Stránka 2 z 3

Napsal: 14 lis 2009, 22:19
od czatlantis
kdyby 50eur...co jsem se naposledy díval, tak ta do mýho modelu stála 2700kč

Napsal: 14 lis 2009, 23:09
od rnbw
Mas pravdu, prave som pozeral na bateriu pre TravelMate 2400 a stoji asi 80 EUR.

Treba si uvedomit, ze nejakym zazracnym prepojenim sa nestane zo zlej baterie dobra.

Napsal: 14 lis 2009, 23:31
od czatlantis
Tak ta moje funguje už rok bez problému, takže asi tak...

Napsal: 15 lis 2009, 22:59
od PotPalo
Keď baterku pozná, ale nejde z nej a ani nenabíja, treba pozrieť v nej poistku. Buď je tam porcelánová poistka v tvare hranolu, je na nej napísané 5A (alebo podobne), alebo je tam iná poistka. Videl som aj takú, ktorá mala 4 vývody (obdĺžnik, na každej strane jeden), dva boli ako poistka, dva neboli zapojené. Keď sa prepálila, tak sa spojili tie dva nezapojené...

Napsal: 16 lis 2009, 01:37
od czatlantis
Tady tohle chování, že ju pozná, ale nenabíjí ani nevybíjí se stane, pokud se odpojí články od elektroniky - se nějak zablokuje či co. Pojistka je možnost až pokud tam člověk vyloženě něco podělá a šlusne to.

Napsal: 16 lis 2009, 12:46
od PotPalo
Mal som batériu, ktorá bola hlboko vybitá (dlho sa nepoužívala) a keď som ju dal v notebooku nabíjať, tak 5A poistka išla do hája. Otvoril som ju, vymenil poistku, články som opatrne nabil na minimálne napätie a dal do notebooku. Normálne sa nabila na plnú kapacitu a funguje bez problémov.

Napsal: 16 lis 2009, 12:53
od czatlantis
ty prasata tam nemaj proudový omezení na nabíjení?

Napsal: 30 bře 2010, 13:33
od ZdenekHQ
Jak to má zálohovaný nastavení BIOSu ? Kámošovi to zapomíná hodnoty, pořád to chce F1 při startu a občas to prý ani nejde pořádně vypnout.

P.S. Je to Travelmate serie 220, MS2109

Napsal: 30 bře 2010, 18:22
od Duvsan
Pokiaľ viem, tak na to je zvlášť baterka v tvare gombíka, tuším litiová, vo vnútri stroja. Možno niekde v blízkosti RAM-iek.

Napsal: 30 bře 2010, 19:55
od 8832
Baterky maju poistku proti skratu, hlavne aby to nerachlo ak sa to vnutri skratne (izolacia medzi článkami). Taka lion v skrate dokaze bezproblemov rozhavit do červena i hrubsi drat takze od plamena to nema daleko.
Tieto poistky byvaju jednorazove alebo vratne.
Tie vratne maju mierne vyžší odpor, pri dobrých článkoch a dobrej poistke je rozdiel max 10%.
Takze premostenim pridate 10% kapacity za cenu nebezpecenstva poziaru...
Niektore noname baterie tu poistku vobec nemaju, cim cinan usetri a este vylepsi menej kvalitne clanky baterky horsich parametrov sak co bys chtel za 500...

Zase sa to toci o vnutornom odpore tej baterie a prechodovych odporoch na kontaktoch a tej poistke.
Samozrejme aj ntb musi mat nastavene spravne hodnoty aby vedel kedy skoncit nabijanie a kedy je uz baterka vybita.
Kedze sa ale koli uspore casu pri vyrobe a koli tomu ye yiadna baterka nie je rovnaka, nastavuju tieto hodnoty s toleranciou tak sa moze stat ze ntb predcasne vypne baterku aj o 20%casu skor ako by musel aby sa nestalo ze sa baterka vybije dotla.

Niekedy je tazko zistit kde je problem na konkretnom pripade.
Moze sa stat ze hodnoty su mierne uletene a to zalezi minimalne na desastotinach volta.
Alebo su za*rate kontakty prachom a vznikne ubytok napatia pri odbere trebas 0.5V na pluse a 0.5V na minuse.
V takomto pripade spolu 1V roydiel.
Co myslite o kolko baterka vydrží menej?
Ak plne nabita ma 16,8V a uplne vybita ma 14V (4članky v serii), tak tam uz ten 1V rozdielu riadne zaváži.
Prakticky je nemozne koli tomu plne nabit baterku, lebo ako vieme nab. obvody su riesene tak aby neprekrocili 4,2V na clanok (v nasom pripade 16,8V).
Takze baterku nie je mozne nabit naplno a priblizne tretinu kapacity ani nie je mozne vyuzit aj keby bola nabita naplno, kedze za konektorom ntb kde elektronika mera napatie baterky je o volt menej pri plnom odbere.
Baterka ma v skutocnosti 15V ale ntb mera len 14V a vyhodnoti ze baterka je uz vybita.
Tolko teoria... :cry:

Napsal: 30 bře 2010, 20:05
od czatlantis
tyjo nějak se mi vůbec nezdá to, cos napsal...

Napsal: 30 bře 2010, 20:10
od 8832
Co presne sa ti nezda?

Napsal: 30 bře 2010, 20:14
od Andrea
Tak třeba ta nabíjecí/hlídací elektronika je uvnitř toho batterypacku, takže nějaké zašmudlané kontakty jsou mimo a kolik zbývá kapacita se notebook ptá té elektroniky v baterce.

Napsal: 30 bře 2010, 20:17
od czatlantis
no třeba to napětí, kdy se odpojí notebook se neměří v notebooku, ale měří ho ten akupack, takže přechoďáky sice dobrý nejsou, ale nezpůsobí předčasný odpojení

Nebo to, jak píšeš, že se to vlivem toho odporu nedobije na 100%: to je taky divný - vždyť to dobítí konstant napětím (poslední fáze) a odpojí při poklesu proudu pod nějakou hodně malou hranici-takže tam by se i ten třeba 1 ohm moc neprojevil.
EDIT: jo a navíc třeba u mýho to dělá ta elektronika v akupacku

Jo a ještě teda taky nevím, jak je to s těma pojistkama - co jsem zatím viděl akupacky, tak tam nic takovýho nebylo....jedině u Ni-Mh u mobilu jsem to viděl naposledy (bimetal)...

Napsal: 24 črc 2010, 14:54
od brkon
Ahoj, měl bych dotaz. jak rozlousknout baterku z notase, abych ji co nejmín poškodil. Je z Travel Mate 4101. dík.