Stránka 2 z 5

Napsal: 20 kvě 2011, 13:17
od xxxEDISONxxx
a co to je za auto ? Nedávno jsem na cestě hasil tak 2 roky starého Opla kterému hořeli od alternátou plasty v motoru, majitel to ještě rozdmýchával dekou... uhasil to jeden a půl petky vody, neměl ani klíč k odpojení baterky. A když jsem odjížděl tak ani nepoděkoval... altík byl úplně do ruda. Kdybych neměl rukavice tak by mi ta pára opařila ruce. Ale okamžitě to přestalo hořet... ale kolem altíku všechno na sračku trubičky kabely no hrůza... Opravovat ten kabelový svazek musela být pravá rozkoš. Než to dáš do servisu radši odpojuj baterku ať ti to nechytí v garáži.

Napsal: 20 kvě 2011, 13:22
od bardot13
Spálený odpor na obrázku je R6 a má hodnotu 507R 1%.Je to odpor z rozsahu měření odporů rozsah x10 ohmů.Napřed zkontroluj zda je dobrá pojistka.

Napsal: 20 kvě 2011, 13:28
od dj_Paul
to neonProto:

EKKAR napsal že máš odpojit - pól,Ty jsi odpojil + pól.Tím měřákem jsi baterii zkratoval

Napsal: 20 kvě 2011, 13:32
od neonProto
zkratoval baterii, to jakože jeste navic jsem oddelal baterii? nebude funkcni? musim se stale omlouvat za moje trapne dotazy

Napsal: 20 kvě 2011, 13:34
od neonProto
jo ona ta - v textu navodu mela znamenat minus pol? tak dalsi muj kix, tam v tom textu bylo spousta - a ja myslel, ze to jsou pomlcky v textu :roll: jsem proste hnup no

Napsal: 20 kvě 2011, 13:39
od kokun
neonProto píše:zkratoval baterii, to jakože jeste navic jsem oddelal baterii? nebude funkcni? musim se stale omlouvat za moje trapne dotazy
:lol: :lol: :lol:
Baterii jsi neoddělal, ta snese hravě 100A - ten měřák jsi odrovnal několika ampéry :wink:
Ale řekl bych, že bys udělal lépe, kdyby ses raději věnoval tomu, čemu hovíš a nefušoval do něčeho, čemu nerozumíš ani za mák :roll:

Napsal: 20 kvě 2011, 13:42
od Yarda1
EKKAR píše:.....ale během těch několika zlomků sekundy je proud opravdu velký.....
Jaký čas asi může představovat "několik zlomků sekundy"?

Napsal: 20 kvě 2011, 13:44
od neonProto
bardot13: diky moc

kokun: je ve me velka touha tomuto tematu konecne alespon amatersky porozumet, takze jen tak neprestanu, problem je, ze se snazim posledni dobou porozumet spouste vecem a casu je malo :) jen si hrozne moc vazim teto internetove diskuzni moznosti - kdyz jsem pred chvili kecal s mamkou a rikam, ze tu diskutuju nad tim rozbitym merakem a spousta lidi mi radi, tak to dobre shrnula otazkou - jak muzou mit vsichni na tebe cas? a ja ji rikam, ze to taky nechapu :)

Napsal: 20 kvě 2011, 13:47
od EKKAR
Yarda1 - Už jsem to psal dřív předtím - tisíciny sekundy. Nelze to říct přesněji, protože proud se exponenciálně snižuje a počáteční hodnota je závislá na impedanci vodičů od baterky ke zmíněným kapacitám (miliohmy) a na velikosti těch kapacit (řád tisíců uF). Protože skoro každé auto kromě těch, která právě sjela z montážního pásu má jiné příslušenství, nedá se ani přesně specifikovat jak velké jsou ty impedance včetně přechoďáků ani kapacity...

Napsal: 20 kvě 2011, 14:36
od xxxEDISONxxx
neonProto píše:bardot13: diky moc

kokun: je ve me velka touha tomuto tematu konecne alespon amatersky porozumet, takze jen tak neprestanu, problem je, ze se snazim posledni dobou porozumet spouste vecem a casu je malo :) jen si hrozne moc vazim teto internetove diskuzni moznosti - kdyz jsem pred chvili kecal s mamkou a rikam, ze tu diskutuju nad tim rozbitym merakem a spousta lidi mi radi, tak to dobre shrnula otazkou - jak muzou mit vsichni na tebe cas? a ja ji rikam, ze to taky nechapu :)

Nemyslím si že je moudré aby ses v tom hrabal. Přece jenom je to auto a to auto musí pracovat v nějaké bezpečnostní třídě a ty tam můžeš svou neodbornou opravou způsobit nespolehlivost některých systémů. Na příklad: ti chcípne motor zrovna když budeš mít vykvaltováno z kopce, nebo ti přestane fungovat elektrický posilovač řízení, nebo ti v noci v zatáčce z neznámé příčiny přestanou svítit světla všechny a někdo to do tebe nakouří. Po pravdě je mi srdečně jedno čím se bavíš ale tímhle můžeš ohrozit ostatní.


