Stránka 2 z 3

Napsal: 22 črc 2009, 10:01
od tatramacek
Já jsem si na automat vždy stěžoval - ale mám BMW 5 - rok 1997 z automatem a přes zimu mne zlobil - to víte - psal jsem to tady - ale to bylo asi i tím že to auto jezdilo s těžkou nohou a adaptační hodnoty ŘJ toho automatu a řadil při vysokých optáčkách. Pak jsem si ho zase zajel já - jezdím z lehkou nohou a zase řadí fakt super a to auto má najeto už 240 000 km - ale dle mne má už více a automat vyměněn.... Je to opravdu obyč - klasika P,R,D,S,3,2, - bez možnosti sekvenčního řazení ale jak píši zatím řadí dobře a jsem za to moc rád... Jinak čumim na ten obrázek toho automatu - na ten hydrodynamický měnič - to je vlastně zařízení nahraující spojku že ? Dvě turbíny mezi jemiž je olej... Jedna je na motoru a druhá na převodovce že ? A přes ten olej je přenášena ta síla... - točivý moment motoru...

Napsal: 22 črc 2009, 12:06
od rnbw
A ten olej sa musi pravidelne menit. U nas to nikto nerobi a potom sa nadava na automaty.

Napsal: 22 črc 2009, 12:59
od Sandal
tatramacek:Ani to nmusí bejt celý měněný.Ty převodovky to vydržej.Maximálně seřídit tlaky a nebo vyměnit pás nebo lamely.
Jinak ten olej se má pravidelně měnit a hlavně udržovat správný množství.Málo oleje způsobuje přehřátí převodovky a jde do kopru.

Napsal: 22 črc 2009, 19:04
od urbanek
Sandal píše:Já mám Chevrolet Caprice s převodovkou Turbo Hydromatic.Takzvanou sedmistovku.Je to čtyřkvalt.
Dokonce dělali i Tráboše s poloautomatem.Jmenovalo se to Hycomat.
Hycomat je pouze hydraulicky ovládaná spojka, která začne zabírat až při určitých otáčkách, nebo se dá ovládat ručně lehkým zatlačením na šaltrpáku. Takže auto se ovládá jen pomocí 2 pedálů a řadí se "bez spojky"... akorát se s tím blbě rozjíždí do prudkýho kopce...

Napsal: 22 črc 2009, 21:15
od 1010
rnbw píše:A ten olej sa musi pravidelne menit. U nas to nikto nerobi a potom sa nadava na automaty.
Jo jo,to víš v papírech máš uvedenu doživotní náplň :roll: pak přijedeš do servisu že chceš vyměnit olej a filtr v automatu,koukaj jak zjara a strašně se diví proč to chceš :lol:

Napsal: 22 črc 2009, 21:16
od Sandal
Hehéé do prudkýho kopce.Jedinej Hycomat co jsem kdy viděl stál v Kutné Hoře na tom největšim krpálu v celym městě.A rypákem nahoru.Škoda že sem ho neviděl s tam rozjíždět.

Napsal: 22 črc 2009, 21:19
od 1010
rezis píše:
kbulda píše:Většina lidí, kteří říkají, že automat je na prd, se s ním nikdy nesvezla.
Vůbec neví o čem to je a jak se s ním v různých režimech dá řadit.
Tak tak taky ted uvažuji že dlší auto bude automat. Tedy jedině DSG. Nižší spotřeba, lepší zrychlení, možnost řadit manuálně....
DSG je super do tý doby,než se něco vys...zatím tady nikdo neřeší(nebo neumí nevím) repase,pouze výměna převodovky,cenovka je zajímavá :lol:

Napsal: 22 črc 2009, 21:25
od Sandal
1010 píše:
rnbw píše:A ten olej sa musi pravidelne menit. U nas to nikto nerobi a potom sa nadava na automaty.
Jo jo,to víš v papírech máš uvedenu doživotní náplň :roll: pak přijedeš do servisu že chceš vyměnit olej a filtr v automatu,koukaj jak zjara a strašně se diví proč to chceš :lol:
Vozy s automatama tady běžně nikdy nejezdili a asi nebudou a v servisech na to čuměj jak telata.Jináč filtr v automatu je jen nějaký sejtko nebo kus plsti pložený na dně vany kde se usazuje bordel.

Napsal: 23 črc 2009, 12:05
od rnbw
V mnohych servisoch su totalni dementi, ktori nevedia absolutne nic ani o autach, ktore tam maju kazdy den. Ked vidia automat prvykrat, tak to dobre nedopadne.

