pøipojení internetu pøes router

Počítače stolní, notebooky, tablety, tiskárny, scanery a vše, co nějak souvisí s PC

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MaTTo
Příspěvky: 528
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Slovakia

#16 Příspěvek od MaTTo »

galjo píše:Každý router má špecifické nastavenia pre prevádzku. Stačí sa pozrieť cez Google na návod k použitiu a postupovať podľa toho
Bohuzial aj napriek tomu su na svete routre s ktorymi sa proste nedohodnes za ziadnych okolnosti a ked sa aj ciastocne dohodnete na spolupraci tak vam podkopava nohy ... mam stym svoje skusenosti a ze ich bolo viac nez dost a uz stacilo podobnych znaciek ktore nakonfigurujem, 2 tyzdne popripade 2 mesiace funguju a potom to znicoho nic spadne a zrazu nefunguje uz nic - ak tomuto niekto hovori funkcnost tak sorry, by som tym sikmacom ruky posekal, linksys skatulky rozbalim, updatnem firmware na ddwrt linux, nakonfigurujem, zaheslujem, nastavim si vzdialeny pristup a viac dotoho nesaham , nikdy to nikto nemusel cielene restartovat ani nic podobneho a wifi signal pri wrt54gl asi 4x silnejsi nez sracky od dlinku , kde v dlinkovej sieti na prizemi RD mam jednu palicku signalu tak s linksysom mam 3-4 a pokryva mi to este aj celu zahradu pricom cenovy rozdiel asi o 10€ drahsi linksys oproti dlinkom a to v dlinkoch byva aj marvell chipset a tiez to tomu nepomaha moc vo funkcnosti .
Doing service for those who do .
Notes : ThinkPad T420 + ThinkPad X220 .
We make the tools, you make them do .

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#17 Příspěvek od galjo »

..Mam taký dojem , že po 2 mesiacoch máš právo výrobol vrátiť v rámci záruky a neplakat tu že všetky su zlé....

Zbytečná (a ještě blbě vložená) citace celého předchozího příspěvku vymazána.Viz PRAVIDLA, odst.14b)
Hill

Uživatelský avatar
MaTTo
Příspěvky: 528
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Slovakia

#18 Příspěvek od MaTTo »

To na taky dojem si kde dosiel ze po dvoch mesiacoch od kupy mozem vyrobok vratit ?? Vratit sa veci daju na slovensku do 7 dni od kupy a ja som nikdy cielene take zariadenia nekupoval budto to niekto mal doma alebo to dostal od tmobile ci tcomu popripade ineho providera a potom ked sa riesili problemy tak som im radsej odporucil dokupit normalny wifi router a ten dodany pouzivat len ako modem a nie ako router .
Doing service for those who do .
Notes : ThinkPad T420 + ThinkPad X220 .
We make the tools, you make them do .

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#19 Příspěvek od galjo »

na slovensku tiež platia reklamačné podmienky.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#20 Příspěvek od p32 »

Neblbni galjo, kde máš v těch podmínkách to vrácení ?

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#21 Příspěvek od galjo »

To ako že nemáte záruku na výrobky ? :roll:

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#22 Příspěvek od p32 »

Ale záruku na zboží mají snad všichni, proč tam mícháš furt to vrácení ? Nevím jak u vás, ale u nás za jedním kopcem i za druhým platí:
a) dohoda s prodejcem (to je těch asi 7-10 dní po nákupu)
b) reklamace 3 stejných závad a po té třetí to už nechceš převzít, ale vrátit peníze
c) reklamace 4 různých závad a pak to nepřevezmeš zpět, ale chceš zpět peníze
d) donutíš prodejce k vrácení peněz jinak, ale na to musíš mít prostředky jako např. "Dobře, tak my si počkáme až na tu poslední reklamaci a do té doby budeme vše odebírat u konkurence" a s odběrem 200 tisíc za měsíc by se prodejce měl probudit do půl minuty :wink:

Ta reklamace platí dle občanského zákoníku a u prodejce. Pokud něco dáváš do opravy v autorizovaném servise, tak se to do reklamace nepočítá, protože prodejce to vůbec nemusí zajímat. Reklamace jde vždy přes prodejce a autorizovaný servis ti nemá jak vrátit peníze.

