Stránka 2 z 2

Napsal: 17 úno 2011, 22:58
od feliz_navidad
To je frekvence za třífázovým usměrňovačem...

Napsal: 17 úno 2011, 23:04
od Jenda_KL
hezký, tohle bych i věděl, ale kde je to napsaný na tý tlumivce jsem furt ještě nezjistil. Úplně nejskvělejší by bylo znát, jak se k tomu číslu dostat.

Napsal: 17 úno 2011, 23:07
od feliz_navidad
Citace:
"DC TLUMIVKY do napěťového meziobvodu frekvenčního měniče SV
SM Pro 6p usměrňovač (f=300Hz), I = Id se zvlněním +/- 10 %,..."

Zavolej si do toho Elektrokovu, co potřebuješ a domluv se s nima...

Napsal: 17 úno 2011, 23:07
od WLAB
Druha cast vypoctu mi nejak unika, kazdopadne mi letmo vychazi, ze pokud vse bude idelani a motor nahradime zkratem bude narust cca 350A/ms a zvlneni pri 12kHz PWM 1:1 asi 14A coz, vztazeno k tem 40A, neni malo. Takze 1.6mH neni kdovijaka hodnota. Hmm, tak to by chtelo neco znacne masivnejsiho nez E65 :) . Zkus to pro zajimavost spocitat. Bohuzel ani tu civku 1.6mH nemas.

Napsal: 17 úno 2011, 23:21
od Jenda_KL
pravda, i tak je to zvlnění hodně. Mám na dílně nějaký ocelový výpalky tak to zkusmo namotám na to.
Dneska to ale dělat nebudu, jdu si nechat zdát o ideální tlumivce ))

Napsal: 17 úno 2011, 23:37
od WLAB
Nevim, co je to vypalek, ale jestli to vypada jako ingot, tak to neni idealni material na jadro civky pro 20kW SMPS @ 12kHz...

Napsal: 20 úno 2011, 15:49
od mtajovsky
Jaká je indukčnost kotvy motoru? Ta by měla dále snižovat zvlnění proudu. Možná bude na motoru spíš udána elektromagnetická časová konstanta. Dál by se mělo zkontrolovat, jestli bude tlumivka v uvažovaném rozsahu řízení pracovat ve spojitých proudech, protože jinak se její účinek rapidně snižuje.

Napsal: 20 úno 2011, 17:13
od WLAB
hlavne, aby 12kHz uz nebylo hodne na vyuzivani indukcnosti kotvy....

Napsal: 21 úno 2011, 10:30
od Jenda_KL
Metodou měření "multimetr" je to 7.5mH a nabuzený 6mH což mi trochu rozházelo představy.

Napsal: 14 kvě 2012, 16:24
od Jenda_KL
Sehnal jsem tlumivku s dvouma cívkama , 2x1.5mH.
Cívky spojil do série, měřák ukázal podivně 5mH.
Po zapojení do série s motorem to je podle mě bez výrazného efektu, jen ty šílené špičky se trochu omezily.
Vpravo je průběh na měřícím rezistoru , očekával bych zelený, je však červený.
Asi hodnota 1.6mH je spočítaná trochu víc chybně.
Co s tím?

Napsal: 14 kvě 2012, 17:54
od Andrea
Ta tlumivka je takzvaná kompenzovaná a pokud ji použiješ zapojenou jako nekompenzovanou, tak se velmi rychle přesytí a jako by tam nebyla. A na sériovém spojení dvou cívek 1,5mH na jednom jádře bys měl naměřit 6mH.

Napsal: 14 kvě 2012, 19:47
od Jenda_KL
Zkoušel jsem i prohodit vrchní cívku, aby byla "jako" kompenzovaná, výsledek byl o dost horší a proto si začínám myslet, že je 1.6mH zoufale málo, vzhledem k vlastním 6mH toho motoru.
Takhle motor "kňučí" neustále, v tom předchozím případě je slyšet jen když jde do zátěže.
To, že motor není zapojen mezi ty dvě cívky by nemělo snad ničemu vadit.

Napsal: 14 kvě 2012, 19:50
od Andrea
Když ji vykompenzuješ, tak tam není vůbec, si to změř, měla by mít 0mH. Prostě ta tlumivka je do filtru souhlasné složky o relativně malé amplitudě, takhle jako výkonová tlumivka se nehodí, přesytí se.

Napsal: 14 kvě 2012, 19:58
od Jenda_KL
Ano, byla tam (zhruba) nula, to jsem očekával.
Tahle tl. byla u DC servomotoru (15A/100V) a jak tam byla zapojená, to nevím. Driver měl modulační frekvenci 4kHz.
No. myslel jsem že ta tlumivka bude to nejjednodušší, není to tak.
Zkusím to nějak ještě jednou přepočítat a někde jí pak objednat...

Napsal: 27 srp 2012, 13:47
od FERYACT
Věř tomu co píše Andrea.Ve stejnosměrném obvodu jsi s tlumivkou nahraný.
Po přesycení se indukčnost nekoná.