Napsal: 29 črc 2009, 20:57
od EKKAR
Automat je výborná věc pro člověka, který používá auto denně, na dlouhé trase a necourá po městě. Viz historické ŠM-11 s třírychlostním automatem PRAGA, jezdící v roli městské dopravy - to byl děs běs bída a utrpení. Automatickou převodovku do osobáků začali montovat v Americe, protože byla výhodná pro ženské - řazení je nemuselo zajímat a emancipační hnutí bylo silným veřejným tlakem. Navíc "uřadit fofrklackem špajzku" pro V8 s výkonem bratru 200-300kobylek nebyla práce pro něžnou ženskou ručku. Pružnost takového dlouhozdvihového motoru, obvykle osazeného vícekomorovým "karbcem", navíc dovolovala jezdit v takových režimech otáček, o jakých se malolitrážním evropským autům ani nezdálo - prostě ty "pětilitry" se chovají kapánek jinak, než evropská bzíkadla. Což neznamená, že neumějí solidně zatáhnout do vysokých toček, ale prostě pro běžný pohyb u nich stačí "brm brm brm" někde kolem tisícovky-půldruhé. Běžné sklony vozovek takové auto překonává pouhou setrvačností - prostě dvouapůltunová "amerika" se musí řídit tak trošku jako náklaďák - a tomu může odpovídat i rychlost reakce převodovky a její odstupňování.
Evropský trh začal automatice opravdu přicházet na chuť teprve tehdy, když se objevila relativně vyspělá elektronika, dovolující řadit "pod plynem" (ŘJ převodovky komunikuje s ŘJ motoru a prostě si sama ubere) a objevily se technologie, používající sekvenční řazení ať už pákou na podlaze, nebo klapkami pod volantem - á la F1. Prostě jsme na rozdíl od pohodlných a zhýčkaných Amerikánů zvyklí svému autu daleko více velet - a nemáme rádi, když nám do řízení "kecá" nějaká automatika. Ano, kdo si na automat zvykne (v Americe to vidí od dětství), už se nechce vrátit k prostému "kvrdlání manuálem" - ale kdo si chce dopřát pocit přímé kontroly, určitě nebude ani takový Easytronic nebo Tiptronic používat v režimu "full automatic" - ale kdo to umí, přiznejte si to - ten pocit z podřazení klidně i "o dva kvalty", samozřejmě s pořádným meziplynem, ten prostě nic nenahradí...

Napsal: 30 črc 2009, 09:46
od Lukas-Peca
EKKAR píše:Automat je výborná věc pro člověka, který používá auto denně, na dlouhé trase a necourá po městě. Viz historické ŠM-11 s třírychlostním automatem PRAGA, jezdící v roli městské dopravy - to byl děs běs bída a utrpení.
Proč se teda městské autobusy dosud osazují výhradně automaty a dálkové manuálem? Ono taky není žádná lahoda, za šichtu ve městě přeřadit i 1500x s manuálem (údaj našeho dopravního podniku). Na ŠM11 se ty převodovky hlavně dost kazily.

Napsal: 30 črc 2009, 17:16
od nekmil
Já tím "klackem mávám" asi třicet let a žádnou radost z toho teda nemám. :D

Napsal: 12 srp 2009, 22:26
od Sesi
Já třeba mám rád manuální převodovku, prostě rád řadím, jízdu si chci užívat a řadit kdy já chci. Pro mě ruční řazení k jízdě patří a hlavně při svižnějším svezení(a tím nemyslím ultrarychle, ale prostě normálně dynamicky). Proto bych auto s automatem nechtěl, nicméně to nezatracuju(jel jsem už s několika), docela šikovné je to do města(hlavně v kolonách) a taky volná ruka se hodí třeba pro jiné činnosti :D
A pokud beru praktické stránky - s automatem se zřejmě nevyhnu vyšší spotřebě(ovšem neřekl bych zásadně víc, záležet bude na konkrétním autu=druhu převodovky a motoru, pak stylu jízdy a kde se jezdí). Pak v případě poruchy to jasně mluví pro manuál - oprava nebývá problém, případně u běžného auta sehnat díly či celek od někoho nebo z vrakoviště. To u méně rozšířeného automatu půjde těžko, nebo to bude drahé, o značkovém servisu ani nemluvím. Pokud se rozhlédnu v okolí, tak manuál samozřejmě kraluje a neslyšel jsem o zásadní poruše(jestli vůbec o nějaké - tedy upřímně bychom do toho měli počítat výměny spojky, ale to je pro běžného majitele řekněme 1x během provozování, případně 2x za životnost auta), nicméně o pár případech poruchy automatu jsem slyšel i s "pěknými" cenami za opravy.

Napsal: 14 srp 2009, 01:31
od Quest
To tatramacek . Ještě před hydrodynamickými měniči byly automatické převodovky čistě na mechanickém principu za použití tzv. variátoru, což byl v podstatě klínový řemen (kovový) mezi čtyřmi kuželovými koly, které byly přibližovány/oddalovány od sebe odstředivými závažími. viz obr.[/b]

Napsal: 14 srp 2009, 07:27
od EKKAR
Quest (možná) nevědomky napověděl - tenhle systém pohonu vyráběla pro osobní automobily holandská automobilka DAF - viděl jsem takové auto na kanálu Discovery. Jeho "výhodou" bylo, že řadicí páka ovládala pouze reverzní převod, takže se řadilo pouze "Vpřed" nebo "Vzad" (a samozřejmě neutrál) - a auto mohlo jet stejně rychle dopředu i na zpátečku... Jednosměrnou variantu variátoru pak stále naprosto běžně používají mnohé skútry "s automatem" - pro tyhle miniaturní 50ccm agregátky je hydroměnič moc velký a těžký a starý dobrý variátor tak stále slaví úspěch.