Stránka 2 z 3

Napsal: 15 dub 2011, 06:20
od BOBOBO
Již dlouho se i pro domácí použití používají tyto motory s permanentem a usměrněním . Takové ty načervenalé uhlíky se používají pro "pomaluběžné" motory . Ze zoufalství uprav uhlíky z vyhozeného vysavače . Ty dnešní "uhlíky jsou i z takové srajdy , která nepráší , ale maže se . Uhlík bývá otrhaný právě z vysokého tepelného namáhání při hoření oblouku na špatném rotoru .

Napsal: 15 dub 2011, 16:51
od Hanizek
Opravdu to zatím vypadá na vadný rotor. Změř odpor (nebo ještě lépe indukčnost, máš-li čím) mezi sosedníma lamelama (po celém obvodu komutátoru).

Napsal: 15 dub 2011, 18:32
od mtajovsky
Male jiskreni ja na komutatoru vzdy, ale jestli se pri otackach jiskreni spoji v prstenec okolo celeho komutatoru nebo i treba pres jeho 1/4, byva to zavitovy zkrat ve vinuti kotvy. Uhliky z nizkonapetoveho motoru, treba sterace atd. bych tam nedaval, mezi lamelami komutatoru u str. motoru je transformacni napeti, ktere se uhliky zkratovava. Uhliky z nizkonapetovych motoru maji vyssi obsah medi.

Napsal: 15 dub 2011, 18:33
od varok
Uhlíky jsou právě jen ty čistě černé, jako bývají ve stěračových motorcích apod. nízkonapěťových motorcích. U uhlových brusek jsem viděl i ty čistě černé, ale v moji mám takové jakoby s měděným nádechem. To budou asi ony, že? To jsem se právě ptal, jestli bych mohl použít na motorek co je na 230V uhlíky z motorků z auta. Mám doma uhlíky na motorek ventilátoru chladiče, topení, stěračů a mají podobné rozměry. Některé by tam pasovaly, ale nevím, jestli je mohu použít, když jsou původně pro nízkovoltový provoz. Ty z té leštičky jsou takové ostřílené, jako z oblouku. Rotor má vinutí čisté, není spálené ani tmavé, jedině že by bylo vinutí špatně navinuto už od novosti.
A s těmi uhlíky. Mohu tedy použít ty nízkovoltové, nebo mám zkusit sehnat do nějakých mixérů, vrtaček, úhlových brusek apod. na 230V?

Napsal: 15 dub 2011, 19:28
od Atlan
ja som bol v tom že tie medene...su na väčšie prudy a su zaroven tvrdšie....

Napsal: 15 dub 2011, 19:58
od varok
No já právě taky v těch motorcích na nízké napětí často vídám ty čistě černé a u motorů s vyšším výkonem a na 230V vidívám většinou černé ale lesklé, nebo takové s přídavkem mědi.
Takže ty s nízkonapěťových motorků použít nelze? Hm, zkusím tedy nekde sehnat ty z větších motorů na 230V. Zatím děkuji za rady.

Napsal: 16 dub 2011, 20:52
od varok
Dnes jsem zjistil, že některé drátky na rotoru jsou přerušeny, proto asi motor nejede. Nevím, jestli už to bylo, nebo jsem to udělal já. nevíte prosím někdo, kolik by mohlo stát převinutí? A jak je to s vinutím na větší výkon, šlo by to? V drážkách rotoru je ještě dost místa, takže pár závitů navíc by tam vešlo. Nebo se na větší výkon musí vinout hrubším drátem?

Napsal: 16 dub 2011, 20:59
od Eleman
Tak to si myslím, že se vůbec nevyplatí. Za pár stokaček máš leštičku novou a z této ti ještě zbude náhradní lešticí kotouč.

Napsal: 16 dub 2011, 22:09
od Jirka
Vyplatí se to? Pro zajímavost sem pak napiš cenu za převinutí.

Napsal: 17 dub 2011, 06:55
od varok
Ano, to je ta má. Já ji koupil na inzerát za hodně výhodný peníz. Bohužel motor nebyl v dobrém stavu, majitel mě trošku ošidil. Chtěl jsem ji právě převinout, věděl bych potom, že něco vydrží, ne jako ty čínské sr...y. Jestli někde seženu firmu co převíjí motory, zkusím se zeptat, co by to stálo.
Pár typů leštiček mají nyní i OBI, ale cena 799,- kč, to se mi zdá na tu kvalitu hrozně moc. Stejně jako ty po...é nabíječky Filson apod. S tou kvalitou bych odhadoval cenu té leštičky maxim. 500,- kč.

Napsal: 17 dub 2011, 08:17
od jezevec
Jestli si myslíš, že ti to někdo převine do tří stovek, tak to si hodně velký naivka. Jen cena mědi bude skoro za tu cenu.

Napsal: 17 dub 2011, 16:22
od varok
Do pětset by mi to stačilo, ale cena bude asi ještě vyšší, že?

Napsal: 17 dub 2011, 17:59
od jezevec
varok píše:Do pětset by mi to stačilo, ale cena bude asi ještě vyšší, že?
Do pěti set???... když za 515,- je nová i se zárukou? Divná logika.

Napsal: 18 dub 2011, 07:23
od varok
Je to divné, ale kdybych si nechal navinout motor ve specializované firmě, která se tím zabývá, tak bych věděl, že to něco vydrží. Za 515,- kč koupím novou leštičku, ale pořád je to to bláto, které h...o vydrží.

Napsal: 18 dub 2011, 07:27
od mirosne
Prečo?Veď budeš mať 2 roky záruku.A na previnutý rotor Ti asi dajú len 3 mesiace.