Stránka 2 z 4

Napsal: 23 říj 2010, 20:25
od pajik9999
pajosek2 píše:Vždy jsou dvě cívky do série a na konci spojené do jednoho uzlu uvnitř motoru. Už si ovšem nevzpomenu jak jse to přesně zapojuje.
my si asi nerozumíme ... přeci když mají označený vývody 1A, 2A, 1B, 2B, 1C,2C tak když připojím pípák na 1A a druhý konec na 2A, 1B, 2B, 1C,2C tak nemuže pípat vždy :-) měl by pípat pouze na 2A .... nebo se pletu ??

Napsal: 23 říj 2010, 20:28
od rezis
U dvourychlostního budou pípat všechny. koukni na to PDF tam to jde vidět krásně

Napsal: 23 říj 2010, 20:29
od vybihal
Jestliže je to dvourychlostní motor, jak říkáš, tak pípákem nic nezjistíš.
A podívej se jak je to zapojené na obr. co jsem poslal.

Napsal: 23 říj 2010, 20:36
od pajik9999
vybihal píše:Jestliže je to dvourychlostní motor, jak říkáš, tak pípákem nic nezjistíš.
A podívej se jak je to zapojené na obr. co jsem poslal.
nj ale to je dovný jak to mám teď připojit ?? když si nenajdu jednotlivý vynutí ??? jde o to že se to musí zapojit do vačkovýho přepínače kterej u toho byl a teď netušim co kam patří

Napsal: 23 říj 2010, 20:46
od vybihal
V jedné, nebo druhé poloze přepínače budou tři svorky spojeny. A trochu přemýšlej a měř na to Ti ten pípák stačí.
(To s těma šesti svorkama jsem trochu zdr..)

Napsal: 23 říj 2010, 20:48
od pajik9999
vybihal píše:V jedné, nebo druhé poloze přepínače budou tři svorky spojeny (bude jich spojeno ve skutečnosti šest, ale tři z nich jsou přívod a ty budou v druhé poloze propojeny na další svorky. A trochu přemýšlej.
mno dneska sme nad tim dumali s kamarádem elektrikářem celej den :-D:-D ona je o bruska z vrakoviště za par korun ale previn toho motoru byl velice drahej :-D a nechtěl bych to nějak 🤐

Napsal: 23 říj 2010, 20:58
od pajosek2
Musíš to proměřit ohmicky a rozdíly budou v jednotkách ohmů(možná).Teda pokud si to chceš ověřit,jinak to vyplývá z označení vývodů a přiložených nákresů. Samozřejmě pokud je to dvourychlostní a cívky jsou zapojeny do série po dvou a na konci spojeny do uzlu,tak to bude mít obvod při jajkékoliv kombinaci s rozdílem pár ohmů podle výkonu.

Napsal: 23 říj 2010, 21:36
od Roxio
:wink: Vypadáto že ten motor je motanej jako Dahlander buď D/YY nebo Y/YY good Luck. Měřák to jistí.

Napsal: 23 říj 2010, 22:56
od Artaban001
Měř to pomocí 24V AC trafa přes A metr a budeš to mít jednodušší..

elektromotor

Napsal: 24 říj 2010, 00:01
od kovar
Zapojení motorů je možno sehnat v obyčejných elektro technických tabulkách.Ale jestli je podezření na nekvalitní práci, tak je nejlepší se obrátit tam kde to opravovali a oni to rádi odzkouší!Je to taková malá hodinka pravdy.[/code][/quote]

elektromotor

Napsal: 24 říj 2010, 00:10
od kovar
Možná by bylo dobré ofotit štítek z motoru a zůčastnění fóra budou více vobraze.

Re: elektromotor

Napsal: 24 říj 2010, 14:28
od pajik9999
nj ale ještě jeden takovej zasadní problemek jak zjístítm jestli se jedná o zapojení D/YY neboY/YY na štítku nic nepíšou max otáčky víkonon a proud jinak se jedná o brusku elko 175 B

Napsal: 24 říj 2010, 14:55
od procesor

Napsal: 24 říj 2010, 16:24
od rezis
pokud se nepletu tak zda je to D/YY neboY/YY je ti z principu jedno. To už vyřešili v navijárně počtem závitů příslušných vinutí. Pro tebe z hlediska připojení je to jedno.
Pokud bych to připojovat do vypínače tak. Zjsitím si na kterých kontaktech se mi po zapnutí objeví napětí tedy L1-L3 a po přepnutí na jiné otáčky se to zkratne na ty připojím konce A1, B1, C1.
A pak pokud na zbylé tři připojím konce vinutí. Pokud je jich tam více ještě bych si ověřil zda jsou opravdu rozpojeny v jedné poloze a spojeny ve druhé aniž by se spínaly s čímkoli jiným. Prostě pár minut s multimetrem.

Napsal: 24 říj 2010, 17:54
od pajik9999
tak jsem tu zas jsou tam zurný odpory chtěl bych se poradit to zapojení mezi A1-A2 je 38,8R A1-B1 je 34,5R A1-C1 je 34,5R A1-B2 je 21,8R A1-C2 je 21,8R B1-B2 je 38,8R B1-C2 je 21,8R C1-C2 je 38,8R je v tom asi nějaký sistem jde o to jaký to je teda zapojení D/YY nebo Y/YY pak ještě mužu poslat fotky a přibližný zapojení vačkovýho přepínače vím kam patří fáze a vím kde byly přibližně vývody předtím jenže ten motor byl naprosto zčoudlej a nešlo to vubec proměřit vše mělo nekonečnej odpor