Dovření všech oken po zamčení

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
cputakt
Příspěvky: 1234
Registrován: 01 lis 2005, 01:00
Bydliště: Karvínsko
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od cputakt »

Ten kondenzátor drží sepnuté rele jako by jsi držel klíček na zamykání tím pádem se aktivuje dojezd oken takže impuls se musí vzít z kabelu co jde do zámku.
Tady je schéma toho udělátka http://www.levnealarmy.cz/get_file.php? ... download=1 a přidávám fotku.
Přílohy
P1010408.JPG
(128.39 KiB) Staženo 46 x
P1010409.JPG
(137.37 KiB) Staženo 51 x

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#17 Příspěvek od Duvsan »

Tam musí byť strašný prúdový nápor pri nabíjaní toho kondu. Keby som to riešil ja, použil by som omnoho slabší kondenzátor a posilnil by som ho tranzistorom.

Uživatelský avatar
miso09031
Příspěvky: 13
Registrován: 10 čer 2010, 02:00

#18 Příspěvek od miso09031 »

cputakt - dakujem skusim to..

Duvsan - a aky kondenzator by si tam dal? a tranzistor by si dal jaky? a kam?:/ dakujem

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#19 Příspěvek od frantajetel11 »

To cputakt: 8O 8O 8O tywoe to si někdo dělá prdel - tohle je fakt někdo schopnej "profesionálně" vyrobit a prodat??? :? To se mi zdá :tlucek:

Uživatelský avatar
cputakt
Příspěvky: 1234
Registrován: 01 lis 2005, 01:00
Bydliště: Karvínsko
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od cputakt »

Ano tohle normálně prodávají pro koncern VW viz tady
http://www.rakso.cz/detail/skoda-auto/m ... vani-oken/

http://tuning.autodoplnky.cz/autoalarmy ... -s40049048

a je toho více.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#21 Příspěvek od Duvsan »

Tak narýchlo; tranzistor PNP, emitor k + napájaniu, kolektor k relétku, od emitora k báze odpor a od bázy ku kostre ten elektrolyt. Elyt by som zvolil tak 1000uF a odpor skusmo. Ešte odpor od emitora ku kostre zaisťujúci vybitie toho kondenzátoru. Predpokladám, že sa spína + pól napájania a - pól je kostra.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#22 Příspěvek od Duvsan »

Tak narýchlo; tranzistor PNP, emitor k + napájaniu, kolektor k relétku, od emitora k báze odpor a od bázy ku kostre ten elektrolyt. Elyt by som zvolil tak 1000uF a odpor skusmo. Ešte odpor od emitora ku kostre zaisťujúci vybitie toho kondenzátoru. Predpokladám, že sa spína + pól napájania a - pól je kostra. Nemám, čím by som to namaľoval, leda tak v Gimpe, alebo ručne. Ale teraz už nie.
Ešte som zabudol jeden odpor v sérii s kondenzátorom.
Naposledy upravil(a) Duvsan dne 23 srp 2011, 01:19, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
miso09031
Příspěvky: 13
Registrován: 10 čer 2010, 02:00

#23 Příspěvek od miso09031 »

neviem si to predstavit. keby sa ti to chcelo namalovat tak sa da aj napr v skicari

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#24 Příspěvek od Duvsan »

Načarbal som to v Paint shope. Z ľava je napájanie, z prava pripojiť relétko. Snáď som nevymyslel koninu. Prosím zdatnejších, vymyslite niekto hodnoty tých súčiastok, alebo niečo iné.
Přílohy
1.png
(1.9 KiB) Staženo 33 x

Uživatelský avatar
miso09031
Příspěvky: 13
Registrován: 10 čer 2010, 02:00

#25 Příspěvek od miso09031 »

a kde napojim impulz zo zatvarania okien?na relatko?na cievku?

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#26 Příspěvek od Duvsan »

Tú schému ignoruj. Zle som pochopil situáciu. Ráno múdrejšie večera. :)

Uživatelský avatar
miso09031
Příspěvky: 13
Registrován: 10 čer 2010, 02:00

#27 Příspěvek od miso09031 »

hh:) inak keby si to potom kreslil tak by som poprosil cele, aj to relatko jak zapojit aj ten kondik, niesom taky zrucny..dakujem pekne :)

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#28 Příspěvek od Duvsan »

Pokus č. 2. Snáď to bude pochopiteľné. A poinformuj, či som pochopil správne úkol. :) Ak áno, tak spínačom sa nabije kondenzátor C, ktorý sa potom vybíja cez odpor R1 a tranzistor, ktorý súčasne budí ("napája"). Ubatt trvalo pripojíš k baterke. Na to by mal poslúžiť drôt vedúci ku spínacím kontaktom relétka, druhý drôt vedie k motoru (ak som pochopil správne situáciu; ja také auto nemám). Kondenzátor daj 1000uF a odpor skús skusmo. R2 je obmedzovací odpor, povedzme tak 10 Ohmov, môžeš trochu viac, hodnota nie je kritická.
Elegantnejšie by to bolo s MKO alebo s SKO, popr. s OZ, ale to už nechám na zdatnejších.
Přílohy
Untitled.png
(13.29 KiB) Staženo 41 x

Uživatelský avatar
miso09031
Příspěvky: 13
Registrován: 10 čer 2010, 02:00

#29 Příspěvek od miso09031 »

na kolektor ide stale napatie?emitor ide na cievku a relatko ma zopinat prud z centralu, ano?nejako mi to nejde do hlavy.. :/

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#30 Příspěvek od Duvsan »

Pochopil si správne. Ovšem, vychádzal som z predpokladu, že spínací impulz je +12V. Ak je tomu ináč, tak ma oprav.
Ten impulz má nabiť kondenzátor a ten sa potom má pomaly vybíjať cez tranzistor, ktorý je vo funkcii emitorového sledovača a má napájať to relétko, ktoré zase má pripojiť motor. Rýchlosť vybíjania kondenzátora C stanovíš jeho kapacitou a odporom rezistoru R1.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“