alternátor 12V na 24V

Problémy s měřícími přístroji, detektory fyzikálních veličin, detektory kovů a další

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#16 Příspěvek od BOBOBO »

A jen pro info , tenhle altik byl i v trolejbusech .

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#17 Příspěvek od Atlan »

Chod niekam kde repasuju alternaty a kup tam repasovany altik na 24V/55A

Nikdy som to nezistoval ale pocet zavitou na statore bude tiez asi iny ako u 12V. budiace vinutie je urcite bine tensi drat viac zavitov. A este je otazka ako su dimenzovsane diody v altiku 9zaverne napatie0

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#18 Příspěvek od jano2 »

12V alternator da i50Vs plnym budenim,podla otačok,.V malotraktore s motorkovym motorom v ktorom sa použivalo 6V napajanie,použivam už asi 10 rokov povodne dinamo s leglerom na 12V.Bez problemov.

Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

#19 Příspěvek od dazby »

jen bych se vrátil k otázce, nestačilo by převinout tu cívku v motoru 11hp. který má startér a dobíjení?? myslím motor co je na těch zahradních traktorových sekačkách... nebo tam přidat nějakou co by dávala těch 24?? vyrobit??

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#20 Příspěvek od BOBOBO »

Určitě ano , ale získaný výkon by byl ve stovkách Wattů , to by Tě nejspíše nevytrhlo . Ale proč se bojíš alternátoru z vrakáče ?

Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

#21 Příspěvek od dazby »

tak altáku z vrakáče se nebojím. jen je opravdu velký. já bych potřeboval ušetřit místo a taky tu váhu. a také nechci vyrovit jen jednu mašinku a to se na na vrakač nemohu spolehat. toš nevím..

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

Víš hochu , fyzika platí , ať se Ti to líbí čineli . V alternátorové technice , stejně jako v jiných oborech , je taková asikonstanta , nově použitými technologiemi snižovaná , a to kg/kVA . Leda by jsi něčím překvapil sám .

Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

#23 Příspěvek od dazby »

Asi nepřekvapím.. ale mám altík který dává 28V. aby to nepřebíjel tak na to je nějaký regulátor, nebo bych mohl převod od motoru udělat takový, aby neměl víc otáček než kolik potřebuji z něj dostat?????

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

28V je naprosto normální katalogová hodnota pro nabíjení dvojice 12V baterek v sérii. Běžný "dvanáctivoltový" alternátor taky za běhu dává 14,4-14,5V - jinak by se vůbec nenabíjela baterie. Pokud nechceš shánět tovární "čtyřiadvacetivoltový" regulátor, můžu vyšpatnit plánky ze staršího Amára, tuším v nějakém Electusu to vyšlo - sice původně je plánek určen pro 12V, ale je snadné ho modifikovat na 24. To napětí 28-28,5V za běhu je ale naprosto v normálu - i ten "čtyřiadvacetivoltový" regec bys musel nastavit na stejnou hodnotu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

#25 Příspěvek od dazby »

zjistím jak je velký ten orig. regulátor velký.. to zese bute obluda. a jeké velikosti by byl ten vyrobený???

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#26 Příspěvek od EKKAR »

Je to navržené do původní škatule regulátorů PAL, co byly v šádynách a vůbec motorových vozidlech "Made in Czechoslovakia" za doby komančů.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

Alternátor 12V na 24V

#27 Příspěvek od dazby »

díky za odpovědi. ale ještě se zeptám.. Jak se točí alternátor je prý jedno, jde jen o správné chlazení a závit na hhřídeli. Zjistil jsem že mě stačí 24/20A.. Je možné předělat altik např. favorit? A pernamentní magnety?? to prý má vliv na příkon.. kde najdu někoho kdo by dokázal připravit sestavu aby nabíjela 2x 12 do série (24 /19-30A) předem děkuji za návody a podporu.

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#28 Příspěvek od Dingo7 »

Osobně myslím, že 12V alťas bude schopný dát vklidu 24V, ale s tím omezením, že osobně bych z něj netahal víc jak 1/3 "původních" Ampér a to navíc při poměrně vysokých otáčkách.

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#29 Příspěvek od Dingo7 »

jano2 píše:12V alternator da i50Vs plnym budenim,podla otačok,.V malotraktore s motorkovym motorom v ktorom sa použivalo 6V napajanie,použivam už asi 10 rokov povodne dinamo s leglerom na 12V.Bez problemov.
My sme to zase používali takto na motorkách(Jawa 250), věpředu 12V 55W halogen, 3roky bez poruchy pak to šlo do světa.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#30 Příspěvek od Atlan »

Len aby to diody v altiku rozdychali....

Odpovědět

Zpět na „Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin“