kevin_mitnick píše:Ridici jednotka centralu se davala pod odkladaci kastlik u spolujezdce. Staci vytahnout ten plast a je to pod nim na dratech. Prvni ale skontroluj pojistky. Jestli se nepletu, tak ostrikovani svetel a central jsou na stejne pojistce. A kdyz ti to zamrzlo, tak pretizeny motorek shodil pojistku...
Díky za rychlou odpověď. Až se dostanu domů, tak na to kouknu. No já se teprve teď v tom začínám trochu orientovat. Nikdy jsem s tím nic nedělal, tak proto se tu ptám. Kouknu na pojistky a prohlídnu tu řídící jednotku.
Je zima, tak se objevují problémy , tak ještě jednou děkuji a dám vědět co s tím bylo
Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Kamoš mi doniesol Octaviu combi TDI Advantage(cca r.v2000), že mu dlhšiu dobu nejde centrál a medzi sviatkami mu "nenechavci" otvorili-vypáčili zámok. Teraz nevie ani mechanicky kľúčom zamykať.
Kúpil nejaký alarm(M-A02-RC), aby som mu to tam zamotoval. Čumím do schém octavii, a naviem kde to zapojit, ak vôbec sa to dá. Vonku je "kosa" tak by som to rád preskúmal teoreticky.
Otvoril som ten jeho pôvodný DO ...a kua, chýba mu tam kryštál, alebo kryštálový oscilátor (SMD cca3x7mm). Iba plôšky so stopami cínovania.
a/ Nevie niekto hodnotu toho kryštálu, prípadne aj kde by sa dal pozháňať?
a/ Dá sa dobastliť do octavky iný alarm, ktorý má výstupy(píšu 300mA vývody na Otváranie a Zatváranie)
Je to k tejto jednotke, DO je original, octavia je dovezená z Nemecka.
Na servisnom CD s rokmi 1999 až 2002 som nenašiel zapojenie, ktoré by odpovedalo skutočnosti.
To DO už nemám k dispozícii, možno to čo tam chýbalo (SMD súčiastka cca 3x3x8mm podľa plôšok) je vystupný keramický filter 433-434HMz- .. no neviem. Už to DO nemám v ruke.
Zdravím. Můj problém s origo centrálem bez DO je v opálených kontaktech mikrospínače v ,,motorku'' dveří u řidiče. Vyčistil jsem jej a fachčí,ale jak dlouho? Má označení DM-03,3A,125V AC. Na internetu jsem našel polský výrobek,ale není možné jej objednat-nedostupnost u prodejce. Nevíte někdo jakým typem by šel nahradit? Možnost je výměna motorku za čínu,ale to se mě nechce riskovat /možná zbytečná nedůvěra?/ a celý komplet od Jablotronu za 3000 Kč se mě zdá dost velká investice do 13 let staré feliny.
Dneska ráno jsem přišla k autu (felicie 1.3Mpi GLXi 1997) a už mě překvapilo, že najednou nefungoval centrál (nemám s dálkovým ovládáním). A nešlo nastartovat. Tak jsem usoudila, že je to baterkou. Manžel říkal, že je hodně stará. Tak jsem koupila na benzince novou a namontovala. Auto normálně startuje. No ale ten centrál dál nefunguje. Manžel se vrátí ze služebky až za 14 dní. Četla jsem příspěvky tady. A nevím, kde je pojistková skřín (nebo jak se tomu říká). Poradí mi někdo prosím? . Že bych aspon zkontrolovala tu pojistku, jestli je to ní. Přestěhovali jsme se a bohužel tu nemám žádného známeho chlapa . Prosím, poradte někdo, jak mám postupovat. Do servisu se mi zatím nechce. A sorry, že se vám tu motám do chlapské diskuze.
Klid, to se vstřebá.
Felina má pojistky na desce nad nohama spolujezdce stejně jako Favorit. Je potřeba si kleknout vedle auta na straně spolujezdce, ohnout se a podívat se na spodní stranu palubní desky zhruba do míst, kde má normálně sedící spolujezdec nárty. Je tam plastový knoflík zvíci desetikačky, který je potřeba odšroubovat a tím se uvolní ona deska s relátky a pojistkami. Odklopí se směrem dolů a dopředu, zůstane viset na pantíku. Pojistky jsou ty barevné (červené, modré, hnědé, oranžové ...) plastové špalíčky široké asi půl centimetru a dlouhé cca 2cm s malou oválnou dírkou na horní straně. Jsou zastrčené v jedné řadě vedle sebe, na každé je dvakrát vytištěno bílou nebo stříbrnou barvou číslo, které označuje její hodnotu. Dají se vytáhnout kolmo vzhůru z desky, někdy je potřeba mírně zaviklat. DŮLEŽITÉ JE POJISTKY NEPŘEHÁZET - takže vyndat jen 1, vyzkoušet a zastrčit zpátky - potom teprve vyndavat druhou.
Na zkoušení pojistek je nejlepší měřicí přípravek nebo malý multimetr, ale v nouzi stačí i plochá baterka a malá žárovka, případně tužková baterka a sluchátko ze starého telefonu nebo starší repráček - třeba z nějakého vraku rádia. S pomocí dvou kousků drátu se baterie zařadí do obvodu s žárovkou nebo s reproduktorem/sluchátkem. Žárovka musí svítit, reproduktor nebo sluchátko po spojení cvakne. Pojistka se po vyndání z té desky v autě vloží do některého místa obvodu - pokud je nepoškozená, žárovka se znovu rozsvítí nebo při přerušování obvodu s pojistkou je slyšet cvakání z repráčku. Pokud je pojistka vadná, žárovka nesvítí nebo repráček necvaká. Nahradí se novou, koupenou někde v obchodě s ND k autům, případně u pumpy - bacha, tam mají sady pojistek a ke všemu předražené. Každé auto má mít v povinné výbavě sadu žárovek + pojistek, kde by měla být aspoň jedna od každé hodnoty v autě použité.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ekkare, Felicie mela casto central zapojen primo z privodu (velke kabelove oko v pravym rohu pojistkovky) a pojistka je soucasti kabelu k centralu.
Central se u felicii montoval pod kastlik u spolujezdce - je potreba otevrit tu odkladaci skrinku a vybrat z ni plastovy vnitrek - lehce zapacit po obvodu a pak tahem smerem vzhuru. Central je cerna krabicka volne hozena na dratech v prostoru pod kastlikem. Je potreba jit po hrubem cervenem dratu smerem dolu k pojistkovce a hledat cerny kvadrik s pojistkou.
Pokud byl centrál z linky, měl pojistku na desce - jiná věc asi byla, pokud se dával třeba u prodejce jako "doplňková výbava navrch".
Jinak dík za doplnění.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ani mě nezasáhl proud při zkoušení pojistek v el.obvodu. Mluvila jsem s jedním mechanikem, a říkal, že pojistkou to nebude. Že u těch starších felicii se při výměně baterie odpojil centrál a je potřeba to celý nějak "něco". Takže zítra mám schůzku s autoeletktrikářem.
Já si myslím , že kecá , ale to je bez možnosti osobně pomoci jedno . Mám feldu s centrálem bez DO a aku bylo odpojeno mnohokrát , bez výše uvedeného efektu . Jinak ve svém okolí znám jen jednoho Autoelektrikáře , který si poradí s elektronikou a to ne na 100% . Sám jsem tu škatulku hledal dlouho i při vymontované kapličce . A když je airbag , tak u mne je napravo od volantové tyče napláclá na přepážku . A u pojistek nestačí kontrola na zkrat , ale je nutné kouknout , jestli na tu pojistku i něco jde .