Stránka 2 z 3

Napsal: 03 pro 2009, 19:09
od Andrea
marzou píše:http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... B%2028.pdf

to BgDestroy: ad 2) dokaž to :), technik na úrovni by měl argumentovat fakty, ne ve stylu "jedna bába povídala" :) ....
Tak to jsi trochu ustřelil. Bavíme se tu PICech a o AVR o 8-bitových jednočipech, tak tu neargumentuj dsPICema, nebo my vytáhneme AVR32 a ARM9, taky je to AVR a Atmel né? :roll:

Napsal: 03 pro 2009, 19:28
od marzou
Tak to by mě zajímalo proč se tak omezujete? Není to škoda? :) Proč se snažíte z krabičky sirek postavit vrtulník, to má smysl snad jenom z pedagogickýho hlediska, i když tady o tom trochu pochybuju :)

Jinak to AVR32 je srovnatelný s PIC32, na ARM9 PIC zatím nemá, ale na stránkách Microchipu najdeš zajímavý srovnání s ARM7 a podle nich je PIC32 prý výkonnější :), ale tohle jsem si sám zatím moc neověřoval, proto jim zatím věřím :)

Napsal: 03 pro 2009, 21:24
od BgDestroy
marzou píše:http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... B%2028.pdf

to BgDestroy: ad 2) dokaž to :), technik na úrovni by měl argumentovat fakty, ne ve stylu "jedna bába povídala" :) ....
Co s tym ako ja ? ja som vyjadril svoj nazor, nepotrebujem nic dokazovat, teraz sa sutredujem akurat tak na FFT

Napsal: 04 pro 2009, 08:44
od mihal
Seriozny vyrobca nejakej rodiny mcu vyda zeroven s cipom aj nejake aplikacne dokumenty, ktore pomozu s navrhom sw a v konecnom dosledku tak podporia predajnost. Ak hladas fft pre AVR, tak si vyhladaj prislusnu AN priamo na strankach vyrobcu.

Napsal: 04 pro 2009, 21:36
od eljaro
už jsem se ktomu nechtěl vracet ale "C" mně jaksi nenadchlo ! nemám nic proti lze vněm rychle vytvořít funkční aplikaci ale vyvolání knihovny pro řetězce či použití mat. vede ktomu že to stojí 500b kodu jen to hvízdne a o to tedy nikdo nestojí - ale jak říkám je to efektivní a rychlé u snadných úkolů ! u něčeho komlexnějšího je snadnější asm lze vněm provést libovolný skok od kudkoliv kamkoliv v ce to nelze ! strukturové programován ípředpokládá jasnou kodovou strukturu !

PS:omluvte pravopis dík

Napsal: 05 pro 2009, 08:53
od marzou
Vždycky máš něco za něco, zrovna včera jsem potřeboval odmocnit 32-bit číslo v 8-bit mpc, s matematickou knihovnou to byla hračka, navýšení kódu se pohybovalo zhruba v té výši jak uvádíš (pro zájemce to mužu zjistit přesně). Samozřejmě jsem to mohl naprogramovat v asm, ale kolik by mi to asi trvalo času? Daleko víc by mi asi trvalo odladění, abych mohl říct, že to počítá skutečně dobře. A jaké by bylo poté navýšení kódu? Možná podobné.....a to není motivující. Pokud mi nebude stačit programová paměť, optimalizuju program ručně přímo v C, např. najdu části, které by se dali sjednotit.... a to je pro mě mnohem jednodušší. Nebo prostě koupím mpc s větší pamětí.......těch pár korun navíc skousnu........na druhou stranu, pokud víš, že se těch naprogramovaných mpc prodá třeba sto tisíc, pak už se asi vyplatí programovat v asm, to už ušetříš "pár korun × sto tisíc - hodnota tvé práce".