Jo a výrobek není zboží, to je dost rozdíl. Výrobek je to co se vyrobí a zboží je to co se prodává a může se skládat z více výrobků.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#23 Příspěvek od Hill »

Nejsem přítelem nadměrně dlouhých a vůbec nadbytečných citací v diskusích, tentokrát ale budu citovat odjinud.
Poněkud jsem odlišil paragrafy, které má zákazník i prodejce znát především, kurzívou. Do důsledku vzato, měli by je ale znát všechny.
Jak je vidět, žádná konkrétní doba není zákonem stanovena, může být ale uvedená v reklamačním řádu prodejce případně věcí individuální dohody zákazníka z prodejcem, přičemž reklamační řád ani zmíněná dohoda nesmí být v rozporu s platným zněním Občanského zákoníku.
Takže: záruku u nás známe, ale
Občanský zákoník v platném znění píše:Odpovědnost za vady prodané věci
§ 619

(1) Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka).
(2) Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
(3) Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
§ 620
(1) Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců; jde-li o prodej potravinářského zboží, je záruční doba osm dní, u prodeje krmiv tři týdny a u prodeje zvířat šest týdnů. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy 4a) lhůta k použití věci, skončí záruční doba uplynutím této lhůty.
(2) U věcí, které jsou určeny k tomu, aby se jich užívalo po delší dobu, může být zvláštním právním předpisem záruční doba prodloužena nad dobu uvedenou v odstavci 1; prodloužení záruční doby se může týkat i jen některé součástky věci.
(3) Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.
(4) Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží podle zvláštních právních předpisů. Nesplněním povinností týkajících se vydání záručního listu není platnost záruky dotčena.
(5) Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; v záručním listě pak určí prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky.
§ 621
Záruční doby začínají běžet od převzetí věci kupujícím. Má-li koupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.
§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

§ 623
Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením věci do provozu, bude považována za vadu věci, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly sjednány v kupní smlouvě a byly provedeny prodávajícím nebo jinou osobou na odpovědnost prodávajícího. To platí rovněž v případě, kdy montáž nebo jiné uvedení věci do provozu provedl kupující a vada vznikla na základě nesprávných pokynů uvedených v návodu k montáži nebo k uvedení věci do provozu.
§ 624
Má-li věc prodávaná za nižší cenu nebo věc použitá vadu, za kterou prodávající odpovídá, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
§ 625
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.
§ 626
(1) Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
(2) Práva z odpovědnosti za vady u věcí, které se rychle kazí, musí být uplatněna nejdéle v den následující po koupi; jinak práva zaniknou.
(3) U věcí použitých práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců; tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci.
§ 627
(1) Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.
(2) Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
(3) Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou neplatná.
Jo, a bacha na § 623: protože většinou čteme návody až v okamžiku, kdy všechny pokusy selhaly, může se z toho někdy prodejce vyvlíknout, leda by návod byl napsaný tak blbě, že ztížil či znemožnil správně se jím řídit.

Nebudu to teď hledat, ale soudím, že na Slovensku platí podobný nebo dokonce věcně identický zákon.

Uživatelský avatar
MaTTo
Příspěvky: 528
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Slovakia

#24 Příspěvek od MaTTo »

Na Slovensku plati jednoznacne pre obcana zakonom stanovena lehota 30 dni ktora zacina dnom kedy predajca reklamaciu prevzal takze ked to poslem postou v pondelok, reklamacna doba zacina dnom prevzatia - moze byt od stredy a pod. 30 dni na ukoncenie reklamacie (opravou, vymenou, neuznanim reklamacie, stratou zaruky, vratenim penazi) plati ako pre autorizovany servis tak pre predajcu .
Zakaznik ma pravo danu vec reklamovat priamo v autorizovanom servise urcenom pre jeho krajinu ale na strane druhej predajca je POVINNY prevzat reklamaciu aj keby bol autorizovany servis v rovnakom meste - nikto koncoveho zakaznika - obcana nemôze nutit navstevovat autorizovany servis priamo !!

Taktiez predajca nema pravo neprebrat ci zamietnut reklamaciu aj keby som im tam doniesol rozbity telefon a reklamoval ze "sam praskol display" tak to je povinny prevzat ako zarucnu reklamaciu a poslat do servisu .
Predajca je povinny do 5 pracovnych dni informovat obcana o tom ze reklamaciu mu zamieta , ak sa tak stane v priebehu prvych 12 mesiacov od kupy ma zakaznik moznost vyuzit sudneho znalca na naklady predajcu nech je vysledok akykolvek !!!

A este perlicka na zaver, ak sa sudny znalec vyjadri v zmysle ze LCD display naozaj praskol "sam" (a ze sa take stava dost casto na Slovensku) tak predajca je povinny do 30dni opravit pristroj na svoje naklady a nasledne sa moze sudit so servisom alebo vyrobcom - zatial vo vecsine pripadov vyrobca preplati prasknuty display na zaruku servisu ak sudny znalec napise XYX teorii preco to prasklo samovolne a nikde nieje videt mechanicke poskodenie (neviem ci len na slovensku mame takych prudko inteligentnych ING. s okruhlou peciatkou ale jeden by sa divil co taky znalec dokaze vymysliet v niektorych pripadoch) .

