Stránka 2 z 3

Napsal: 06 led 2010, 13:11
od breta1
rezbuch píše:OK, mohu vyzkoušet. Jen mi prosím ještě dopiš hodnoty všech ostatních součástek, abych to mohl zrealizovat. Díky

Jo a ještě tak na to koukám, ten výstup na relé potřebuji taky kladný, tj. spínané plus.
V tom případě jsem to upravil takto:

Napsal: 06 led 2010, 14:28
od frantajetel11
rezbuch píše: Jo a ještě tak na to koukám, ten výstup na relé potřebuji taky kladný...
Jestli se nepletu, tak ty potřebuješ spínat + tím relátkem = takže záleží jenom na tom, jak zapojíš silový kontakty, tudíž ten tranzistor PNP je zbytečnej. A ještě jedna věc k tomuhle zapojení - nevim proč je tam stabilizace na 5V, spíš by tam měl bejt transil 15V. A pokud to tlačítko nemáš přístupný (soudím podle toho, že na něm chceš zrovna + impuls), tak to stejně nebudeš moct použít, protože je zapojený až ZA stabilizací :?

Napsal: 06 led 2010, 15:12
od masar
Myslím, že obě zapojení (ode mne i od breta1) budou fungovat, ikdyž jsou mezi nimi m.j. i funkční rozdíly. Zatímco tlačítko v zapojení od breta1 má funkci START (STOP je po uplynutí času nebo odpojení časovače), v mém zapojení má funkci START/STOP s nulováním času. LED ve stavu STOP svítí trvale a při časování bliká. :wink:

Napsal: 06 led 2010, 15:15
od breta1
frantajetel11 píše:
rezbuch píše: Jo a ještě tak na to koukám, ten výstup na relé potřebuji taky kladný...
Jestli se nepletu, tak ty potřebuješ spínat + tím relátkem = .....
S tím tlačítkem se mi vloudila chybička, omlouvám se, už jsem to opravil.
K tomu napájení - v autě lítají někdy až neuvěřitelné napěťové špičky. Já dávám přednost předřadnému odporu a zenerce. Samozřejmě je možné to vynechat a napájet přímo a chránit třeba tím transilem, ale já dávám přednost té zenerce.
To přání výstupu jsem pochopil tak, že bude mít vinutí relé na zemi a spínat na plus, proto ten PNP. Ale to už jsou prkotiny.

Napsal: 06 led 2010, 15:16
od frantajetel11
JJ já nepsal, že to nebude fungovat, jenom že to nebude moct bez úprav použít :lol: viz výše

Napsal: 06 led 2010, 15:17
od frantajetel11
No opravil jsi to trošku blbě, páč potom bude mít na vstupu od tlačítka 6V nebo 7 a napájení 5 :?

Napsal: 06 led 2010, 15:21
od breta1
To vůbec nevadí, protože na vstupu IO je záchytná dioda proti + napájení IO a přes těch 22k ten proud vůbec nevadí.

Napsal: 06 led 2010, 18:58
od rezbuch
Abych to uvedl na pravou míru. Nějaké zapojení v autě bylo, řídící jednotka od vyhřívání okna se pokazila a topení se spínalo samo, třeba i když bylo auto vypnuté a zamknuté. Takže jsem odpojil výstup z jednotky ke spínacímu relé a taky jsem odpojil vstup do jednotky od tlačítka na palubce. Místo řídící jednotky dám vlastní zapojení a kvůli jednoduchosti a minimálním úpravám potřebuji spouštět časování pulzem +12V a výstup z časovače potřebuji taktéž kladný - ten se zapojí na rélé. Takže tak :). Teď tam mám časovač nějaký vlastní, jenže se spouští sám od sebe a možná se ani nevypíná (zatím jsem neměl možnost to pořádně vyzkoušet)...to jsem popisoval v jiném tématu. Takže místo toho mého dám jedno z vašich zapojení, až se k tomu zase dostanu. Zatím díky!

Napsal: 12 led 2010, 16:53
od rezbuch
masar: tak jsem nakoupil součástky na tvoji konstrukci. Koukám, že to máš nakreslené v nějakém programu. Nemohl by jsi z toho nechat vyjet DPS? A nebo si to klidně můžu překreslit do Eaglu.

Napsal: 12 led 2010, 18:14
od breta1
Ted me napadlo velmi jednoduche reseni jen s jednim IO 4541, pokud jsi uz nezacal stavet, zkus zvazit tuto moznost [trochu bych to musel promyslet].

Napsal: 12 led 2010, 18:18
od rezbuch
Mě je to uplně jedno, klidně ať to je jak to je, hlavně bych to potřeboval dostat na DPS. V Eaglu se mi nějak nedaří, schéma jsem nakreslil ale převést to na DPS mi už moc nejde.

Napsal: 13 led 2010, 09:36
od breta1
Tak jestli jsem správně pochopil datašít 4541, mělo by to fungovat na zmáčknutí tlačítka a celé jsem to zjednodušil (skoro je zbytečné vyrábět tišťák).
Konkrétní hodnoty součástek bychom doladili (když se rozhodneš pro tuto variantu).

Napsal: 15 led 2010, 10:16
od Petr-II
breta1 píše: Konkrétní hodnoty součástek bychom doladili (když se rozhodneš pro tuto variantu).
Tak vidim, ze se muj puvodni dotaz rozjel. Ted mam truchu casu, tak bych se do toho pustil, muzu poprosit o hodnoty soucastek pro max 10min. Diky.

Napsal: 15 led 2010, 21:52
od milan222
no to je problem ten, ze to zapomene nekdo vypnout... u 120gls bezny jev... jsou mrazy, a vyhrivame okno. zastavime, okno hreje, chcipneme, okno stale hreje. jdeme nekam, vratime se, otocime klickem, a civime na nevypnuty spinac vyhrivani zadniho okna... a to stacilo pridelat ten drat misto primo na baterku, prez pojistku na autoradio popr. na blinkry (od klicku vede tlustej kabel. 1250gls mely nektere radio prez klicek, nektere ne.

Napsal: 30 led 2010, 12:03
od rezbuch
A kdybych vzájmu jednoduchosti chtěl mít pouze systém stiskem zapni, stiskem vypni. Šlo by použít přímo nějaké relé s minimem součátek? Díky