Stránka 2 z 2

Napsal: 10 črc 2010, 11:38
od jogo
jogo píše:.....Lepidlo na lepenie izolácíí na vzduchové rozvody sa mi vidí ako lepší chemoprén - nemám teraz názov u seba.....
Takže je to
K-FLEX K 414
Na autíčko sa asi nehodí,
ale keď už som ho tu minule spomenul, možno v budúcnosti pomôže pri inom :)

Napsal: 20 bře 2022, 14:01
od sr71
Pøidám se do tohoto vlákn a￾ nemusím zakládat nové - téma je podobné. Potøeboval jsem pøilepit kus gumy k plechu. Jako gumu jsem použil kus z vyøazené cykloduše - co to je pøesnì za materiál? Moc to totiž nedrží. Zkoušel jsem univerzální polymerové lepidlo https://ceys.cz/produkty/lepidla/total-tech/ pak i vteøinové lepidlo, ale na ty gumì nic z toho skoro vùbec nedrží. Èím by to ještì mohlo jít? Lepidla na lepení duší tu gumu nìjak naleptávají takže drží dobøe, ale to nebude fungovat na plech.
Anebo nìjaký nápad z èeho vzít tenkou odolnou gumu (rozmìr cca 12x3cm), podobnou té z duše, která bude dobøe lepitelná.

Napsal: 20 bře 2022, 19:54
od EKKAR
Duše se obvykle dělají z butylovýho kaučuku, jeho výhodou je vysoká pružnost, ale nevýhoda je v "mastnosti" povrchu, na kterej nechytá většina lepidel pro jiný materiály. Napadlo mě vytvořit z lepidla na duše (v podstatě nezpolymerovanej butylovej kaučuk ve směsi s nějakým rozpouštědlem) jakousi "mezivrstvu", kdy by se prostě lepil další materiál (třeba ten plech) na dušovou gumu namazanou tím lepidlem pomocí dalšího lepidla, například Chemoprénu. Prostě na kus duše namazat ten butylkaučuk a nechat podle předpisu zaschnout - a na protější stranu použít klasickej Chemoprén v provedení na nesavý povrchy. Případně namatlat tenkou vrstvičku Chemoprénu i na ten už zaschlej butylkaučuk.
Bohužel nepíšeš, jakou zátěž má takovej slep vydržet, nedá se podle toho nic lepšího poradit.

Napsal: 21 bře 2022, 10:45
od sr71
No ten spoj by mìl vydžet takovou aspoò prùmìrnou zátìž. Chci z toho udìlat "vodotìsnou krytku" jako náhradu za pùvodní rozpadlou gumu u kliky otevírání kufru u auta (pod tou gumou je kovová klapka ovládající mikrospínaè).
(Nová se asi dá koupit jen celá lišta vèetnì osvìtlení RZ za cca více než 2000kè)

Napsal: 21 bře 2022, 16:33
od EKKAR
No, tady by to mělo vydržet, protože ten slep nebude namáhanej na tah ani na smyk/střih, de facto bude jen držet tu kovovou placku proti mikrospínači a okraje tý gumy bude držet okolní plech přitisknutej k podkladu, nebo se mejlím? Anebo ti jde o to přilepit tu gumu k tomu venkovnímu plechu a při každým otevírání kufru ji budeš zamačkávat dovnitř = v podstatě odtrhávat od toho venkovního plechu?

Napsal: 21 bře 2022, 20:10
od sr71
ta druhá možnost - už jsem ji tam zkušebnì pøilepil tak aby byla volnìjší/prohnutá a nebyla tedy tak namáhaná. Funguje to pìknì ale životnost toho slepu nebude tímto lepidlem asi nic moc.

Napsal: 21 bře 2022, 21:17
od Milan121
Čím se lepí v autě sklo na karoserii?

Napsal: 21 bře 2022, 22:42
od EKKAR
Jednorázově plněnou kartuší s polyuretanovým lepicím tmelem, kterej se vulkanizuje vzdušnou vlhkostí. Je k tomu ještě flaštička se speciálním základním nátěrem = "primerem" (kterým se natře speciální barva natištěná a vypálená na rubový straně skla podél okraje) a pytlíček s vatovýma štětičkama pro nanášení primeru. Ten primer naleptá barvu a na to se pak vytlačovací pistolí z kartuše nanese "klín" tmelu. Natírá se s ním i plocha v kastli určená pro doražení skla. Celý se to pak vezme přísavkama a pokud možno dvouchlapově se to plácne do kastle a minimálně na hodinu zafixuje. Na nanesení tmelu od napajcování primerem až po vložení skla do kastle je určenej maximální čas, obvykle to bejvá 30 minut, pak už výrobci negarantujou dosažení 100% vodotěsnosti novýho spoje. Po hodině od založení do kastle už by to mělo vydržet jízdu, po 6 hodinách by to mělo vydržet déšť střední intenzity - stěrače na nepřetržitej chod, po 24 hodinách je ten tmel plně "vytvrzenej" a provulkanizovanej. No a včil mi ogare pomudruj nad tím, kde splašit ten tmel, když v momentě kdy ho vymáčkneš z tuby/kartuše máš na jeho zpracování hodinu garantovanýho času - a na slepovaný povrchy potřebuješ spešl primer. Jedině zkusit najít někoho, kdo má servis na skla a zkusit se mu namotat k práci, ono v tý kartuši je samozřejmě toho tmelu trochu navíc, stejně jako v tý flaštičce primeru. Takže řešení by to bylo - otázka je, jestli se to podaří termínově spojit neboli aby tam Kosák byl s tím svým plechem v momentě, kdy bude servisák dělat nějaký to sklo.