Stránka 2 z 10

Napsal: 10 črc 2011, 17:37
od Charos
OK2STO píše:...Catgug,je to věčné. Jarda
POZOR, catgut (jak říká název) je vyroben z (ovčího) střeva, je to biologický a tedy zničitelný (sežratelný a shnitelný) materiál - nepoužívejte ho!
Silon (=polyamid-pro chirurgii většinou pletený) je fakt věčný a na lanka opravdu ideální!

Napsal: 11 črc 2011, 02:17
od milan222
ja dojdu ke svemu rybarskemu prutu a ukousnu si z naviaku neakej ten metr... za par let nahodim a zjistim ze tam mam jen 3m vlasce :D

Napsal: 11 črc 2011, 02:52
od helios
Rybársky silon nie je vhodný, na pomocných malých kolečkách sa zle ohýba a je celkovo dosť mechanicky tuhý, lebo je to len jedno vlákno. Chirurgický silon je lanko, pletené z mnohých jemných vláskov, ktoré sú veľmi ohybné. Kedysi som si ním zašíval aj gombíky na koženom kabáte, lebo len tento silon vydržal, ostatné nite sa v koži často trhali.

Napsal: 11 črc 2011, 07:34
od Killroy
Pokud není možnost sehnat původní lanko, klidně lze použít rybářskou pletenku co mají v každých slušných rybářských potřebách. Běžně je taková nahnědlá nebo zelenkavá, ale dá se koupit i bílá. Existuje v různých průměrech (podle nosnosti) a stojí nějakých 10Kč/m. Nikdy se to na těch převodech nepředře a zatím jsem nepoznal člověka, který by jí dokázal holýma rukama přetrhnout.
.

Napsal: 11 črc 2011, 23:29
od Oldradio
Na stupnicové náhony používám ševcovskou dratev, dá se koupit v prodejnách pro kutily (ne hobby supermarkety). Jedno klubo je na celý život :-).
Aktivně se opravami historické radiotechniky zabývám od roku 1985 a nikdy mi žádný velký elyt nebouchl. Parkrát se stalo, že při zkratu v něm to odnesla usměrňovačka, hlavně v televizorech 4001A. Při prvním zapnutí po pár minutách ověřuji dotekem, zda se elyt nezahřívá. V současnosti před zapnutím kontroluji elyty ESR testerem od Zajíce.
Výjimku tvoří univerzální přijímače typu Talisman, Rytmus, kde před prvním zapnutím dávám do série žárovku 230V/60W, přece jen je škoda stupnicových žárovek 6,3V/0,3A :)

Napsal: 12 črc 2011, 10:27
od Lukas-Peca
Já už jsem teda viděl několik úplně spálených a zničených 6Z31, kdy kvůli velkému svodu v elektrolytu shořel kromě usměrňovačky i ochranný odpor a jednou se v lampě dokonce úplně roztavila katoda, došlo ke zkratu a odneslo to trafo. Někdy přidám fotky. Jiný problém než odformovaný elyt v rádiu nebyl. Taky mám jednu UY21, které zase uhořel katodový přívod. Téhle lampy mi bylo celkem líto. Přitom je úplně zbytečné tyhle radosti riskovat, když stačí trafo ze starého rádia, dioda a odpor. S tím si můžu nejen naformovat elyty, ale zároveň prověřit stav celého anodového obvodu a všech svitků a když to potom zapnu, mám jistotu, že minimálně nf část bude bez problému fungovat. Do zapojení se nemusí ani nijak zasahovat, prostě se jen připojí pomocný zdroj a nechá se to chvilku pod napětím. Mezitím si prověřím, jestli je napětí tam, kde má být, a není tam, kde být nesmí. Nič jednoduchšie.

Napsal: 13 črc 2011, 07:32
od Hejnicek
Jak nejlepe uchopit problem cisteni kovoveho sasi?

Napsal: 16 črc 2011, 01:15
od CZJKP1
Hodte sem fota toho ´bouchlého velkého elitu, ať se taky na to mrknu.

Co se týče čištění šasi: Nějákej ,,borec" někde psal, že veme kýbl z vodou, a namočí tam celé šasí (se všema dílama) a pak to nechá 14 dnů na slunci, zdá se mi to hloupost, asi bych to ani v životě neudělal. Tak prach de dolu štětečkem...Pak je otázka, jak se s povrchovou úpravou smíříme.... A je nutné zvážit, jestli zdemontujeme všechno, co je na tom namontováno, nebo jestli to jen zběžně ošolícháme okolo těch mezifrekvencích a dalších komponentů...
Já bych se zaměřil na tu versi (píšu schválně versi :D) 1.
Pokud se tedy pustíme do té demontáže veškterých komponentů, asi bych se pak zbavoval rezi anebo koroze (příp obojího :D ) nějákým velmi jemným brouskem nebo smirkem...

