Stránka 2 z 3

Napsal: 10 lis 2010, 10:12
od frantajetel11
No ono to, že váha reaguje, ještě neznamená, že reaguje správně. Určitě to zjistíš diagnostikou.

čidlo

Napsal: 10 lis 2010, 21:23
od michal29
pokud to čidlo není ůplně kaput tak diagnostika zjistí prdlačku.

poznatky jsou momentálně takové, že po očištění čidla od prachu a namontování se auto přestalo po startu dusit a klesla spotřeba - na jednom z odporů byl nabalený prach

Napsal: 14 lis 2010, 16:39
od rolandt
taky mastny prach dokaze podstatne skreslit namerane mnozstvo vzduchu.

Re: čidlo

Napsal: 14 lis 2010, 23:00
od PeteBurns
michal29 píše:pokud to čidlo není ůplně kaput tak diagnostika zjistí prdlačku...
Kde si zobral takú informáciu? Hovorí ti niečo výpis živých dát? Diagnostika nie je iba výpis zaznamenaných chýb v RJ, ako si väčšina ľudí myslí...práveže výpisom živých dát a diagnostikou akčných členov sa dá zistiť oveľa viac :wink:

Napsal: 15 lis 2010, 12:48
od EKKAR
Jenže to taky tu diagnostiku "živých dat" někdo musí umět pustit a interpretovat... Když jsem se onehdá zeptal "takzvaného VAG diagnostika", jestli mám v pořádku obě lambdy, tak nejdřív hledal v paměti závad - a když nic nenašel, tak už už se chystal prohlásit, že jo. Tak jsem se zeptal, jestli by mi je nevyzkoušel přímo za jízdy (to diagnostika v laptopu musí samozřejmě umět). Nejdřív se kroutil, když jsem řekl že čas samozřejmě zaplatím, tak si došel pro asi tak 4cm tlustou bichli manuálu a začal študovat, jak se ta diagnostika za chodu vlastně dělá. Naštěstí uměl hledat v rejstříku a během asi čtvrt hodiny jsme vyjížděli z brány servisu, on na sedadle spolujezdce, laptop na kolenou a kabel v diagnostický zásuvce - a koukal jak Puk, co mu tam lítá za hodnoty... A jestli lambdy správně cyklujou podle regulace dávky vstřiku - to luštil jak panic pí*u, nosem rejdil po skle displeje jak rejsek...

snímač

Napsal: 19 pro 2010, 18:11
od michal29
zdravím takže po očištění čidla a opravě pneumatického ovladače auto zase funguje jak má, takže ještě jednou díky za rady.

obracím se ale zniovu na Vás s prosbou o radu: nemůžu se dopátrat správných hodnot odporu či napětí snímače polohy vačkového hřídele a snímače otáček na klikovém hřídeli u Fiatu Punto 1,2 8V rok 2000. závada je taková, že nelze nastartovat, vstřikovače fungují, čerpadlo tlačí ale chybí napětí na primáru zapalovacích cívek. víte? poradíte? díky Michal

Napsal: 19 pro 2010, 18:23
od EKKAR
Většina ŘJ snímá hlavně polohu kliky - na setrvačníku je udělaná mělká rýha tak, aby čidlo pracující na indukčním principu zaznamenalo průchod té drážky pod svou aktivní plochou a do ŘJ poslalo definovaný impuls. Program i mechanické uspořádání motoru jsou uspořádané tak, že ta drážka prochází pod čidlem v momentě, kdy je píst prvního válce v horní úvrati. Když vypadne signál tohohle čidla, ŘJ "si myslí", že se motor neotáčí a nedá zapalovací impulsy. Už jsem se s takovým problémem setkal na několika autech - nejdou nastartovat, přitom startér točí a vstřikovače stříkají - ale není jiskra, i když podle diagnostiky je zapalování v pořádku. Vyměň to čidlo otáček kliky a myslím, že na 99% budeš mít opraveno.

snímač

Napsal: 19 pro 2010, 18:27
od michal29
podle dostupných informací čidlo otáček vykazuje odpor jaký má(podařilo se zjistit) otázka je, jestli není spíš směrodatné výstupní napětí snímače než odpor

Napsal: 19 pro 2010, 18:35
od procesor
Ohmetrom zmeraš (rádove) stovky ohmov, a ak je zlé tak má moc, až nekonečno.
Ak železom pocítiš, že tam je magnet, musí byť čidlo OK. Dá sa to vidieť pri osciloskopickom meraní, kmitaním nad železným pásikom. Amplitúda závisí od rýchlosti pohybu a vzdialenosti-medzery.

Pri niektorých snímačoch sa musí nastavovať vzdialenosť snímača od rotujúceho kotúča. Často to býva oveľa menej ako milimeter.

snímač

Napsal: 19 pro 2010, 18:39
od michal29
no má mít 1134 - 1386 Ohm, bylo naměřeno 1156 Ohm

Napsal: 19 pro 2010, 18:51
od EKKAR
Obávám se, že ŘJ se neřídí statickou hodnotou odporu, ale že je pro ni rozhodující IMPULS, který čidlo vyvolá v momentě, kdy kolem něj prochází ta rýha na setrvačníku. Jestli tam je indukční senzor (jako že na 99,99% je), bude se v okamžiku průchodu značky kolem čidla měnit jeho odběr ze zdroje = ze vstupu ŘJ, který se v tomto případě chová jako zdroj se snímáním odebíraného proudu. Výsledkem je změna úbytku napětí na vlastním odporu čidla - a to ŘJ vyhodnotí. Jestli v senzoru třeba nekmitá oscilátor, bude jeho odběr stálý rýha nerýha - a ŘJ nemá svůj impuls na otáčku. Uvědom si, že nevyhodnocuješ statický signál, ale jeho změnu = HRANU IMPULSU!!!

Napsal: 19 pro 2010, 18:52
od procesor
Aj voltmetrom na rozsahu AC pomeriaš "nejaké" hodnoty kmitaním železa.

Napsal: 19 pro 2010, 19:01
od procesor
V tom čidle obyčajne je iba niekoľko stovák závitov Cu fi,0,08mm na malom magnetickom jadre. Ibaže to čidlo má 3 kontakty potom to bude čidlo kmitajúcim zatlmovaným oscilátorom, ale to pochybujem.

Napsal: 19 pro 2010, 19:07
od EKKAR
Nevím, jestli by v prostředí pod kapotou plném impulsního rušení obstál jako jeden z nejzákladnějších snímačů provozních dat motoru pouze pasívní senzor s magnetkem a cívečkou...

snímač

Napsal: 19 pro 2010, 19:29
od michal29
cituji : snímač je indukčního typu, tzn. že funguje učinkem změny magnetického pole při přechodu zubů pulzního kotouče(60 zubů bez dvou zuby???), tvoří ho pouzdro s permanentním magnetem a el. vinutím