Stránka 2 z 3
Napsal: 03 pro 2009, 19:09
od Andrea
Tak to jsi trochu ustřelil. Bavíme se tu PICech a o AVR o 8-bitových jednočipech, tak tu neargumentuj dsPICema, nebo my vytáhneme AVR32 a ARM9, taky je to AVR a Atmel né?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Napsal: 03 pro 2009, 19:28
od marzou
Tak to by mě zajímalo proč se tak omezujete? Není to škoda?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Proč se snažíte z krabičky sirek postavit vrtulník, to má smysl snad jenom z pedagogickýho hlediska, i když tady o tom trochu pochybuju
Jinak to AVR32 je srovnatelný s PIC32, na ARM9 PIC zatím nemá, ale na stránkách Microchipu najdeš zajímavý srovnání s ARM7 a podle nich je PIC32 prý výkonnější
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
, ale tohle jsem si sám zatím moc neověřoval, proto jim zatím věřím
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Napsal: 03 pro 2009, 21:24
od BgDestroy
Co s tym ako ja ? ja som vyjadril svoj nazor, nepotrebujem nic dokazovat, teraz sa sutredujem akurat tak na FFT
Napsal: 04 pro 2009, 08:44
od mihal
Seriozny vyrobca nejakej rodiny mcu vyda zeroven s cipom aj nejake aplikacne dokumenty, ktore pomozu s navrhom sw a v konecnom dosledku tak podporia predajnost. Ak hladas fft pre AVR, tak si vyhladaj prislusnu AN priamo na strankach vyrobcu.
Napsal: 04 pro 2009, 21:36
od eljaro
už jsem se ktomu nechtěl vracet ale "C" mně jaksi nenadchlo ! nemám nic proti lze vněm rychle vytvořít funkční aplikaci ale vyvolání knihovny pro řetězce či použití mat. vede ktomu že to stojí 500b kodu jen to hvízdne a o to tedy nikdo nestojí - ale jak říkám je to efektivní a rychlé u snadných úkolů ! u něčeho komlexnějšího je snadnější asm lze vněm provést libovolný skok od kudkoliv kamkoliv v ce to nelze ! strukturové programován ípředpokládá jasnou kodovou strukturu !
PS:omluvte pravopis dík
Napsal: 05 pro 2009, 08:53
od marzou
Vždycky máš něco za něco, zrovna včera jsem potřeboval odmocnit 32-bit číslo v 8-bit mpc, s matematickou knihovnou to byla hračka, navýšení kódu se pohybovalo zhruba v té výši jak uvádíš (pro zájemce to mužu zjistit přesně). Samozřejmě jsem to mohl naprogramovat v asm, ale kolik by mi to asi trvalo času? Daleko víc by mi asi trvalo odladění, abych mohl říct, že to počítá skutečně dobře. A jaké by bylo poté navýšení kódu? Možná podobné.....a to není motivující. Pokud mi nebude stačit programová paměť, optimalizuju program ručně přímo v C, např. najdu části, které by se dali sjednotit.... a to je pro mě mnohem jednodušší. Nebo prostě koupím mpc s větší pamětí.......těch pár korun navíc skousnu........na druhou stranu, pokud víš, že se těch naprogramovaných mpc prodá třeba sto tisíc, pak už se asi vyplatí programovat v asm, to už ušetříš "pár korun × sto tisíc - hodnota tvé práce".
Napsal: 05 pro 2009, 12:29
od Ragnol
eljaro píše:už jsem se ktomu nechtěl vracet ale "C" mně jaksi nenadchlo ! nemám nic proti lze vněm rychle vytvořít funkční aplikaci ale vyvolání knihovny pro řetězce či použití mat. vede ktomu že to stojí 500b kodu jen to hvízdne a o to tedy nikdo nestojí - ale jak říkám je to efektivní a rychlé u snadných úkolů ! u něčeho komlexnějšího je snadnější asm lze vněm provést libovolný skok od kudkoliv kamkoliv v ce to nelze ! strukturové programován ípředpokládá jasnou kodovou strukturu !
PS:omluvte pravopis dík
a k čemu potřebuješ skákat odkukoliv kamkoliv ? snad program má nějakej svůj danej běh a ten jde dodržet v obou jazycích.
Napsal: 05 pro 2009, 13:17
od marzou
V céčku můžeš taky skákat "odkudkoliv" "kamkoliv", samozřejmě je to "odkudkoliv" "kamkoliv" omezeno na takovou oblast, kde to má ještě smysl (je nesmysl skákat z prostředka jedné funkce do prostředka druhé), to samé platí pro asm, nebo alesoň mě nenapadá, proč by to tak být nemělo. A pokud chceš opravdu skákat z prostředka jedné funkce do prostředka druhé, lze to vždy vyřešit tak, aby jsi skoky nemusel používat. Skoky v C používám jen tehdy, pokud mám ve funkci nějaké větvení a chci se rychle v rámci dané funkce dostat někam dál.
Napsal: 06 pro 2009, 00:57
od BgDestroy
Programovanie v jazyku C
Vyhoda C je to ze v nom spravis program rychlo a zdrojak mas prehladny
Nevyhoda po skompilovani zabera program viacej a efektivnost vyuzitia vykonu MCU nie je az tak velka ako u asembleru
Programovanie v jazyku asembler
Vyhoda ked vie clovek tak velmi efektivne vyuztie vykonu MCU
Nevyhoda pri vacssich zdrojakov sa stava neprehladnym
V praxi sa to robi ze narocne casti na vykon MCU sa napisu v asemleri a v C si to nacistas v hlavickovom subore s priponou .h
Pre to treba kombinovat oba jazyky pre dosiahnutie lepsich vysledkov v kratkom case.
Napsal: 06 pro 2009, 15:37
od Ragnol
úsporu kódu v asm oproti v C bych tu zas tak rozlišoval. Tvoje je částečně pravdivý .. ale prakticky to hodně záleží na uživateli a programátorovi jak jednotlivé jazyky... v obouch se daj spáchat takový prasárny, že to až není hezký. A já osobně jsem zastánce kombinací těchto jazyků...
Napsal: 07 pro 2009, 01:35
od BgDestroy
Ragnol píše:úsporu kódu v asm oproti v C bych tu zas tak rozlišoval. Tvoje je částečně pravdivý .. ale prakticky to hodně záleží na uživateli a programátorovi jak jednotlivé jazyky... v obouch se daj spáchat takový prasárny, že to až není hezký. A já osobně jsem zastánce kombinací těchto jazyků...
sak o tom hovorim viz vyssie co som psal
Napsal: 29 říj 2012, 08:13
od Michaal
Ahoj, chtěl jsem se zeptat jestli by se nenašel někdo kdo tento článek má a mohl by ho znova nauploadovat. Díky
Napsal: 29 říj 2012, 11:26
od Bernard
Napsal: 29 říj 2012, 12:47
od Michaal
Ty jo, díky moc nikde jsem ten časopis nemohl sehnat. Ještě jednou díky... A teď hurá to prostudovat
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: 30 říj 2012, 17:26
od mtajovsky
eljaro píše: je snadnější asm lze vněm provést libovolný skok od kudkoliv kamkoliv v ce to nelze
Určitým způsobem to jde, viz funkce setjmp() a longjmp(). Lze tak psát i korutiny. A dále jsou i C++ vyjímky, to je ale trochu mimo oblast mikrokontrolérů.