Bohužel momentálně z časových důvodů dělám spíše variantu 2... I když pravdou je, že od začátku prázdnin jsem zatím nesáhl na žádné rádio, a to přesto, že mě tam toho stojí momentálně dost, co ještě nehraje, nebo vůbec nebylo uschopnováno, proto to budu muset brzo napravit. :)

Jirka

Napsal: 16 črc 2011, 01:23
od jardx
zde je následek výbuchu:

http://teslaradio.webgarden.cz/image/16808132
Mimochodem Jirko ,rozdáváš tu rady a hovno si zkusil.To koupání ve vode doporučuje více sběratelů....

Napsal: 16 črc 2011, 01:34
od CZJKP1
Hmmmt.. Pěkný, no. A co ten kondensátor, ten zůstal complete, jenom špuntík a asfalt vylítl???

Co se týče měnění těch velkejch kondů mám s tím občas neblahé zkušenosti..

Mám gramec GE (číslo si nepamatuju, ale myslím 2) (No PS16, a velkej kufr).... A on hrál, ale nakoukl jsem dovnitř, protože jsem měl pocit, že po zahřátí to dost zkresluje, tak jsem šel dovnitř téměř najisto z EBL21, přičemž jsem si všiml našponovaných dvou velkých elitů, jen co jsem se prstem dotkul u prvního vysunutého špuntíku, už byl byl na dně přístroje. Což mi donutilo je nahradit fungl novými těmito kondíkami (mam v krabici NOS, směsku, fungl nové, neopájené, zachovalé, do plechu) no měl trochu jiný ,,obal" od toho původního (byl kradší a silnější-širší) ale hodnoty byly stejné, a byl pro upevnění do plechu (tak jak původní) a furt mluvím o těch hliníkovejch elektrolitech se špuntíkem.....

Výsledek: Nejenom že gramofon zkresluje nadále, ale dokonce se to při reprodukci rozkmitává v reproduktoru :D :oops: takže fakt gooood výsledek :(

Napsal: 16 črc 2011, 01:45
od jardx
pozor!nepoužité kondenzátory jsou na tom stejně špatně,prý by se měly také formovat

Napsal: 16 črc 2011, 11:14
od CZJKP1
A jak to formujete. Ještě se přiznám, že jsem to nedělal. Dělám to tak, že vemu připojím celé rádio -25W žáruvku nechám to půl hodiny, pak 40W zase půl hodky, a pak 60W zase půl hodky, pak 75W zase půl hodky, pak 100W zase půl hodky pak 200W zase půl hodky, pak 230V.

Určitě bych to vygooglil, ale chci to slyšet od těch, co s tím mají zkušenosti...

Jinak jsem slyšel cosi o regulovatelném odporuv sérii...

A co kondíky (např. asfaltové) které začnou ,,téct" při puštění rádia... To se dá taky vyřešit. Nebo jen výměnou vnitřku.

Jirka

Napsal: 16 črc 2011, 11:24
od jardx
Tady je něco o formování:
http://www.volny.cz/pjenicek/radio/navo ... rmelt1.htm

Já osobně jsem to ještě nedělal.
Ty asfaltové kondíky většinou tečou u usměrnovačky(odrušovací)řeším to tak že je odstřihnu :)

Napsal: 24 črc 2011, 08:59
od Hejnicek
Vratil jsem se prave z dovolene.
Mimo jine jsem navstivil ve Strakonicich prave otevrenou vystavu Cestou zvuku ze sbirky Jiriho Kloboucnika. Potrva to tusim do zari.
Mel jsem ale s vystavou velky problem - odejit odtamtud.
Doporucuji navstivit.
Domluvil jsem se u vstupneho i na foceni :)

Napsal: 31 črc 2011, 11:26
od Oldradio
Koncem 80. let jsme s kámošem hodně opravovali čb televizory řady Dukla a výš, hodně zde byly problémy s řádkovou synchronizací a jediné řešení bylo vyndat rozkladové šasi a umýt ho horkou vodou a Solvinou, po odmaštění zmizely přechodové odpory a telka chodila jak za mlada. Časový rekord od umytí přes sušení na wavkách a zapnutí byl asi jedna hodina.
Když není zbytí, je třeba šasi umýt, ale pak se musí opravdu pořádně nechat vyschnout, třeba i několik dní.
Přidávám fotky časi, které se muselo "očesat", odrezit, nalakovat a znovu sestavit, jinak to nešlo.