Ekologie nebo propaganda za státní peníze

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#16 Příspěvek od Davidus »

jak navrhujete rozšířit EV ?

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#17 Příspěvek od Zmije »

Crifodo píše: Individuální elektrodoprava není v současnosti krok správným směrem z mnoha důvodů...
Jáké konkrétní důvody to jsou? Jaký to bude mít negativní dopad oproti případu, kdyby se čez neangažoval? Myslíte si snad, že z té 0,5 miliardy, kterou od lidí tak jako tak vybere by obyčejný člověk dostal byť 50h?

Uživatelský avatar
hrabosh
Příspěvky: 446
Registrován: 19 čer 2005, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od hrabosh »

Davidus píše:Ve městech je to o zdraví, spousta lidí má rakovinu, umírají. Nikomu to nevadí.
Ano ... tady v Brně každý večer nastoupí patrola a uklízí ty, co přes den na ulici zemřeli na rakovinu kvůli těm vrahům v osobních autech.
Většina lidí používá auto stejně jako "nákupní tašku" nebo jen do práce.


... a ?

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#19 Příspěvek od Davidus »

hrabosh>
mě už zemřelo dost přátel z Brna na rakovinu plic, nekuřáci.
Bydlíš asi v nějaké klidné části Brna. Nám tu teď udělali ještě objížďku, takže tu jezdí jedno auto za druhým a samej kamion, dýchat se tady nedá.
Je uplně božský jak lidi objížděj všechny obchody kvuli "slevám", přičemž rozdíl slevy projezdí v benzínu :-D

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#20 Příspěvek od Zmije »

hrabosh píše: Ano ... tady v Brně každý večer nastoupí patrola a uklízí ty, co přes den na ulici zemřeli na rakovinu kvůli těm vrahům v osobních autech.
Ano a k vidění je nejčastěji na žlutém kopci, myslim, že by se tam měl každý pochybovač vypravit na exkurzi. On by ho ten humor potom přešel.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#21 Příspěvek od Crifodo »

Proč je elektrovozítko do současných poměrů sporné?
Za prvé, výkony vyhovujou pro omezený rozsah použití, stačí to pro víceméně demonstrativní pojíždění po městě, neřeší to v zimě vytápění a v létě klimatizaci, pokud by řešilo, cena by se odsunula ještě dál do nedosažitelna. Ona LiPol baterka za milion není pro každého. Část lidí má auto ne jako předmět denní potřeby ale jako nástavec na péro, ty nezajímá ekonomika provozu nebo praktičnost parkování ale sebeprezentace. Odhaduju že jich je aspoń 50%. Ti přijmou EM leda jako módní snobárnu v luxusním provedení. Takže to máme nejasnou prognózu rozšíření, absolutně nepředvídatelný vývoj ceny energie od dominatního dodavatele, vysokou pořizovací cenu, neznámou životnost.
V provozu je žádoucí vysoká pasivní bezpečnost kvůli kamioňákům a různým prasatům, tam nevyhoví olaminátovaná hliníková židle na kolečkách, když dáš okolo EM 30 cm deformační zóny a robustní konstrukci, dostaneš se s rozměry na spalovací verzi, s hmotností ještě výš, výkony úměrně poklesnou.
Neříkám, že pro jisté spektrum služeb ve městech nejsou elektrovozítka praktická, když nás tedy moc nezajímá provozní náklady ale jen úbytek emisí v daném prostoru. Dopravní nasycenost to stejně neřeší, to je jiný problém. Tím elektroprdítkem dojedeš do kanclu v centru stejně jako spalovacím a pak ho tam musíš odložit na ulici kde překáží. Trolejbusy, autobusy, příměstské vlaky poskytujou mnohem větší dopravní výkony a nepřekážejí.
V případě masového rozšíření EM: nejasná otázka dimenzování el. sítě a investice do ní, otázka recyklace baterií.
Když vezmeme účinnost LiPol nebo dokonce Pb cyklu x účinnost el. pohonu x účinnost zdrojů elektřiny (65% elektráren je tepelných s účinností cca 35% a odpadní teplo se nikomu nechce využívat), tak ty emise ve srovnání s ropou nejsou nijak úžasné.
Hlavně si ale nemyslím, že jednotlivé druhy energetických lobby jsou navzájem nějak soupeřící, to je ideologická pohádka. Jaderná energie, ropa, plyn, uhlí, to je v několika rukou a ty se navzájem nepoperou. Dávno mají rozdělené sféry vlivu. Od spotřebitele se očekává že bude spotřebovávat a platit.
Vyskočit ze spotřeby emisí by znamenalo přestat pojíždět v konzumním světě sem tam a to se nikomu zrovna nechce.

