lepidlo guma + odpadní oranžová roura

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jogo
Příspěvky: 1158
Registrován: 14 lis 2009, 01:00

#16 Příspěvek od jogo »

jogo píše:.....Lepidlo na lepenie izolácíí na vzduchové rozvody sa mi vidí ako lepší chemoprén - nemám teraz názov u seba.....
Takže je to
K-FLEX K 414
Na autíčko sa asi nehodí,
ale keď už som ho tu minule spomenul, možno v budúcnosti pomôže pri inom :)

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#17 Příspěvek od sr71 »

Pøidám se do tohoto vlákn a￾ nemusím zakládat nové - téma je podobné. Potøeboval jsem pøilepit kus gumy k plechu. Jako gumu jsem použil kus z vyøazené cykloduše - co to je pøesnì za materiál? Moc to totiž nedrží. Zkoušel jsem univerzální polymerové lepidlo https://ceys.cz/produkty/lepidla/total-tech/ pak i vteøinové lepidlo, ale na ty gumì nic z toho skoro vùbec nedrží. Èím by to ještì mohlo jít? Lepidla na lepení duší tu gumu nìjak naleptávají takže drží dobøe, ale to nebude fungovat na plech.
Anebo nìjaký nápad z èeho vzít tenkou odolnou gumu (rozmìr cca 12x3cm), podobnou té z duše, která bude dobøe lepitelná.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Duše se obvykle dělají z butylovýho kaučuku, jeho výhodou je vysoká pružnost, ale nevýhoda je v "mastnosti" povrchu, na kterej nechytá většina lepidel pro jiný materiály. Napadlo mě vytvořit z lepidla na duše (v podstatě nezpolymerovanej butylovej kaučuk ve směsi s nějakým rozpouštědlem) jakousi "mezivrstvu", kdy by se prostě lepil další materiál (třeba ten plech) na dušovou gumu namazanou tím lepidlem pomocí dalšího lepidla, například Chemoprénu. Prostě na kus duše namazat ten butylkaučuk a nechat podle předpisu zaschnout - a na protější stranu použít klasickej Chemoprén v provedení na nesavý povrchy. Případně namatlat tenkou vrstvičku Chemoprénu i na ten už zaschlej butylkaučuk.
Bohužel nepíšeš, jakou zátěž má takovej slep vydržet, nedá se podle toho nic lepšího poradit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#19 Příspěvek od sr71 »

No ten spoj by mìl vydžet takovou aspoò prùmìrnou zátìž. Chci z toho udìlat "vodotìsnou krytku" jako náhradu za pùvodní rozpadlou gumu u kliky otevírání kufru u auta (pod tou gumou je kovová klapka ovládající mikrospínaè).
(Nová se asi dá koupit jen celá lišta vèetnì osvìtlení RZ za cca více než 2000kè)
Přílohy
lišta.jpg

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

No, tady by to mělo vydržet, protože ten slep nebude namáhanej na tah ani na smyk/střih, de facto bude jen držet tu kovovou placku proti mikrospínači a okraje tý gumy bude držet okolní plech přitisknutej k podkladu, nebo se mejlím? Anebo ti jde o to přilepit tu gumu k tomu venkovnímu plechu a při každým otevírání kufru ji budeš zamačkávat dovnitř = v podstatě odtrhávat od toho venkovního plechu?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#21 Příspěvek od sr71 »

ta druhá možnost - už jsem ji tam zkušebnì pøilepil tak aby byla volnìjší/prohnutá a nebyla tedy tak namáhaná. Funguje to pìknì ale životnost toho slepu nebude tímto lepidlem asi nic moc.
Přílohy
kufr_02.jpg
kufr_01.jpg

Uživatelský avatar
Milan121
Příspěvky: 716
Registrován: 07 pro 2005, 01:00

#22 Příspěvek od Milan121 »

Čím se lepí v autě sklo na karoserii?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Jednorázově plněnou kartuší s polyuretanovým lepicím tmelem, kterej se vulkanizuje vzdušnou vlhkostí. Je k tomu ještě flaštička se speciálním základním nátěrem = "primerem" (kterým se natře speciální barva natištěná a vypálená na rubový straně skla podél okraje) a pytlíček s vatovýma štětičkama pro nanášení primeru. Ten primer naleptá barvu a na to se pak vytlačovací pistolí z kartuše nanese "klín" tmelu. Natírá se s ním i plocha v kastli určená pro doražení skla. Celý se to pak vezme přísavkama a pokud možno dvouchlapově se to plácne do kastle a minimálně na hodinu zafixuje. Na nanesení tmelu od napajcování primerem až po vložení skla do kastle je určenej maximální čas, obvykle to bejvá 30 minut, pak už výrobci negarantujou dosažení 100% vodotěsnosti novýho spoje. Po hodině od založení do kastle už by to mělo vydržet jízdu, po 6 hodinách by to mělo vydržet déšť střední intenzity - stěrače na nepřetržitej chod, po 24 hodinách je ten tmel plně "vytvrzenej" a provulkanizovanej. No a včil mi ogare pomudruj nad tím, kde splašit ten tmel, když v momentě kdy ho vymáčkneš z tuby/kartuše máš na jeho zpracování hodinu garantovanýho času - a na slepovaný povrchy potřebuješ spešl primer. Jedině zkusit najít někoho, kdo má servis na skla a zkusit se mu namotat k práci, ono v tý kartuši je samozřejmě toho tmelu trochu navíc, stejně jako v tý flaštičce primeru. Takže řešení by to bylo - otázka je, jestli se to podaří termínově spojit neboli aby tam Kosák byl s tím svým plechem v momentě, kdy bude servisák dělat nějaký to sklo.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“