Koncovy zakaznik tj. obcan nema pravo ziadat vratenie penazi od autorizovaneho servisu !! Autorizovany servis si môze ale aj nemusi dany vyrobok ponechat na zaslanie vyrobcovi v pripade dobropisu ALE vystavi potvrdenie o neopravitelnosti / opakovanych vadach s tym ze vznikol narok na dobropis a s tymto potvrdenim a dokladmi o kupe sa ide k predajcovi ktory vam musi vratit peniaze do 30ho DŇA !! od doby kedy reklamaciu prijal autorizovany servis, takze nie ze v autorizovanom servise to bude 30 dni a nestihne to a predajca ma narok na dalsich 30 dni nez vrati peniaze - proste autorizovany servis neukoncil reklamaciu v zakonom stanovenej lehote a predajca po 30 dnoch je povinny poukazat financnu hotovost za dany produkt - to ci vy si od predajcu zoberiete nieco ine je vas problem proste vzdy predajca dostane naspet peniaze - tie poukaze vam a ci odidete s peniazmi alebo novym aj akymkolvek inym tovarom je vasa vec .

A este take veci s cim sa stretnete v malych predajniach ked budu plakat ze im vyrobca peniaze poukaze o dva mesiace a co oni maju robit - ich problem, vam musi dat peniaze ihned ak presla zakonom stanovena lehota !! Nenechat sa odbit ze zajtra, pozajtra a pod., chapem ze pre malickeho predajcu je to tazke ale byt 30dni bez mobilu atd., je tazke aj pre zakaznika a financny stav predajcu ho nemusi zaujimat .

Co sa firiem tyka tak v obchodnom zakonniku niesu lehoty stanovene ani povinnost vracat peniaze ani nic, v tom je bordel a kludne mozete tovar tocit cez servisy aj 10x a ked predajca nebude chciet tak nikto ho neprinuti vratit vam peniaze - ale povecsine niesu natolko sprosty aby si robili problemy tak po tej stvrtej reklamacii vam sice peniaze nevratia ale si mozete vybrat iny produkt v danej cene popripade doplatite rozdiel ceny stareho a noveho produktu .

Takze citlive veci sa snazit kupovat ako obcan ktory ma prava do nebies siahajuce a nie ako firma kde mozno usetrite na DPH ale s pripadnymi reklamaciami sa zblaznie - samozrejme to plati ak ste koncak a nenakupujete pre ucely dalsieho predaja tak lepsie ako obcan .
Doing service for those who do .
Notes : ThinkPad T420 + ThinkPad X220 .
We make the tools, you make them do .

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#25 Příspěvek od p32 »

Jen taková drobnost. Podle jakého zákoníku nakupuje občan ve velkoobchodě ? Já tvrdím, že vždy podle obchodního zákoníku až na vyjimku, kde je obchod pro občany a ten je oddělený, takže maloobchod např. s akčními cenami.
A také tvrdím, že pro kupujíciího občana je partnerem vŽdy jen prodávající a jakékoliv servisy v záruce v rámci reklamace je povinen zajišťovat jen prodávající a na své náklady a v čase těch 30 dnů na vyřízení reklamace. Jeho soukromé problémy občana vůbec nemusejí zajímat.

Uživatelský avatar
MaTTo
Příspěvky: 528
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Slovakia

#26 Příspěvek od MaTTo »

Obcan nemôze nakupovat podla obchodneho zakonniku to je vylucene, velkoobchod je velmi siroky pojem - ak myslis tu budovu so skladom PC komponentov ktora predava velkoobchodne firmam, zivnostnikom atd. a zaroven obsluzi aj koncakov - obcanov za nejake vyssie ceny oproti tym cenam pre firmy, tak uz je to maloobchod - je irelevantne ze cela ta budova je velkoobchod ked raz niekto spada pod obciansky zakonnik tzn. je obcan nepouziva na nakup ICO atd., tak nemôze nakupovat ako firma .
Rovnako môzete nakupovat za velkoobchodne ceny v electroworlde ako firma ... vsetko je otazkou dohody ale obcan pod obchodny zakonnik spadat nebude .
Doing service for those who do .
Notes : ThinkPad T420 + ThinkPad X220 .
We make the tools, you make them do .

Uživatelský avatar
luluxiu
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 3
Registrován: 05 srp 2011, 02:00

#27 Příspěvek od luluxiu »

Můžete se podívat na pomocí Google pokyny, a po ní, nebo někdy jen viz přiložený poznámka .. žije v chápání jazyka, i když někdy šalamunsky ale je to profesionální překladatele.


BAN na cokoli (spam v podpisu atd)
Hill
IP BAN, USER_NAME BAN, USER_MAIL BAN

Odpovědět

Zpět na „Výpočetní technika“