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#22 Příspěvek od Davidus »

"Za prvé, výkony vyhovujou pro omezený rozsah použití"
výkon je i při 20kW víc než dostačující, řídil jsem EV s dojezdem 200km což zcela stačí pro město. Elektromotor má na rozdíl od spalovacího motoru trošku jiné vlastnosti. Měkdo si pod EV představí auto, kterému sešlápne pedál, a začne se pomalu rozjíždět :lol: opravdu to tak není, pěkně to zatlačí do sedadla, navíc se nemusí trápit s řadící pákou, což taky natahuje čas rozjezdu.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#23 Příspěvek od Crifodo »

Nemyslel jsem výkon motoru, ale dopravní výkony.
Nosnost, dojezd, připravenost.
Přijedu z práce a místo večeře musím odvézt dítě 40 km na vyšetření v -15° a v noci a nejlíp 120kmph.
Potřebuju naložit bojler a odvézt ho babičce 150 km a cestou se stavit pro 2 řemeslníky.
Tohle mi splní kraksna za 50.000 z autobazaru, zatímco ty se budeš koukat 5 hodin na vozítko než se ti dobije na 80km akční radius. Nebo si připlatíš 250.000 na druhou baterii.
To co ty popisuješ, je takové typické frikulínské vyblbnutí někde na golfu, což je trochu jiné téma než nějaké úvahy o propagandě ČEZu versus smogu :roll:
Naposledy upravil(a) Crifodo dne 24 čer 2009, 13:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#24 Příspěvek od Zmije »

Crifodo píše:Proč je elektrovozítko do současných poměrů sporné?
Za prvé, výkony vyhovujou pro omezený rozsah použití, stačí to pro víceméně demonstrativní pojíždění po městě, neřeší to v zimě vytápění a v létě klimatizaci, pokud by řešilo, cena by se odsunula ještě dál do nedosažitelna. Ona LiPol baterka za milion není pro každého. Část lidí má auto ne jako předmět denní potřeby ale jako nástavec na péro, ty nezajímá ekonomika provozu nebo praktičnost parkování ale sebeprezentace. Odhaduju že jich je aspoń 50%. Ti přijmou EM leda jako módní snobárnu v luxusním provedení. Takže to máme nejasnou prognózu rozšíření, absolutně nepředvídatelný vývoj ceny energie od dominatního dodavatele, vysokou pořizovací cenu, neznámou životnost.
V provozu je žádoucí vysoká pasivní bezpečnost kvůli kamioňákům a různým prasatům, tam nevyhoví olaminátovaná hliníková židle na kolečkách, když dáš okolo EM 30 cm deformační zóny a robustní konstrukci, dostaneš se s rozměry na spalovací verzi, s hmotností ještě výš, výkony úměrně poklesnou.
Neříkám, že pro jisté spektrum služeb ve městech nejsou elektrovozítka praktická, když nás tedy moc nezajímá provozní náklady ale jen úbytek emisí v daném prostoru. Dopravní nasycenost to stejně neřeší, to je jiný problém. Tím elektroprdítkem dojedeš do kanclu v centru stejně jako spalovacím a pak ho tam musíš odložit na ulici kde překáží. Trolejbusy, autobusy, příměstské vlaky poskytujou mnohem větší dopravní výkony a nepřekážejí.
V případě masového rozšíření EM: nejasná otázka dimenzování el. sítě a investice do ní, otázka recyklace baterií.
Když vezmeme účinnost LiPol nebo dokonce Pb cyklu x účinnost el. pohonu x účinnost zdrojů elektřiny (65% elektráren je tepelných s účinností cca 35% a odpadní teplo se nikomu nechce využívat), tak ty emise ve srovnání s ropou nejsou nijak úžasné.
Hlavně si ale nemyslím, že jednotlivé druhy energetických lobby jsou navzájem nějak soupeřící, to je ideologická pohádka. Jaderná energie, ropa, plyn, uhlí, to je v několika rukou a ty se navzájem nepoperou. Dávno mají rozdělené sféry vlivu. Od spotřebitele se očekává že bude spotřebovávat a platit.
Vyskočit ze spotřeby emisí by znamenalo přestat pojíždět v konzumním světě sem tam a to se nikomu zrovna nechce.
Ale proč ti tolik vadí, že se to čez snaží rozjet, on i těch pár vozítek je vyznamných pro firmy které je vyrábí a pracují na jejich vývoji. Říkaš že je neznámá životnost, tak proč se bráníš testovacímu provozu, který v praxi ověří, jaká ta životnost je. Jestli jsou všechny zdroje energie v několika málo rukou, potom je z tohoto hlediska jedno jestli budem brát z pravé nebo levé ruky oněch lidí. Taky vem v potaz prach a hluk ze spalovacích motorů a porovnej to s elektromobily, není náhoda, že ve velkých městech je mnohem více alergiků než na vesnici. Elektromotor a akumulátor taky trochu topí, když se použije dobrá izolace na kastli, tak tam člověk taky neumrzne, klimatizaci před 15 lety u nás měl málo kdo a taky sme to přežili.

