Stránka 2 z 8

Napsal: 18 kvě 2011, 21:42
od procesor
Andrea ti napísala...že vyhodiť obidva tranzistory BCxxx (sú to lenivé mrchy a zrejme nimi tečie priečny prúd- vlastne ani iný poriadny prúd tam netečie tobôž nie do 740-ky). A ja by som vyhodil aj ten 220 Ohmový odpor v Gate IRF-ky. Stačí 56 Ohmov.
(Stará Škodovka má 4,4l spotrebu iba ak ide dole kopcom, a tiez toľko oleja/10 000km)

Napsal: 18 kvě 2011, 21:56
od rezis
Kdyby je likvidoval příčný proud nefungovala by polovina různých zapojení. Ale je fakt že 555 má zatížitelnost výstupu snad 200mA takže jsou naprosto zbytečné.

Napsal: 18 kvě 2011, 22:00
od Andrea
Tohle zapojení už tu před časem bylo, včetně debaty o smyslu těch tranzistorů.

Napsal: 18 kvě 2011, 22:03
od EKKAR
jambus píše:Jen na okraj:Mám starou felicii a s vodíkovým vyvíječem mimo město mám spotřebu cca 4,4 litry,takže psát tu jako nevěřící Tomáš a myslet si že je to blbost je jako myslet si ,že země je placatá.Neříkám,že to je jednoduché-o tom,že to je náročné na proud vím své.A teď prosím zkusme pořešit ty tranzistory-snad se tu nějaký rádioamatér najde a nebudu to muset zkoušet do nekonečna sám systémem pokus-omyl a neustále pájel nové tranzistory :-(
Ty 4,4l/100km by platilo jedině že bys tu felinu měl v dehtu a s turbem k tomu - v benzínu ani náhodou. Opravdu bys musel jezdit hodně z kopce a do kopce se nechat tahat na špagátě, abys takovou spotřebu dosáhl - i s vodíkem. Nějaké odhady "cca" a podobně jsou jen Tvoje zbožné a toužebné přání. Amatérských experimentů s vodou a vodíkem se už nadělalo mraky - jediný výsledek je, že KOMU NENÍ RADY, TOMU TĚŽKO MŮŽE BÝT NĚJAKÉ HOSPODÁŘSKÉ POMOCI...

Napsal: 18 kvě 2011, 23:31
od makino
Myslím že by pomohli nejaké vzorce od Faradaya, Coulomba atď.

Napsal: 19 kvě 2011, 02:28
od Burajko
Nie,to je viera...tam argumenty nepomozu. :cry:

Napsal: 19 kvě 2011, 08:06
od keemo
Ja uz len cakam kedy sa to presunie do HP... :lol:

Napsal: 19 kvě 2011, 08:49
od iginoiii
Podľa mňa je ale mierne nespravodlivé, keby dotyčného presuniete do HP. Jasne, možno rieši v podstate blbosť(neviem, nevyznám sa, nechcem sa vyznať), ale hneď na úvod to napísal, že chce riešit elektriku. Čo mu síce bolo z časti poradené, ale s ďalšou tonou spamu.

na druhej strane chápem aj neochotu poradiť, nedajbože je to nejaký aktívny zelený(ten druh, ktorý rieši v prvom rade peniaze pod záštitou ekológie) a za 5 rokov si kvôly nemu bude musieť každá domácnosť vyrábať vodík :) ... pod heslom, vodik do každej domácnosti za záchranu našej planéty.

tak či onak, prijde mi to voči nemu nefér.

Napsal: 19 kvě 2011, 10:50
od bohumilfulin
to zapojeni traznistoru je blbe, proto to hori. pouzij radsi podle prilohy. a na pin c.1 transformatou dej ten odpor trazistoru IRF. a klidne jej zmensi na 1 az 10ohmu.

Napsal: 19 kvě 2011, 13:49
od masar
Myslím, že tohle zapojení (od bohumilfulin) nebude dobře (v kontextu s principem funkce) pracovat bez dalších úprav.
to jambus: Podstatnou radu ti dala Andrea, tak se jí drž (té rady). Ty budící tranzistory jsou zapojeny poněkud nešťastně a to jim spolu s dalšími vlivy nesvědčí. Navíc jsou tam zcela zbytečné.
Na primáru trafa se indukují špičky vysokého napětí, které jsou omezeny pouze vlastními kapacitami cívky a ostatních součástí obvodu. Ve schematu chybí odpor v sérii s doutnavkou (zmiňovaný v originálním návodu), ale také tam chybí blokovací kapacity v napájecích větvích, což může způsobovat pronikání rušivých (nebezpečných) impulzních napětí a ohrožovat tak polovodičové prvky. Doporučuji tedy doplnit tyto kondenzátory (např. 1G/25V+M1 mezi +12V a GND, co nejblíže PCB).
Nenapsal jsi, jest-li jinak zařízení funguje (ladění kmitočtu atd.), což je velmi důležité pro život koncového tranzistoru. :wink:

p.s. K ostatním funkcím (deklarovaným a žádaným) se nechci vyjadřovat. Jen podotknu, že autoři projektů, postavených na rádoby základním fyzikálním výzkumu, by měli ovládat základní elektronické obvody na poněkud vyšší úrovni.
Takhle to smrdí šarlatánstvím už na dálku.

Napsal: 20 kvě 2011, 17:40
od Banda
Já chci taky jezdit za 4,4l/100km, kde se dá o tom najít více podrobností?

Napsal: 20 kvě 2011, 21:07
od EKKAR
Musíš si do auta namontovat řetěz a pedály - pak budeš jezdit klidně úplně zadara. Anebo si koupit do kufru "mlejnek" a nasadit do něj smečku vzteklejch křečků...

-

Napsal: 20 kvě 2011, 22:25
od ucho
Jambus: navštěvuješ ty stránky, odkud máš to schéma? Kam se poděly topicy s tím vyvíječem od Iv? (Dyštak PM)

Napsal: 21 kvě 2011, 17:59
od makino
V prvom rade by si mal dotyčný naštudovať absolútny základ čo je toto: http://sk.wikipedia.org/wiki/Faradayove ... lektrolýzy , a potom sa čudovať nad nejakým pseudozariadením. Keby si to prepočítal tak sa do takéhoto niečoho nepustí. Každý by chcel lacnú energiu a ešte k tomu bez nutnosti pohnúť rozumom, ale fyzika akosi nepustí, alebo má čierny odber elektriny na vyvíjanie vodíka. :breakdance:

Napsal: 21 kvě 2011, 19:26
od masar
makino píše:...Každý by chcel lacnú energiu a ešte k tomu bez nutnosti pohnúť rozumom, ale fyzika akosi nepustí, alebo má čierny odber elektriny na vyvíjanie vodíka. :breakdance:
Já chci taky! :wink:Obrázek