Nesouhlasím poněkud, ale to neznamená, že chci být chytrý za každou cenu. Původně jsem chtěl napsat složité zdůvodnění, ale budu stručný. Nesouhlasím s tím efektivním proudem jako s příčinou stavu. Primárně je moment ss motoru s cizím buzením nebo derivačního dán středním proudem. Tedy v režimu, za kterého se motory s PWM normálně provozují - a sice, že jsou rázy momentu od pulsujícího proudu vyfiltrovány - mechanicky a/nebo filtrací proudu.
OVŠEM: jak říkáte, máte zkušenosti, jak jste je popsal. Při dostatečně nízké frekvenci a malém momentu setrvačnosti motoru a zátěže začne být dominantní chvění v systému a projeví se podobný efekt, jako u rázového utahováku na matice kol. Tudíž, že se projeví vrcholová hodnota momentu. To se pak nejvíce projeví v zastaveném až v zastavujícím se stavu. Motor pak ve vrcholech rázů "klepáním" překoná i moment zátěže přesahující střední moment. Jakmile se ale soustava dostane do stálého pohybu a bude mít dostatečný moment setravčnosti nastane podobný efekt, jako když se filtrační tlumivka dostane do spojitých proudů a rázy se vyhladí. Budou tam sice pořád, ale budou maskovány víceméně plynulým pohybem.
TAKŽE: zvýšený moment při nízké frekvenci je dán tím, že se na střední moment superponuje zvlnění, které ve špičkách pohne i větší zátěží. Zvýšený efektivní proud je pak doprovodný jev vyplývající z časového průběhu impulsního proudu.
Ono, principiálně vzato, co je příčina a co následek v elektřině? (Vypadl proud a vzápětí i napětí
). Mě se to vaše vysvětlení nelíbilo proto, že opomíjí všechny další okolnosti a spojit motor se zátěží přes pružnou spojku - čili přes mechanickou dolní propust s hraniční frekvencí podstatně nižší, než je frekvence impulsů, tak se to neprojeví vůbec a efektivní proud může být jaký chce.
Jo a v tom metru jsem měl na mysli trakci ne pomocné pohony a zdroje. Nové vozy nebudou regulovány pomocí odporů, jak ty staré ruské. Z 800V ss napájení v metru musejí nějak udělat proměnné napětí pro pohon. I když to není nejlepší příklad pro tuto debatu, protože trakční motory bývají sériové.
EDIT: až teď jsem si přečetl váš poslední příspěvek, psal jsem to na etapy. Takže bychom se nakonec asi někde sešli.