Stránka 2 z 2

Napsal: 18 úno 2010, 20:48
od Crifodo
můžeš jít třeba na 3V, podle toho jak ti záleží na životnosti baterie. Mezi hloubkou vybíjení a počtem cyklů je nějaký +- lineární vztah. Důležité je nenechat baterii vybitou, ale vzápětí znovu nabít.

Napsal: 18 úno 2010, 20:51
od rudoex
ZdenekHQ píše:Povoloval jsi klíčem plus místo mínusu a opřel ses o kastli ? :D
Mal som ampermeter do 700 amper tak som to priamo napojil na plus a minus a v tom rana ako z dela a cely vrch z akumulatora odtrhlo aj tu rukovet co sa prenasa akumulator.To je ponaucenie jak merat kapacitu akumulatora.

Napsal: 19 úno 2010, 01:21
od Jenda_KL
Basic píše:Ještě jsem neslyšel že by někomu olovo bouchlo :)
Já to viděl, bylo to startovací olovo v autě, 35Ah, normálně se utrhla jedna stěna. Stalo se to při pokusu auto nastartovat.

Napsal: 19 úno 2010, 06:55
od mi-ro
Basic píše:Ale jak je možný že to explodovalo? Při zkratu jiskra zapálila vodík? Já myslel že je to zašpuntovaný a vodík může bejt jenom uvnitř článků :)
Důvod exploze jsem moc nezkoumal ale myslím si, že při zkratu došlo uvnitř k prudké reakci, rychlému a silnému zahřátí elektrolytu a pak expanzi a následnému roztržení pouzdra beterie. Efekt mohl klidně dovršit i výbuch vodíku. Jisker bylo okolo všude hafo.

Napsal: 19 úno 2010, 08:43
od EKKAR
On totiž ten PLYN, který se uvolňuje při elektrolýze vody, není jen vodík - ale je to směs vodíku s kyslíkem - a tato kombinace je jak známo opravdu snadno zápalná - a tedy nebezpečná. Proto hrozí výbuch třeba i při obyčejném nabíjení, pokud aku silně plynuje v málo větraném prostoru - a NĚCO tam vytvoří jiskru.

Napsal: 19 úno 2010, 12:09
od Venda
Zažil jsem roztržení akumulátoru u vysokozdvyžnýho vozejku, kluk si na něm zvednul rám na formu, aby u toho nemusel klečet, a po chvilce svařování pěkná bomba, holt komu nebylo rady .... :brutalbox:

Napsal: 19 úno 2010, 13:37
od helios
Ja som zažil pipinu, ktorá čosi kutila v motore auta, naraz švác, výbuch, biely oblak nad autom. Pipina zrejme skratovala aku, tomu vystrelil vrch a baba dostala so ksichtu kyselinovú sprchu. Hneď ju brali na pohotovosť, ako dopadla, som sa už nedozvedel...

Napsal: 19 úno 2010, 14:08
od ZdenekHQ
Venda píše:Zažil jsem roztržení akumulátoru u vysokozdvyžnýho vozejku, kluk si na něm zvednul rám na formu, aby u toho nemusel klečet, a po chvilce svařování pěkná bomba, holt komu nebylo rady .... :brutalbox:
To měl ještě dobrý, včera údajně borec v královopolský zvedl paletu s trubkama dvěma háčkama místo předepsaných čtyř, jeden rupl a zasypalo ho to. Sice přežil, ale jen tak ze špitálu nevyleze....

Napsal: 19 úno 2010, 15:01
od EKKAR
ZdenekHQ píše:...údajně borec v královopolský zvedl paletu s trubkama dvěma háčkama místo předepsaných čtyř, jeden rupl a zasypalo ho to. Sice přežil, ale jen tak ze špitálu nevyleze....
Když je někdo blbej... Jasnej kandidát na Darwin´s Award, co jinýho?

Napsal: 19 úno 2010, 21:32
od Hape
V záručním listu k akumulátoru VARTA píšou:
Zápalné jiskry mohou vzniknout také uvnitř akumulátoru, např. přerušením vodičů, které vedou elektrický proud, když je současně nízká hladina elektrolytu v akumulátoru.

Napsal: 20 úno 2010, 00:08
od Artaban001
Když už se tu rozjela debata o hermetických olověných baterích, tak toho využiju a vpasuju sem svůj dotaz:

V práci jsme začali používat olověné "ventilem řízené" hermetické gelové baterie (24V/400AH) Už kolikrát se nám stalo, že pokud se hluboce vybitá baterie připojí na nabíječku (speciálně na to vyráběná nabíječka od Froniusa, má i teplotní kompenzaci ) nabíječka je ignoruje (nebo vyhodí chybu).
Tak připojujeme na klasickou přenosnou starou autonabíječku (trafo diody).
Baterie připojená má velmi malý odběr. třebas kolem 0.5A, není problém, aby napětí na baterii bylo i kolem 40V. Pokud to takhle ponecháme několik hodin, nabíjecí proud postupně vzroste a napětí na baterii samozřejmě klesá. Pokud se pak připojí nabíječ Fronius, v průběhu dne vzroste proud až na 150A a baterie se konečně začne nabíjet tak, jak se má.

Stává se to i u normálních "lead Acid" 6V, nebo 12V gelových baterkách, co se používají buď v UPS, nebo kdekoliv jinde?

Napsal: 20 úno 2010, 10:14
od Andrea
Artaban001 píše:Stává se to i u normálních "lead Acid" 6V, nebo 12V gelových baterkách, co se používají buď v UPS, nebo kdekoliv jinde?
Jo, ale nevím, jestli to není příznakem špatné kondice akumulátoru.

Napsal: 20 úno 2010, 10:19
od Crifodo
stává se to s chutí, i malé hermetické olověné krabice trpí sulfatací. Řekl bych že zejména ty hermetické.

Napsal: 20 úno 2010, 13:56
od BOBOBO
Mám za to , že by se PB nemělo hluboce vybíjet , jde o havarijní stav , a tak se nedivím , že takto nabíječka reaguje-považoval bych to za správnou reakci - havarijní stav = přítomnost obsluhy .

Napsal: 20 úno 2010, 15:05
od czatlantis
Pokud se vybitej aku nechá stát a pak se připojí na nabíječku, tak má velkej vnitřní odpor a při malým proudu vyletí napětí hodně nahoru....což nabíječka pozná a ignoruje je, protože tohle je chyba. Takže tímhle přístupem ty aku hodně rychle zrušíš - nevybíjej je tolik