A to se jako pro Slovensko předělávají auta tak, aby šly rozsvítit potkávačky samostatně, aniž by současně svítily obrysovky?tomasjedno píše:Jo, v SK je zákon (č. 8/2009 Z. z.) jiný. Pokud auto nemá DRL, tak za dne musí svítit potkávacími (§ 32 odst. (1)), a může k tomu svítit obrysovými (§ 32 odst. (4)), zatímco v CZ těmi obrysovými svítit musí.
To jde jen u Japonců (včetně maďarských) s modulem D.R.L., kdy při denním svícení jsou skutečně zapnuté (a podžhavené) jen potkávačky přes odpor a pulsní regulátor. Není-li v autě tento modul, jsou místo něj propojky. Otočným přepínačem se zapnou obrysovky a v další poloze hlavní světla. Pokud je v autě modul D.R.L., tím, že se na parkovačkách objeví napájení, zkraatuje relé regulátor s odporem a hlavní světla dostanou plnou šťávu.
Řešení vůbec ne blbý, a blbost by byla to předělávat.
Na to jsem narazil před dvěma týdny: když mi odešel v přepínači kontakt hlavních světel, obešel jsem ho prozatím samostatným vypínačem 16A. Než jsem tam dal relé, které simuluje otočný přepínač vypnuto-obrysovky-hlavní, neutekly ani dva dny - donutilo mě k tomu to, že jsem sice parkovačky vypnul, ale hlavní světla svítila dál. Ve dne jsem musel obcházet auto zepředu, abych se podíval, jestli se ten spínač bypassu nespekl (proud při zapnutí dvou halogenek je přes 70A, možná víc, ale ampérmetr nestihl ručičku vyhnat tak rychle; je spíše omezený odporem vodičů ke světlům a zpět od nich, odpor jejich studených vláken se totiž pohybuje v desetinách ohmu; teprve rozsvícené halogenky si berou obě dohromady nějakých 10A).