Stránka 2 z 2

Napsal: 14 čer 2011, 16:22
od elblaza
mám v autě radio připojené na spínač světel.světla zapínám až po nastartování.takže nezapomemu rozsvítit,a ani vypnout světla po jízdě.

Napsal: 17 čer 2011, 16:10
od pepe363
Omlouvám se, úplně jsem pozapomněl na svůj příspěvek. Rozhodně díky za nápady a schéma, ale jako první jistě půjdu do auta, a proměřím kolísání napětí. Pokud se vážně ukáže, že za to může podpětí na napájení, vyřeším to nějakou maličkou baterčičkou - http://www.gme.cz/cz/akumulator-oloveny ... 0-188.html
Tu diodou oddělim od hlavní baterie, a použiju upravené zapojení zpožďěného vypnutí co se tu objevilo modifikované které bude spínat relé ze záložní baterky na spínací vstup rádia =)

A mělo by to být O.K =)

Napsal: 17 čer 2011, 17:04
od masar
V případě použití zvláštní baterky připojené přes diodu má zpožďovací obvod jaký smysl? :wink:

Napsal: 18 čer 2011, 19:27
od pepe363
Má smysl ten, že "podrží" napěťovej impuls na vstupu pro zapínání rádia od zapalování. Protože u mě ve Fordu Fiesta IV r.v. 1996 tento napěťovej impuls zmizí v době točení startéru. Takže v mezidobí na kabelu je prd =)

Napsal: 19 čer 2011, 10:42
od Atlan
pepe363 píše:Má smysl ten, že "podrží" napěťovej impuls na vstupu pro zapínání rádia od zapalování. Protože u mě ve Fordu Fiesta IV r.v. 1996 tento napěťovej impuls zmizí v době točení startéru. Takže v mezidobí na kabelu je prd =)
no ved to zabezpeči ta bateria navyše čo tam bude ach jo...

Napsal: 19 čer 2011, 12:28
od pepe363
No to žádné ach jo =D

Ta baterie bude držet dostatečné provozní napětí na hlavním napájecím vstupu rádia. Ale zapínat/vypínat se rádio nebude ručně, ale přes klíček.