alternátor 12V na 24V
Moderátor: Moderátoři
28V je naprosto normální katalogová hodnota pro nabíjení dvojice 12V baterek v sérii. Běžný "dvanáctivoltový" alternátor taky za běhu dává 14,4-14,5V - jinak by se vůbec nenabíjela baterie. Pokud nechceš shánět tovární "čtyřiadvacetivoltový" regulátor, můžu vyšpatnit plánky ze staršího Amára, tuším v nějakém Electusu to vyšlo - sice původně je plánek určen pro 12V, ale je snadné ho modifikovat na 24. To napětí 28-28,5V za běhu je ale naprosto v normálu - i ten "čtyřiadvacetivoltový" regec bys musel nastavit na stejnou hodnotu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Alternátor 12V na 24V
díky za odpovědi. ale ještě se zeptám.. Jak se točí alternátor je prý jedno, jde jen o správné chlazení a závit na hhřídeli. Zjistil jsem že mě stačí 24/20A.. Je možné předělat altik např. favorit? A pernamentní magnety?? to prý má vliv na příkon.. kde najdu někoho kdo by dokázal připravit sestavu aby nabíjela 2x 12 do série (24 /19-30A) předem děkuji za návody a podporu.
My sme to zase používali takto na motorkách(Jawa 250), věpředu 12V 55W halogen, 3roky bez poruchy pak to šlo do světa.jano2 píše:12V alternator da i50Vs plnym budenim,podla otačok,.V malotraktore s motorkovym motorom v ktorom sa použivalo 6V napajanie,použivam už asi 10 rokov povodne dinamo s leglerom na 12V.Bez problemov.