvalitě kastle šádyn 105/120/130/Garde/Rapid se nehodlám bavit - protože to byl největší "nepodarok" z Boleslavi. Ty plechy 0,5mm z VSŽ Košice nestály už v surovém stavu za mnoho, natož ještě po vylisování - to se zeslabily v místech výdutí a hran až na 0,3mm... Antikorozní ochrana veškerá žádná, deformační zóny pofidérní - co by taky člověk chtěl od čumáku plného vzduchu...?
Takže zbývá vlastně jediná věc, která mi oproti šádyně na dnešních autech chybí - jednoduchá opravitelnost (kladivo a šroubovák...). Její jízdní vlastnosti byly způsobeny uspořádáním pohonu - motor vzadu za poháněnou zadní nápravou, špajzka před ním - nikde jinde pod autem nic těžkýho. Výborná věc na jakýkoliv povrch - na suchu nehrabe, na kluzku zatáčí sama.
Bohužel dnešní požadavek je jiný - auto má mít co nejvíc využitelného prostoru a hlavně má jet rovně a ne aby se muselo neustále řídit. Koncepce, která tyto požadavky splňuje nejlépe, je předohrab s motorem napříč nad nápravou. Navíc motor vpředu je dobrá ochrana - to ostatně využívají i Izraelci u tanku Merkava. Silně směrově autostabilní podvozek je ale výhodný jen zdánlivě - hlavně nezkušeným a líným řidičům usnadňuje "práci" za volantem. Do zatáčky je natlačí servo a hotovo...
Osobně jsem ale byl spokojenější (taky už mám předohrab s motorem nad nápravou...), když jsem auto mohl řídit i přidáním nebo ubráním plynu a do smyku jsem ho "hodil" i jen volantem a nepotřeboval jsem k tomu "ručku". Ostatně konstruktéři letadel na to přišli už před docela dlouhou dobou, že éro s vrozenou nestabilitou a s dobrým řídicím systémem je provozně lepší, než autostabilní "bedna kytu", která je prostě od přírody líná mrcha a do každé zatáčky a do každého náklonu se musí rvát silou... Nevím, je to možná tím, že mám "mentalitu stíhacího pilota" a své auto řídím rád a nesnáším, když mi do řízení "kecají" nejrůznější ABS a ESP a další "šváby"...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)