Napsal: 05 pro 2009, 12:29
od Ragnol
eljaro píše:už jsem se ktomu nechtěl vracet ale "C" mně jaksi nenadchlo ! nemám nic proti lze vněm rychle vytvořít funkční aplikaci ale vyvolání knihovny pro řetězce či použití mat. vede ktomu že to stojí 500b kodu jen to hvízdne a o to tedy nikdo nestojí - ale jak říkám je to efektivní a rychlé u snadných úkolů ! u něčeho komlexnějšího je snadnější asm lze vněm provést libovolný skok od kudkoliv kamkoliv v ce to nelze ! strukturové programován ípředpokládá jasnou kodovou strukturu !

PS:omluvte pravopis dík
a k čemu potřebuješ skákat odkukoliv kamkoliv ? snad program má nějakej svůj danej běh a ten jde dodržet v obou jazycích.

Napsal: 05 pro 2009, 13:17
od marzou
V céčku můžeš taky skákat "odkudkoliv" "kamkoliv", samozřejmě je to "odkudkoliv" "kamkoliv" omezeno na takovou oblast, kde to má ještě smysl (je nesmysl skákat z prostředka jedné funkce do prostředka druhé), to samé platí pro asm, nebo alesoň mě nenapadá, proč by to tak být nemělo. A pokud chceš opravdu skákat z prostředka jedné funkce do prostředka druhé, lze to vždy vyřešit tak, aby jsi skoky nemusel používat. Skoky v C používám jen tehdy, pokud mám ve funkci nějaké větvení a chci se rychle v rámci dané funkce dostat někam dál.

Napsal: 06 pro 2009, 00:57
od BgDestroy
Programovanie v jazyku C
Vyhoda C je to ze v nom spravis program rychlo a zdrojak mas prehladny
Nevyhoda po skompilovani zabera program viacej a efektivnost vyuzitia vykonu MCU nie je az tak velka ako u asembleru


Programovanie v jazyku asembler
Vyhoda ked vie clovek tak velmi efektivne vyuztie vykonu MCU
Nevyhoda pri vacssich zdrojakov sa stava neprehladnym


V praxi sa to robi ze narocne casti na vykon MCU sa napisu v asemleri a v C si to nacistas v hlavickovom subore s priponou .h
Pre to treba kombinovat oba jazyky pre dosiahnutie lepsich vysledkov v kratkom case.

Napsal: 06 pro 2009, 15:37
od Ragnol
úsporu kódu v asm oproti v C bych tu zas tak rozlišoval. Tvoje je částečně pravdivý .. ale prakticky to hodně záleží na uživateli a programátorovi jak jednotlivé jazyky... v obouch se daj spáchat takový prasárny, že to až není hezký. A já osobně jsem zastánce kombinací těchto jazyků...

Napsal: 07 pro 2009, 01:35
od BgDestroy
Ragnol píše:úsporu kódu v asm oproti v C bych tu zas tak rozlišoval. Tvoje je částečně pravdivý .. ale prakticky to hodně záleží na uživateli a programátorovi jak jednotlivé jazyky... v obouch se daj spáchat takový prasárny, že to až není hezký. A já osobně jsem zastánce kombinací těchto jazyků...
sak o tom hovorim viz vyssie co som psal

Napsal: 29 říj 2012, 08:13
od Michaal
Bernard píše:Tak jo, článek jsem upnul: http://www.upnito.sk/subor/d9958522646d ... 941f2.html
Ahoj, chtěl jsem se zeptat jestli by se nenašel někdo kdo tento článek má a mohl by ho znova nauploadovat. Díky

Napsal: 29 říj 2012, 11:26
od Bernard
Proč ne. Eště ho mám schovanej.
http://www.upnito.sk/subor/337442879f7c ... 45f2f.html

Napsal: 29 říj 2012, 12:47
od Michaal
Ty jo, díky moc nikde jsem ten časopis nemohl sehnat. Ještě jednou díky... A teď hurá to prostudovat :wink:

Napsal: 30 říj 2012, 17:26
od mtajovsky
eljaro píše: je snadnější asm lze vněm provést libovolný skok od kudkoliv kamkoliv v ce to nelze
Určitým způsobem to jde, viz funkce setjmp() a longjmp(). Lze tak psát i korutiny. A dále jsou i C++ vyjímky, to je ale trochu mimo oblast mikrokontrolérů.