A k tomu že na tebe mají všichni čas. Elektro opravář je většinou člověk zavřený sám někdy v nějaké dílně tak se nediv.

Napsal: 20 kvě 2011, 14:53
od neonProto
EDISON: diky za nazor, ja se v tom nehodlam nijak moc hrabat, jde mi ciste o to, abych si dokazal zmerit proud pri vypnutem zapalovani a vytahovat pojistky a pripadne zjistit, kde konkretnej muze problem byt - nechci platit servisu za jejich cas a nebo za to, ze to odflaknou

Napsal: 20 kvě 2011, 15:04
od xxxEDISONxxx
Já si všechno dělám sám protože vždy když si něco nechám dělat tak mi na autě něco zkur.. rada od člověka který dělal v auto elektro servisu. U jakékoli opravy stát a koukat co tam ten "kvalifikovaný mechanik" dělá. Tak pokud se do toho chceš ponořit doporučuji udělat si ze spálený pojistky takový adaptér na kterém budeš mít kabely k ampérmetru. A až opravíš ten multimetr tak zkus projet při vypnuté kíčku ty pojistky. Ještě jedna otázečka. Neinstaloval si si do auta náhodou autorádio sám tak žes připojil kabely rovnou na baterku a dotáhl sis je nějakou dírou do kabiny že ne? Nechci tě v žádném případě urážet ale viděl jsem to mnohokrát a největší frajeři to neměli vnitřkem auta ale venkem přes dveře... . ten ampérmetr chce mít na větší proudy nejméně 10A já mám přez tu pojistku 0,5ohm koňskej bočník a měřim na něm napětí.


dokonce jeden borec "tunyngář" si dal do auta sedačky z úplně jiného auta a elektriku pro všechny ty pohyby vyhřívání ofuk zadku a já nevím co ještě napojil výše popsaným způsobem. A pak se divil že zapomenuté vyhřívání sedačky v zimě úplně vysálo baterku... to nemluvím o tom že přivařit sedadla do vozidla je zásah do konstrukce takový že by správně vozidlo takto upravené nemělo dostat technickou a při kontrole policie by mu měla být zakázána další cesta.

Jinak k měření na automobilech je velký vstupní odpor voltmetru ve většině případů nevhodný. Když jsem to dělal na většinu závad jsme přišli zkoušečkou ze dvou led diod odporu kusu drátu a propisky.

Napsal: 20 kvě 2011, 15:49
od neonProto
Radio je tam mam pocit original. Auto jsme zdedili po dedovi a ten s nim skoro nejezdil, neupravoval, stalo v garazi.
Proslo akorat vymenou alternatoru, protoze stale svitila kontrolka dobijeni, coz tento problem odstranilo. Ale pak se tatka jeste kuchal v palubovce, protoze navic tu kontrolku i menil a vydelal pri tom radio.. mozna tam nekde vznikla chyba, i kdyz deda to uz roky dobijel pred kazdou cestou, takze tam je neco blbe uz dyl.

Napsal: 20 kvě 2011, 15:52
od neonProto
Otec me tvrdi, ze pri tom vydelavani jednotlivych pojistek mam merit napeti, prej proud ne a ze by to prej kontroloval za pomoci dvou dratu a svetylka. Ale ja su s nim dohadany, je alergicky na to, ze porad studuju vse na internetu a predcasne me hned vsechny teorie napada.. on v podstate tvrdi, ze merit proud je blbost, ze mam merit napeti. A ja su z toho jelen, nemam argumenty.

V podstate nechapu, kdyz bych meril napeti a vydelaval postupne pojistky, tak co se s napetim stane? A co tak zjistim?

Stejna otazka, kdybych meril proud?

A stejna otazka, kdyby to on kontroloval nejakym svetylkem/diodou. Na co by prisel?

Diky moc.

Napsal: 20 kvě 2011, 15:57
od EKKAR
Edisone, zkoušečkou dle tvého popisu se nedá lokalizovat nežádoucí odběr 200-300mA z baterie u zamčeného auta a při vypnutém zapalování. Auto je favorit.
Faktem ovšem je, že aspoň bez základních znalostí elektro a o způsobu, jak něco měřit je taková aktivita často likvidační - minimálně pro měřák... Což my tady bohužel neovlivníme, naopak se často dovíme až ex-post o takovém adeptovi elektrikařiny, že něco zkoušel...