Stránka 2 z 2

Napsal: 19 srp 2010, 07:56
od Jindra2
Fabia 1,2, 44 kW, vyrobeno 6/2009.

Napsal: 19 srp 2010, 09:27
od xmurgi
EKKAR píše:1)
2) spousta "takyservisů" automobilistům tvrdí, že olej vypouští a namísto toho olej odsává trubkou vsunutou do plnicího otvoru a jedním z kanálů (kterými má olej vytlačený nahoru k ventilovým vahadlům u OHV nebo přímo k vačkám u OHC stéct zpátky dolů do vany) prostrčenou ke dnu vany. V takto "ošetřených" motorech zůstane 90% svinstva, které se usadilo u dna vany, protože při vypouštění ho teplý olej rozvíří a pak strhne ven, kdežto odsávání se dělá většinou na studeném motoru - "prováděči" přitom tvrdí, že tak vysají z motoru víc starého oleje. Bodejť, protože mazací kanály jsou prázdné. Jenže studené svinstvo zůstane ve vaně - a po namontování nového čistého filtru a ohřátí motoru se opět zvíří a krásně za.se.re ten nový filtr - takže další výměnnou lhůtu auto jezdí nikoliv s plnoprůtokovým, ale s plnězacpaným filtrem...
V tomto smere nemas absolutne pravdu, olej sa vysava cez mierku oleja, cez kanal sa v zivote do vane nedostanes muselo by ist dole ventilove viko. Aspon u modernych motorov nie, myslim, ze ani v starych skodovkach to nebolo mozne. V podstate aj tento sposob je pouzitelny, casto-krat aj nutny,na niektorych vozidlach vypustaci sroub ani nenajdes (Mercedes). Pokial sa vysatie urobi pedantne tak je porovnatelne s vypustenim cez sroubu.
V podstate servisakov aj chapem, ze olej odsavaju, eliminuju totiz riziko problemov s vypustnym sroubom. Pri starsom aute nikdy nevie ake hovado pred nim olej menilo a ako dotiahlo vypustny sroub. Casto sa stane, ze po uvolneni ide zavit do vecnych lovist a servisak ma o robotu navyse, ktoru mu nik nezaplati.
Co sa tyka tvorby kalov a usadenin, tak pokial nieco take mas v olejovej vani tak olej na ktory jazdis je absolutny sunt, ktory treba akurat vyhodit. Vsetky aspon trosku lepsie oleje obsahuju prisadu proti tvorbe kalu. Olej je v motore od toho aby necistoty ktore nepoberie filter rozpustil a absorboval. Ak ich mas usadene vo vani tak v kratkej dobe ti upchaju saci kos.

Napsal: 23 črc 2011, 23:11
od ok1hga
Jessy píše:Nejake kaly u dna určite vznikajú (nevravím že hrudy, čo môžeš vyhadzovať lopatou), a určite je zdravšie vypušťať olej klasicky, ako odsávať
určitě klasicky vypouštět, zvláště je li na výpustním šroubu magnet, to tam bývá spousta bordelu . . .

Napsal: 19 lis 2018, 22:08
od sr71
Taky zastávám názor, že je lepší vypustit spodem pøes vypouš￾ák, a taky to tak dìlám, i když jeden z mechanikù v mém okolí jednoznaènì prosazuje odsávání vrchem. Jeden z dùvodù, tak jak tady bylo psáno je, že toho odsaje víc. Nenapadlo mì teda že by se olej odsával na studeném motoru. No a kudy to tedy v servisech odsávají? Pøes mìrku ((tam mì ten otvor pøipadá dost malý, to by musela být hadièka jako používají tøeba akvaristi), nebo jinudy?

Napsal: 19 lis 2018, 23:52
od robo
S tím odsáváním jsem se setkal u dvojí výměny oleje u mé Laguny II v naftě. Poprvé mechanik zahlásil že je strhaná hlava tak ať si koupím výpustný šroub a teď tak to uděla horem. U druhé výměny se šroub nepodařilo vyšroubovat a tak proběhl stejný způsob. Setkal jsem se s touto metodou vlasně poprvé až u Laguny a nevím nevím, nejsem mechanik, jestli má tento systém vysátí oleje vrchem pozitivní dopad pro motor a taky pro ten nový čistý olej. Mechaník tvrdí že je toto lepší způsob. Měním olej a filtr při 10 tisících a liji tam zn. Elf co doporučuje Renault.

Napsal: 20 lis 2018, 08:23
od sr71


Napsal: 20 lis 2018, 16:49
od Jenys
Ano, magnet byl, možná i je ještě, ale u převodovek. Důvod to má ten, že v převodovkách dochází k většímu mechanickému opotřebení na ozubení a piliny by se dostávaly do ložisek, jelikož tam není filtr, magnet je přidrží.
Co pamatuju, tak zátka motoru má jen z druhé strany prohlubeň, převodovka v zátce magnet.

Napsal: 20 lis 2018, 17:03
od witt
Mně to odsávání přijde nešťasné v tom, že je strašně jednoduché neodsát všechno. Není to zrovna metoda pro nezodpovědné. Když se ale dole povolí ten vypoušťák, tak to prostě vylítně všechno, včetně toho bordelu na samém dně.

Napsal: 30 lis 2018, 22:29
od satam
To snad není pravda. Z jednoduchého úkonu tady vznikla kovbojka.
Takže úplně jednoduše. Vypustit starý olej spodem přes zátku ve vaně. Nalít cca o 0,5l oleje méně, než je doporučeno. Nastartovat motor a nechat cca 1-2 minuty běžet. Vypnout motor, po cca 2 min. vyjmout měrku, zjistit hladinu oleje a pak dolít tolik, aby hladina byla cca v polovině mezi spodní a horní ryskou (min - max). Myslím, že není problém to pochopit.

Napsal: 30 lis 2018, 22:41
od EKKAR
Satame, vono to je poměrně přesně zodpovězený tady:
Jindra2 píše:Fabia 1,2, 44 kW, vyrobeno 6/2009.
Neboli že u haťapky se měří volej za studena, na rozdíl od jinejch motorů - důvodem je relativně velkej objem voleje zachycenej ve filtru a hlavním mazacím kanálu motoru - trvá minimálně půl hodiny, než to všecko steče zpátky do vany, takže těsně po nastartování motoru je v něm voleje zdánlivě míň než předepsaný množství - a tím i za tepla. Právě tím svým postupem bys milou Hádku Tří Pístů dokonale přelil ...

Napsal: 01 pro 2018, 07:35
od Eleman
Ale nepřelil. Po dvou minutách po vypnutí motoru zhruba v půli mezi ryskami, po celodenním stání pořád spolehlivě pod horní ryskou.
Co je tohle za vědu :roll: