restaurování NC450 - konkrétně

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#16 Příspěvek od Hill »

Jde o to, že doutnavka nesvítí po celou dobu každé půlvlny, takže stopa značky stroboskopu se nestihne zcela rozmazat.
LEDku nelze krmit jednoduše z Greaetzu přes odpor, okamžiky, kdy nesvítí, jsou totiž tak krátké, že značky nepostřehneš.
Obdélníkový průběh 100Hz je samozřejmě lepší, ale za těch 10ms se značka docela slušně rozmázne.
Úzkým impulsem bys dosáhl zřetelnější viditelnosti značky.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#17 Příspěvek od BOBOBO »

Zkrátit pulz pro LED lze i použitím zenerky v serii s LED .

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#18 Příspěvek od Crifodo »

Tamponový tisk http://tamponovy-tisk.cz/sluzby.aspx je relativně snadný způsob jak obnovit na menší ploše nápisy a zabývá se tím spousta firem. Původní technologie v Teslách bývala snad bez výjimky sítotisk, u velkých sérií je výhodnější a kvalitnější (geometricky), pokud se tedy neprasí jak to dělali u dálkáčů pro Teslacolory. Výroba předlohy pro síto je asi dražší než výroba tamponu, ale síto zase oproti tamponu vyžaduje bezvadně rovinnou předlohu, což nevím jestli ten gramofon má. S náklady na potisk jednoho panelu by ses mohl vejít do tisícovky nebo mírně přes, takže by bylo účelné sehnat si pár spolurenovátorů kteří by se přiživili.

Když už renovovat proč teda nepoužít original doutnavku, když tam cpát elektroniku buzení LEDky, proč tam už potom nenacpat rovnou řízení otáček s fázovým závěsem.

Nevím kde končí dobrodiní absolutní důkladnosti a kde se člověk stává její obětí :twisted: Když ti ty hrnky někdo rozhází, dá se to přežít??
teď koukám na foto panelu pro ovládání rychlosti, tam jsou nápisy plasticky vystouplé nad rovinu panelu? v tom případě by stačilo otisknout ho do roviny nějakého polštářku s kvalitní sítotiskovou barvou?
Zvláštní je, že panel má nápis SPEED CONTROLL se dvěma "L" :D v Tesle byl tehdy někdo třeskutě anglosaský :roll: co teď s tím...

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#19 Příspěvek od Cust »

Crifodo mimo jiné píše:Zvláštní je, že panel má nápis SPEED CONTROLL se dvěma "L" :D v Tesle byl tehdy někdo třeskutě anglosaský :roll: co teď s tím...
to bylo kvůli zmatení imperialisty...

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#20 Příspěvek od Crifodo »

Cust píše:to bylo kvůli zmatení imperialisty...
no nevím jestli imperialistův dojem byl právě zmatek

asi jako když jsem viděl sovětskou krabičku s názvem одеколон :roll:

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#21 Příspěvek od Cust »

myslíš jako kolínská, ale uvnitř s elektronikou? :-)

Uživatelský avatar
judeware
Příspěvky: 1085
Registrován: 04 srp 2009, 02:00
Bydliště: okres Písek

#22 Příspěvek od judeware »

Pánové, počet odpovědí i shlédnutí mě překvapil. Mám už celkem dostatek informací a započnu bádat :lol: . Je ale několik zásadních věcí, kde ještě plavu a informace jsem nedohledal:

-zdroj nových dílů (noha, antiskating, podtalíř, vypínač)
-typická hodnota průměru závěrné drážky LP/SP, je-li normována
-popsané potíže se zvedáčkem nikdo neměl???

Nemá někdo chuť zbaviti se NC420, 430, 440, 450 (množství=ležatá osma), 452, 500, 510, 580, MC400, 600C, 600Q (množství=ležatá osma) ???

pro Hilla & BOBOBO: zkusím všechno možné

pro Crifoda & Custa: překlep na panelu kvůli autenticitě ponechám - of course; však na některé vaše věty platí výrok z filmu: "Srandičky, srandičky, a v Labským dole visí rolba!"

pro Crifoda sólo: Hrnky mi nemá kdo rozhrabat. Řízení motoru se zpětnou vazbou??? U MC600 to bylo jasné - středový motor bez převodů, hallovy sondy, pokud by motor "kňournul" kvůli vnějšímu vlivu (otřes v místnosti, hypoteticky mžikový náhlý odpor v ložisku atd.), elektronika to dorovná. Ale - motor v NC450 (a dalších příbuzných modelech) já osobně chápu jako jakousi speciální formu "krokového motoru" (to píšu jen pro ilustraci, neberte to doslova). Je řízen frekvencí na hodinách 7474, pokud výstupní tranzistory pracují "bezvadně" a pokud zanedbáme výskyt vnějších vlivů (viz výše), pak při "ideálně" řešeném stroboskopu a obsluze, která nastaví potenciometr na H7, musí být otáčky "přesné". Pokud by byl 7474 buzen přesnou frekvencí z krystalového generátoru přímo (bez nastavování otáček metodou stroboskop -> oko, mozek, ruka -> potenciometr "speed controll" :wink: , pak by požadovaný počet otáček motoru musel být "naprosto přesný" (alespoň pro mě). Už leštím šupleru a jdu měřit průměr řemenice motoru a průměr podtalíře, ať ony fmot(33) a fmot(45) zjistím! Doufám, že jsou vyrobeny "přesně" :D :lol: :wink: .

p.s. neberte nic smrtelně vážně

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#23 Příspěvek od Hill »

Nezapomeň přitom započítat prokluz řemínku, podle stáří, stupně napnutí a čistoty povrchu se může pohybovat od nuly do -3%.
Spíš počítej větší odchylku a řemínek nech volnější, aby "sežral" ne zcela plynulý pohyb motorku a nebylo to slyšet v rušivém pozadí.
To bys musel rychlost řídit podle otáček talíře, skutečné otáčky motoru totiž budou muset být poněkud vyšší, než vyšly výpočtem.

Uživatelský avatar
judeware
Příspěvky: 1085
Registrován: 04 srp 2009, 02:00
Bydliště: okres Písek

#24 Příspěvek od judeware »

Výsledky měření pohonné části jsou tyto: průměr podtalíře=149.32mm; průměr řemenice motoru=18.80mm (alespoň u mne). To je převod 7.94x do pomala. Jsou-li zvoleny otáčky talíře 33 a 1/3, vychází mi 264 a 2/3 otáčky motoru za minutu (4.41 za sekundu). Při 45/min. má motor 357.3 otáček za minutu (5.955 za sekundu). Takže to elektronické řízení stroboskopické LEDky bude asi jednodušší, než odvozovat takovéhle zlomky Hz pro "přímé řízení" SMR300 8O . Ta malá řemenice se tedy šuplerou měří velice mizerně :cry: . Možná je správný převod 8x, což by u druhé rychlosti znamenalo počet otáček bez desetinných míst (???). Nevadí, stejně mám rekultivačních prací před sebou víc než dost dost ...

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“