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#25 Příspěvek od Davidus »

taky by mě zajímalo, na co budem lítat do vesmíru, když dojde ropa? Poletíme na elektriku? nebo na řepu, nebo řepku či co to je? :lol:
EV potřebují vývoj, pokud je budeme potlačovat, zustanou furt na těch pouhých 200km (400km u lepších) !

Uživatelský avatar
hrabosh
Příspěvky: 446
Registrován: 19 čer 2005, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od hrabosh »

Davidus píše:hrabosh>
mě už zemřelo dost přátel z Brna na rakovinu plic, nekuřáci.
Bydlíš asi v nějaké klidné části Brna. Nám tu teď udělali ještě objížďku, takže tu jezdí jedno auto za druhým a samej kamion, dýchat se tady nedá.
Je uplně božský jak lidi objížděj všechny obchody kvuli "slevám", přičemž rozdíl slevy projezdí v benzínu :-D
Kamiony ale elektromobilem nenahradíš ....

Jinak já samozřejmě nezpochybňuju existenci rakoviny. Ale nemyslím si, že tím jediným viníkem je silniční osobní doprava ... Pokud si myslíte opak, tak bych prosil nějaké relevantní zdroje a né emotivní výkřiky o Žlutém kopci.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#27 Příspěvek od Crifodo »

Nemusíš to pořád kopírovat dokola, nejsem takovej trotl, abych si nepamatoval co jsem před 15 minutama napsal :roll:
ČEZ na co sáhne, to upatlá demagogií a klientelismem, nevěřím mu ani dobrý den, natož že chce něco rozjet. Vím, jaké dezinformace šířil okolo VE a okolo výhodné sazby na TČ.
Kdyby chtěl stát, tedy formálně rozhodující vláda nad ČEZem (de facto už dneska naopak) něco udělat pro snížení emisí v centrech a pro další druhy dopravy, dělal by něco úplně jiného než přiklepnutí 70 mld za emisní odpustky firmě, kde si rozdělujou miliardu pár lidem na motivační odměnu, výměnou za provoz nějakých symbolických 50 vozítek á 10 mega po Praze.
Myslím, že by stačilo se rozhlídnout venku, i když technicky prostě EM samospasitelné nejsou.
Zavedl někdo progresivní daň na velkou kubaturu, na parkování ve městech, za neúčelnou kamionovou přepravu? Ani nápad, proběhlo leda pochybné přiklepnutí mýtných bran Kapschovi a kamiony si zkracujou cestu po Kocourkovu okreskama. Co takhle těch 70 miliard použít na podporu CZ firem na vývoj a výrobu EM a na zvýhodnění energie a povinného ručení pro lidi s vozidly malých kubatur nebo LPG a EM? toho se asi nedočkáš, zato si Romanovci přikoupí ještě kus Balkánu.
Pokud se tu budou prodávat EM, bude to beztak China s její kvalitou.

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#28 Příspěvek od Davidus »

jinak čez už podporuje elektromobilisty. Platí 125kč/100km (vím od majitele vozu) Na povinný ručení je taky sleva.

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#29 Příspěvek od Zmije »

hrabosh píše: Kamiony ale elektromobilem nenahradíš ....

Jinak já samozřejmě nezpochybňuju existenci rakoviny. Ale nemyslím si, že tím jediným viníkem je silniční osobní doprava ... Pokud si myslíte opak, tak bych prosil nějaké relevantní zdroje a né emotivní výkřiky o Žlutém kopci.
Zatím kamiony nahradit nelze, ale nikdo nedokáže říct kam se tech. pokrok dostane za 20, 50 let. Rakovina má rozhodně více příčín, rozkódovat která je významější a která méně se zatim nikomu nepodařilo, ale proč nezkusit odstranit dílčí příčiny. Navíc spalovací motory generují prach a hluk, stačí si vzpomenout na kauzu s pražskou magistrálou, která překračuje emisní limity.

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#30 Příspěvek od Davidus »

mezi městy se třeba auta ani nemusí pohybovat po silnici. Rakušáci se vozí mezi městy i s autem vlakem, je to rychlejší než se tlačit v zácpě. Nahrávalo by to EV, na vlaku by se mohl dobíjet a v místě určení by už dojel. Ubyla by úmrtnost, klesly by emise...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“