Stránka 2 z 6

Napsal: 21 čer 2011, 15:44
od Crifodo
to je asi věc subjektivního názoru, já bych řekl, že o tom agregátku po 20m ani nevíš, zatímco takový hranolky nebo langoše v tom správným frtvacím oleji, to je čistě chemická zbraň :twisted: o hluku někde na pouti nemluvě.
Pro těch požadovaných cca 1.2 kWh tedy aspoň 12V 200 Ah AGM baterie, jestli je nechceš ždímat nadoraz a předčasně je odepsat.
Kdybys netrval na žárovkách, tak takový 4 x 22 úsporka Osram by musela nasvětlit stánek jak operační sál a i s účinností měniče by se to vešlo do 100W.
Kdo chce kam...

Napsal: 21 čer 2011, 15:44
od Andrea
GeorgeBr píše:Takže nikdo není chytřejší než já?
Asi ne. Tak nám hloupým ještě prozraď, proč nemůže být autobaterie a proč trváš na žárovkách, když existují úspornější zdroje světla.

Napsal: 21 čer 2011, 15:53
od GeorgeBr
chlapi, je mi jasné to co uvádíte, ale myslel jsem, že se najde ještě nějaké řešení... Já sám nad tím špekuluji již nějaký čas, ale žádné optimálnější řešení neznám....

Napsal: 21 čer 2011, 15:54
od Andrea
A o ženských jsi taky ještě nikdy neslyšel?

Napsal: 21 čer 2011, 15:58
od Zmije
Existují i palivové články, pokud tam naleješ voňavou slívku, tak ti zároveň poslouží jako vábnička. Na netu jsem dokonce viděl popis lunárních panelů, ale bližší info tam nebylo, tak nevím jak moc je to výkoné.

Napsal: 21 čer 2011, 15:59
od AmarokCZ
GeorgeBr píše:chlapi, je mi jasné to co uvádíte, ale myslel jsem, že se najde ještě nějaké řešení... Já sám nad tím špekuluji již nějaký čas, ale žádné optimálnější řešení neznám....
No asi nenajde, běžným přenosným zdrojem elektrické energie jsou jen akumulátory a "centrály", ani jedno nechceš, takže ti asi nikdo nepomůže.
Kdybys tam dal 54W zářivku, tak by ti stačil obyčejný akumulátor jako je v autě ... to je opravdu takový problém to někam "schovat" ?

Napsal: 21 čer 2011, 16:03
od jezevec
He, he, tvoje požadavky splňuje jedině magnetický motor... :smash:

Napsal: 21 čer 2011, 16:06
od Zmije
Parní stroj ještě nevyloučil. Možná by šel použít i trochu větší motor na sifón (jako se používají u leteckých modelů) a taky trochu větší bombička s CO2. A nebo vypustit bálon s héliem na vodivém drátku a skrotit statickou.

Napsal: 21 čer 2011, 16:08
od Andrea
Zatím to směřuje k MEGům, MAHGům nebo k chytání světla do pytle.

Napsal: 21 čer 2011, 16:10
od Crifodo
ve Švýcarsku jezdí autobusy na setrvačník, ale neumím si představit ten fofr, když se kousne ložisko.

Napsal: 21 čer 2011, 16:13
od GeorgeBr
autobaterii nechci z následujícího důvodu:

Autobaterie je konstrukčně navržena tak, aby vždy podala maximální výkon v jednom krátkém okamžiku (start motoru = velký odběr proudu) a poté byla tato energie opět alternátorem doplněna. Delší a opakované vybíjení autobaterii škodí.

Také nečinnost spíš škodí.

Já bych tuto autobaterii využil pouze dva měsíce v roce a to jen o sobotách a nedělích, zbytek roku bych ji jen nabíjel a vybíjel.

Napsal: 21 čer 2011, 16:15
od ZdenekHQ
Jsou baterie, kterým je to úplně jedno.

Napsal: 21 čer 2011, 16:26
od GeorgeBr
pro ZdenekHQ
konkretizujte odkazem na webovky...

Napsal: 21 čer 2011, 16:32
od iginoiii

Napsal: 21 čer 2011, 16:33
od Sendyx
Tak vyřaď žárovky a přejdi na LED nebo HMI či MSD a podobné výbojky, tam i 70W svítí víc než 300W halogen. Samozřejmě k tomu příslušnou elektroniku. Nakonec bys to možná i uživil z jedné 55Ah 12V. Pořizovací náklady už tak veselé nebudou. Možná i nějaké výkonové LED by mohly být použitelné, asi by byla levnějš elektronika.